2218 words!
Get ready and enjoy.Thanks😁
Hyumin turun dari lantai atas sambil mendukung seorang bayi kecil yang baru bangun dari mimpi lenanya.Pipinya tembam,bibirnya sebijik macam jin wajahnya sama dengan Hyumin.Cantik walaupun masih bayi.
Hari ni merupakan hari perkahwinan Hyumin dan Jin.Baru kali ni mereka raihkan secara besar-besaran sebab sebelum ni masih muda dan anggap majlis penting macam ni tak perlu disambut meriah.Sambut berdua pun dah okey.
JHOPE:Jin?
Soal Jhope langsung bila Jin masih belum turun..
HYUMIN:Tandas..kejap lagi turun..
SUGA:Hey my daugther in law..
Suga mencubit pipi Minji gemas.Suka tengok pipi tembam yang putih melepak tu.
V:Yah yah yah,Jiho bakal anak menantu aku.Dia mesti kahwin dengan anak aku nanti..
SUGA:Mwo?kahwin?anak kau?jeongmal?jodoh kau mana?jodoh kau masih sesat kat hutan Tae.Jangan nak mimpi..silap-silap anak aku dah 10 tahun kau baru nak kahwin..aku tak nak anak aku kahwin dengan budak-budak.
V:Jodoh aku dah sampai..baru je sampai tadi.Jangan risau..kami akan kahwin dengan segera dan buat anak sepantas kilat.
NAMJOON:Siapa si malang tu?
HYERIN:Majayo..siapa si malang tu?siapa si malang yang akan kahwin dengan alien macam kau?
V:*Tangan di dagu*seorang cantik and sexy~..so don't worry Min,anak kau akan dapat bini yang sexy nanti..sexy macam omma dia..
Pap!
Belakang kepalanya dipukul kuat oleh Hani.
HANI:Berhenti beranganlah kau..
JIMIN:Entah kau..berhenti berangan.Akan aku pastikan aku kahwin dulu dari kau..
V:Jeongmal.Arraseoyo..kita tengok kad undangan siapa yang siap dulu dan majlis siapa yang dibuat dulu..korang semua akan terkejut!Dunia Korea akan terkejut..
SOLJI:Kau nak kahwin dengan nenek dari kerajaan Vietnam ke sampai nak kejutkan dunia?
V menatap Solji dengan mata yang penuh api kemarahan.Mulut serupa longkang.Tak pernah nak pikir benda yang logik sikit.
JIN:Cerita apa ni hah?
Jin turun dari atas.Suit biru tuanya dibersihkan sebab terkena pancuran air tadi.Sampai di bawa dia terus mengambil Jiho dari Elly sebab dia masih takut-takut nak dukung anak dia yang masih kecil dan lemah tu.Kalau Jiho..kau humban pun belum tentu dia menangis..ketawa adalah..aktiflah katakan.
JUNGKOOK:Tu hyung,Kim Taehyung seorang model gucci akan berkahwin nanti..katanya lah..
JIN:Jeongmal?nugu?siapa yang bertuah tu?
V:See??Jin pun cakap bakal bini aku tu orang bertuah tau sebab dapat model handsome macam aku ni.Handsome kan aku??
Katanya sambil membuat muka sok sok macho di depan Hani.
Hani pula hanya membalasnya dengan jelingan tajam.Macam salah pilih jodoh je.
HYUMIN:Sudahlah..jom mulakan majlis..sampai bila nak borak pasal jodoh V?yang masih bujang ni pegi lah cuci mata sana..mana tahu salah satu dari tetamu kitaorang adalah jodoh korang ke??boleh jadikan?
JIN:Majjayo..Chim!kat belakang sana ada banyak kawan-kawan dari tempat kerja Hyumin..cantik semua..
JIMIN:Tak naklah..cantik tapi hati busuk susah jugak..
YOU ARE READING
My BYUNTAE Husband [S.2]
FanfictionKehidupan alam perkahwinan yang baru ingin di bina oleh Jin dan Hyumin musnah apabila pelbagai halangan berlaku antara mereka berdua HYUMIN-Kau tak pernah berubah!