.44.

1.1K 116 16
                                    

V yang sedang menikmati pemandangan dihadapannya sambil makan burger terganggu apabila satu panggilan yang tidak dikenali menelefonnya.

Dahinya berkerut.Panggilan tu dia jawab.

"Nugu"-V

"Hello this is from FN Entertaiment.."

V:Mwo???

Tersembur keluar makanan dari mulutnya bila syarikat besar itu menelefonnya.

JHOPE:Selekeh lah kau!!

Kepala V ditunjalnya kuat.Namjoon dengan muka menahan marah hanya membersihkan bajunya.Dahlah duduk berdapan dengan namja alien ni.Jimin pulak menatapnya jijik.Kalau terkejut pun takyah macam tu sekali..over gila..

"FN Entertaiment??"-V

BTS:Mwo???FN Entertaiment???

Terbeliak mata mereka semua mendengar kata-kata yang keluar dari mulut namja tu..

"Tahniah anda diterima untuk menjadi model di syarikat kami.."

"Jinjjayo???"-V

"Yes.Anda boleh datang ke syarikat kami esok untuk tanda tangan kontrak.."

"Arraseo..saya akan datang esok.."-V

"Thank you.."

"Your welcome.."-V

Panggilan terputus.V menatap kawan-kawannya dengan wajah tidak percaya..

V:Aku diterima untuk jadi model dekat FN Entertaiment..

SUGA:Jeongmal??chukahae..

Kata Suga dan kembali makan kentang putarnya..

NAMJOON:Daebak..kau boleh tengok gerak geri yeoja tu.Kau boleh sampaikan berita tentang dia kat kita..

JIMIN:Tak sia-sia hantar kau dengan Hani.Oh yaa,yeoja tu dapat ke tidak??

V:Molla..

JHOPE:Aku ada idea..apa kata kau test dekat-dekat dengan dia..dia melayan ke tidak.Kalau ya..sah yeoja ni gila namja muka handsome.Semua nak try..

V:Ah shireo..nanti dia terjatuh cinta dekat aku susah..nanti bila aku kahwin..aku pulak yang dikacau..shireo..shireo..

HANI:Yah Kim Taehyung!!!

Jeritan Hani mengemparkan padang futsal.Semua mata menatapnya yang sedang melangkah kearah BTS.

HANI:Kau dapat panggilan tu??

V mengangguk..

HANI:Aku pun dapat.Penat aku jalan kengkang still dapat..haishh..

JIMIN:Kengkang??jinjja??

HANI:Yelah..niat kan nak perhatikan yeoja tu...pastikan dia sentiasa ada dalam bilik temu duga tu..

JHOPE:Habis kau terima??

HANI:Maybe only 1 year...

V:Wae??

HANI:Habis collage...syarikat appa aku..jatuh ke tangan aku..tak kuasa nak jadi model lama-lama..tahulah aku cantik..

BTS:Euww...

HANI:What??I say the truth lah..

NAMJOON:Yelah..yelah..

********

4 bulan kemudian...

Di incheon airport terlihat 2 yeoja keluar dari balai ketibaan.Cermin mata hitam menghiasi mata mereka.Satu berambut silver dan satu lagi berambut chilli red.Beg roda ditariknya bersama.Senyuman indah mekar si sudut bibir mereka.Rindu betul dengan cuaca Korea.

My BYUNTAE Husband [S.2]Where stories live. Discover now