Resten av skoldagen går snabbt och jag har världens skuldkänslor över Oscar, eftersom han ändå ska skjussa mig hem så ställer jag mig vid hans moppe och väntar. Det dröjer ett tag men efter en stund ser jag honom komma ut ur skolans stora dörrar, han ser mig och börjar småjogga mot mig.
"Eh, ledsen." säger han.
"Mitt fel." säger jag samtidigt som min hand letar efter hans.
Jag tar ett grepp om hans hand och han släpper fram ett mjukt leende.
"Vi åker hem nu."
Jag tar på mig hjälmen och Oscar tar på sin, jag letar med fingrarna efter knäppet och ger ifrån mig ett stön när jag inser att jag inte kommer kunna knäppa hjälmen själv. Oscar vänder sig om och jag släpper ner armarna längst mina höfter.
"Ska du ha hjälp?"
Jag nickar och hans varma händer stöder lätt mot min hals när han knäpper hjärmen under min haka, jag förstör vårt moment genom att glatt hoppa upp på moppen och han kommer efter.
(Hemma)
Jag slänger upp min dörr och lägger väskan på golvet, jag slänger en blick på klockan som är 13.00 eftersom vi slutade tidigt första dagen. Jag hör Oscars steg i trappan innan han kommer in på mitt rum, han sätter sig på sängkanten och kollar mig djupt i ögonen.
"Vill du, typ gå på en dejt?" frågar han.
"Såklart." ler jag innan jag ger han en lätt puss.
"Gör dig klar."
Jag byter om till en lång svart klänning som är öppen i ryggen, jag behåller mina converse på och sen sätter jag upp håret i en hästsvans. Jag sätter mig framför sminkbordet och gör en enkel smokey eye makeup. Jag reser mig igen och går in på Oscars rum, där han står framför gaderoben och letar efter vad han ska ha på sig. Han lägger inte märket till mig så jag sätter mig på hans säng och granskar hans klädval, enkla jeans och en vit skjorta.
"Snyggt."
Han hoppar till och ger ifrån sig ett tjejpip.
"Uhm, tack." säger han innan han blir helt stumm.
"Vad är det?"
"Du är så fin Josefine." ler han.
Jag reser mig upp och ska precis gå ner för trappan och ner till hallen när han tar ett lätt grepp om min handled och drar mig intill sig, där efter ger han mig en mjuk kyss.
"Nu går vi."
Jag nickar och vi går ner för trappan tillsammans, mamma och pappa är inte hemma så vi behöver inte oroa oss så mycket.
"Vi äter på Nandos."
Jag nickar, nandos ligger mitt i stan och är upplyst. Klockan han hunnit bli 15.00 innan vi står utanför Nandos dörrar, Oscar kliver in och jag stiger på efter. En tjej i min ålder kommer fram till oss.
"Ett bord för två." säger Oscar.
"Okej." säger hon och leder oss till ett bord i hörnet av resturangen.
Oscar drar ut min stol och jag sätter mig med ett leende på läpparna, sen springer han runt bordet och sätter sig mittemot. Vi beställer in varsin cola och en snittsel med vinsås, vi pratar och äter en lång stund innan Oscars telefon ringer.
"Oscar här."
"Hej Oscar, hänger du och Josse med och äter glass om en timme?"
Oscar sänker telefonen oh håller för luren.
"Vill du äta glass med killarna om en timme?"
Jag nickar.
"Ses där." säger han innan han lägger på och vi äter upp det sista som finns kvar på tallriken.
Han lägger sina händer mitt på bordet som i filmer, jag lägger mina händer i hans och sedan ger han mig en lätt kyss.
"Dethär är galet, fast du är min." skrattar jag.
Han flinar kort innan vi måste gå för att hinna i tid.
YOU ARE READING
Fall in love with my brother
FanfictionFörord: Josefine ska flytta tillsammans med sin mamma till Stockholm, där bor hennes nya halvbror & hans pappa. Självaste Oscar Enestad från the fooo, ska bo tillsammans med Josefine resten av sitt liv. Men hur går det när man blir kär i sin halvbro...