.1.

4.8K 194 14
                                    

Tahun yang baru,tempat yang baru dan impian yang baru untuk Hyumin dan EXID.Kini mereka telah berjaya meneruskan pelajaran mereka ke kolej kecuali Junghwa yang masih berada di high school.

Kehidupan Hyumin semakin bahagia berbanding kehidupannya yang dulu sewaktu dirinya tidak mengenal apa itu ertinya cinta.Kini,dia telah menjadi seorang isteri yang lebih pentingkan suami dan pelajarannya.

Bercerita tentang suami Hyumin,kini dia tidak meneruskan pelajarannya kerana appanya menyuruhnya untuk menguruskan perusahaan appanya.Sikapnya yang matang dan penyabar dapat mengubah Hyumin yang dahulunya degil kini sudah patuh dengan arahan Jin.

Tetapi,dia bukanlah Hyumin yang sepenuhnya dah berubah hati.Lihatlah sekarang ni dan waktu ni dia sedang menarik rambut seorang namja yang lebih tua darinya di khalayak ramai.

Niat mulanya untuk tidak melakukan kejahatan pada hari pertama kolejnya telah gagal apabila seorang namja bernama Vernon cuba menyentuhnya dan menggodanya.

HYUMIN:Yah~~mana adab kau eoh??*tahan marah*

ELLY:Hyumin,kawal kemarahan kau.First day ni..

HYUMIN:Yaa,im know that..tapi dia dah buat aku marah..

Hyumin memandang Vernon yang sedang melutut dengan kepala terdongak memandang EXID.

HYUMIN:Yah budak,cubalah goda aku lagi.Aku akan pastikan esok kau mandi air lumpur di tengah padang..

Ancam Hyumin.Kakinya dengan senang menendang kaki Vernon lalu beredar munuju ke kelasnya..

SOLJI:Hyumin tunggu aku..annyeong girls*lambai*

HANI:Cha..hidup baru dah bermula..masa untuk cari namja chingu..yuhoo..*pandang sekeliling*

HYERIN:Yah mana niat awal kau untuk belajar eoh??

HANI:Niat belajar aku masih ada lagi.TAPI aku nak cari namja chingu dulu..bosanlah asik keluar dengan korang je..annyeong

Hani terus jalan meninggalkan Elly dan Hyerin yang memandangnya dengan tatapan menyampah nak mateyy.

ELLY:Aku gi kelas aku dulu..rehat nanti kita jumpa..bye Hyerin..

Elly terus menuju ke kelasnya yang berada di aras 2 manakala Hyumin&Solji di aras 1,Hani di aras 3 dan Hyerin di aras 1.

bts situasion..

V:Jimin..Jimin..jimin..Yah Park Jimin..

V tercungap-cungap mengejar Jimin yang membawa lari telefonnya.

SUGA:Cha..perangai masih  sama macam dulu.

NAMJOON:Min Suga.Kau bukan nak belajar kat kolej ni kan??kenapa kau kat sini eoh??*sengeh*

SUGA:Bukan urusan kau..suka hati aku lah nak sambung kat mana??tu..tu kau tanya Jhope.Kenapa dia kat sini jugak??

JHOPE:Aku kat sini sebab aku tak jadi pindah ke Australia.Aku rasa aku akan jadi  pemain piano jugak kalau bila kat sini...

NAMJOON:Dengar tu..dia dah bagitahu.Kau kenapa pindah sini??*siku Suga*

Suga memandangnya dengan mata sepetnya dan terus beredar.Namjoon dan Jhope memandangnya dengan tatapan sinis..

NAMJOON:Kau yakin dia masuk sini sebab nak dekat dengan Elly??*pandang Suga*

JHOPE:Aku yakin 200%.Dia masuk kelas nyanyiankan??sama dengan kau kan??nanti kau tengok kat kelas tu aku yakin kat situ ada Elly dengan Solji..

JHOPE:Aku gi kelas dulu..kita jumpa kat kelas dance nanti..annyeong Namjoonie..

NAMJOON:Yah jangan panggil aku macam tulah*marah*

JHOPE:Namjoonie annyeong*lambai tangan*

Namjoon menahan kesabaran dengan sebaik mungkin.Kalau dia dapat kejar Jhope,mesti si Jhope dah menjerit macam perempuan..

**skip**balik**

Suara ketawa EXID terpotong saat melihat seorang namja berpakaian segak sedang bersandar di kereta Nissan biru gelapnya sambil berpeluk tubuh.

HANI:Handsome..

EXID:Eishh..

HANI:Opss*tutup mulut*

HYUMIN:Aku balik dululah..

ELLY:Baliklah..

HANI:Hyumin,aku pun nak macam kau jugak*pout*

HYUMIN:Kau akan bahagia macam aku kalau kau tak tolak pertunangan dari Jackson..

HANI:Jangan bahaslah..dia dah kahwin minggu lepas dah pun..

ELLY:Padan muka kau..tu lah jual mahal lagi..Solji kajja*tarik Solji*

JIN:Annyeong..*senyum*

HANI&HYERIN:Annyeong*senyum*

HANI:Jin,tadikan Hyu...

HYERIN:Tadi Hyumin kena kacau dengan Namjoon masa kelas dance..*tutup mulut Hani*

JIN:Jinjja??*terkejut*eishh budak satu tu dah janji dengan aku tak nak ganggu korang lagi..kejap aku call dia..

baru je dia nak call Namjoon,Hyumin dengan cepat menghalangnya..

HYUMIN:Oppa,kajja kita balik..saya lapar..ppalli..*tarik Jin*

HYERIN:Kau ni tempah mautlah dekat Hyumin,kalau Jin tahu perangai gila dia datang balik macam mana??kau dah puas hidup kat dunia??kalau dah cakaplah dekat Jin biar Hyumin pancung leher kau..

HANI:Aku saja je nak kenakan leader tu..nak tengok seberapa takutnya dia dekat husband dia.Dulukan dia berani dengan Jin..

HYERIN:Memanglah..

HANI:Cakap je lah kalau kau pun nak tahukan??takyah menipulah..kajja kita gi mall..cari namja handsome..*tarik Hyerin*

HYERIN:Jantan..jantan..bila dah ada depan mata ditolak..yeoja pabo..Ahn Hani paboya..

Tbc

Im back with season 2..

My BYUNTAE Husband [S.2]Where stories live. Discover now