1. Hope

143 8 4
                                    

Zo als altijd word ik wakker gemaakt door mijn moeder, de luna van de roedel. Mijn vader, de alfa, moet vroeg op voor alfa dingen en wilt altijd samen eten. Ik heb er geen probleem mee maar daarom moet ik altijd zo vroeg op staan. Maar daar ben ik al lang aan gewend. Ik ben bijna 18 en ga dus bijna opzoek naar mijn mate, de toekomstige luno van mijn roedel. Maar voor het zover is moet ik nog een beetje leren hoe het is om alfa te zijn. Mijn vader geeft de alfa rol aan mij door als ik 18 word en dat word ik over 1 maand. Dus de laatste dingen worden gedaan door mijn vader en moeder en er word een nieuw huis voor hun gebouwd. Ook moet ik dan opzoek naar een bèta en gemma. Maar ik denk dat het geen grote zoektocht moet zijn. Mijn ouders helpen me daar wel mee. De bèta en de gemma van mijn ouders wonen ook hier samen met hun mate's. Ik denk dat hun dochters mijn bèta en gemma worden. Mike is nu de bèta en heeft een dochter van 17 Lisa, Mark is nu de gemma en heeft een dochter ook van 17 Mylou. Dat zijn ook mijn beste vriendinnen en weten al hoe het is om een bèta of gemma te zijn. Ik vraag zo wel aan hun of ze dat wat zouden vinden. Eerst maar wat gaan eten. Ik sta op uit mijn bed en loop naar mijn kast. Ik pak er een setje kleding uit en doe dat aan (zie media setje 5). Als ik dat gedaan heb loop ik naar onder en zie dat mijn ouders al aan tafel zitten samen met Mike, Ilise, Mark en Steffie. Ik schuif ook aan en hoor van alle kant Goedemorgen. Ik zeg ook goedemorgen en samen wachten we op de meiden. Als hun ook zitten kijkt mijn vader me aan. 'Hope ik heb dringent nieuws.' Ik slik. Dat is niet altijd goed nieuws. 'Je word morgen al de alfa van deze roedel.' Wat dat meent die niet. 'Pap zeg dat je een grap maakt.' 'Nee meid. Morgen is de huldiging en ben jij de nieuwe alfa en dan treden je moeder en ik af.' Ik kijk naar mijn moeder die me trots aan kijkt. 'Dus weet je al wie je bèta en gemma worden?' Ik knik zacht. ' Ja ik wil Lisa als bèta en Mylou als gemma.' De meiden kijken me verschrikt aan maar kijken dan blij. 'Ik voel me vereerd.' 'Ja ik ook.' Ik grinnik door hun gezichten. 'Maar jullie huisje dan is die al klaar?' Mam knikt. 'Gister ochtend al. We zijn gaan kijken en toen besloten we eerder jou de rol te geven.' Ik slik nog eens dat kunnen ze echt niet menen. 'En mijn mate dan?' 'Die zoek je maar als Lisa en Mylou even op de roedel letten.' Ik knik en Lisa en Mylou ook. Oké dat is dus al geregeld. 'Vandaag word dus een drukke dag voor ons allemaal. Want dan moeten jullie ook afscheid nemen van jullie rol als bèta en gemma.' Mark en Mike kinken. 'Ja maar het waren 46 mooie jaren.' Mark knikt bevestigend.

Na het eten lopen de meiden en ik met mijn vader mee voor de laatste papieren te ondertekenen. Dat is gelukkig niet veel werk maar daarna moeten we wel met zen 3en door de pack lopen met een notitieboekje. Om te kijken of iedereen er wel is. En het is vaker voorgekomen dat er opeens leden missen en dat ze gewoon weggelopen zijn. Normaal doet mijn vader dat met Mark en Mike maar nu moeten wij dat doen omdat het morgen al zover is.

Na een ronde door de pack van 2 uur komen we eindelijk weer bij het packhuis aan. Daar zie ik dan mijn ouders en de ouders van de meiden met dozen een het sjouwen zijn. Die gaan dus nu al het huis uit. De meiden en ik besluiten ze te gaan helpen met verhuizen. Al snel zijn hun bij hun huizen en zijn we nog alleen met ons 3en en natuurlijk onze kok en schoonmaakster. We zien dat het al laat is dus sta ik op. 'Hè Klaas zou je misschien wat te eten kunnen maken voor de meiden en mij we eten met zen 3en.' 'Komt voor elkaar alfa.' En hij gaat naar de keuken. Wow alfa daar moet ik nog aan wennen. Ik ga weer op de bank zitten bij de meiden en we kijken naar de tv. Ik zet de zender van deze pack aan en zie meteen Roy op zijn stoel zitten. 'Goede avond allemaal vandaag is er best spannend nieuws. Gaan we binnen deze week nog een nieuwe alfa krijgen?' Hij laat foto's zien van hoe de meiden en ik onze ouders helpen verhuizen.' Zal Hope nu alfa Hope zijn? U ziet het morgen. Nu eerst ander nieuws.' Hij begint over standaard dingen dus zet ik een andere zender op en dan zie ik het nieuws van Nederland. 'Nu door met de bekendste band o ok de wereld 5 seconds of summer. De 4 jongens bevinden zich in het Kongingshotel vlak bij het bos.' 'Wie zijn dat nou weer en wat doen ze zo dicht bij ons?' 'Geen idee Lisa. Zo lang ze daar blijven vind ik alles goed.' Ze knikt en dan komt Klaas. ' Alfa,bèta, gemma jullie eten staat klaar.' We knikken en gaan aan tafel zitten. Al snel is het eten op en besluiten we te gaan slapen. Morgen een drukke en spannende dag. Ik help Klaas met de borden naar binnen brengen en ga dan ook naar boven. Ik kleed me op en val al snel ik slaap. Met morgen in mijn gedachten.

Hè dit was het eerste hoofdstuk. Wat vonden jullie er van? Laat het weten en tot hoofdstuk 2.

He is my mate? (dutch)(5sos) #watties2017Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu