Igårkväll satte jag klockan på 08:30, jag packade också väskor till göteborg.
Klockan ringde som den skulle, jag satte mig upp i sängen direkt innan jag drog av täcket och satte fötterna på golvet. Med tunga steg går jag ut ur mitt rum och puttar upp dörren till Oscars rum, han sover fortfarande. Gud, vad fin han är när han sover! jag står i dörren ett tag och kollar på honom innan jag går in och skakar om honom
"Oscar." säger jag medans jag skakar om hans axel.
"Mmm." mumlar han fram.
"Upp med dig!" jag skriker till kort för han ska resa sig upp.
Han nästan flyger upp ur sängen, jag skrattar och denna gången är det han som fnyser åt mig. Jag kliver ur hans rum utan ett ord, går över till toaletten för att ta en dusch. Jag stänger dörren bakom mig innan jag kliver ur min pyajamas, jag tar en tofs från handfatet och slänger upp håret i en bulle så det inte blir blött. Jag kliver in i duschen och tar ner munstycket, innan jag vrider om så vattnet rinner ner för kroppen. När jag stått i duschen ett tag hör jag hur Oscar bankar på dörren, jag vrider av vattnet och kliver ur duschen.
"Snart." ropar jag medans jag torkar av mig och sätter på mig nya underkläder. Jag låser upp dörren och går sedan fram till handfatet för att borsta tänderna, Oscar kommer efter och ställer sig brevid. Jag sköljer av tandborsten och springer in på mitt rum för att klä på mig, det blir ett par slitna shorts och ett enkelt blått linne. Jag sätter mig vid sminkbordet och släpper ut min hår, det faller ner på mina axlar och fortsätter ner till midjan, jag gör min sminkrutin som alltid.
"Skynda dig, vi måste äta frukost." säger Oscar innan han springer ner med alla väskor för trappan. Jag reser mig och tar mina väskor och springer ner, vi tar varsin banan och ett glas mjölk innan vi sätter kring köks ön. Jag skalar min banan och äter med stora tuggor, när båda ätit upp klunkar jag i mig mjölken och slänger bananskalet. Vi går ut i vardagsrummet och säger hejdå till mamma och pappa, jag vänder upp armen för att se vad klockan är 09:15.
"Oscar, vi ska vara där om en kvart!" skriker jag i hans öra, han lägger händerna för öronen och springer ut i hallen. Jag kliver i mina flippflopps och tar min mobil från hyllan, Oscar slänger upp dörren och vi springer det fortaste vi kan med tunga väskor i händerna. När vi väl är framme vid stationen så ser jag Omar sitta på en bänk, han har en ganska snygg t-shirt och slitna shorts.
"Omar!" ropar jag och Oscar i kör. Han kollar åt vårat håll och reser sig upp, han kommer fram till oss och ger oss varsin kram.
"Hej bro." säger han till Oscar, han svarar med en nick och klistrar på ett leende.
"Tjena Josse."
Josse? ingen har kommit på ett smeknamn till mig, förutom Oscar som kallar mig lilltjejen ibland. Töntigt! Jag ler mot Omar innan vi släpar oss bort mot tåget som precis kommit, jag kollar på Oscar och Omar.
"Inga foooers, vet dom inte ett du ska till göteborg?" frågar jag.
Båda skakar på huvudet, och slänger upp sina väskor på hatthyllan. Jag sätter mig vid fönstret och Omar sätter sig brevid, Oscar ler mot Omar och sätter sig mittemot mig. Jag lägger min mobil på bordet samtidigt som Oscar tar upp sin.
"Jag ska twittra." säger han och höjer kameran mot mig och Omar. Han lägger armen om mig och jag gör ett peacetecken, Oscar knäpper en bild och jag skrattar. Efter någon sekund rasar kommentarerna in, "Vart ska ni?", "Är detdär Josefine?" osv. Tåget börjar rulla, jag ska till göteborg med min bästa vän och min bror.
Vad tycker ni? Om det är massa stavfel skyller jag på att jag skrev detta på en guppig väg, påväg till fjällen! Vota, dela och kommentera. Jag börjar få mer läsare och det är roligt att se, Xx Kajsa.
YOU ARE READING
Fall in love with my brother
FanfictionFörord: Josefine ska flytta tillsammans med sin mamma till Stockholm, där bor hennes nya halvbror & hans pappa. Självaste Oscar Enestad från the fooo, ska bo tillsammans med Josefine resten av sitt liv. Men hur går det när man blir kär i sin halvbro...