Jihyun masuk ke tempat kerja Jin sesuka hatinya.Walaupun dah dihalang keras oleh Dahyun dia tetap berdegil.Dengan tak malu tangannya naik menampar muka Dahyun kerana cuba-cuba menghalangnya dari bertemu dengan Jin.
JIHYUN:Hello honey..
Jin tersentak dengan kedatangan Jihyun.Bukan sekali dua yeoja ni datang tanpa beritahu.Sejak Hyumin meninggalkan bumi Korea,makin rancak permainan Jihyun.
Tanpa pekerjaan yang diarah oleh CEO syarikatnya untuk mendekati Jin,dia sendiri pun sanggup untuk mendekati bekas crush dia sejak zaman sekolah ni..
Langkahnya mendekat kearah Jin yang sibuk buat kerja.Tangan gatalnya mula naik memeluk leher namja tu dan satu ciuman hinggap dipipinya..
JIHYUN:What are you doing??
JIN:Doing my work
Jihyun merampas paksa pen Jin.Laptop ditutupnya.Jari lentiknya menyetuh pipi Jin supaya memandangnya..
JIHYUN:Its lunch time.Lets go..
Jihyun bangun.Dia menarik Jin supaya bangun tapi namja tu tak kunjung bergerak..
JIN:Ah..shireo...
Tangannya direntap kasar.Wajah datarnya dipaparkan menatap Jihyun yang terdiam..
JIN:Berhenti dari semua ni.Aku penat!aku penat dengan semua permainan kau Jihyun..
JIHYUN:Permainan apa??U patutnya rasa bersyukur sebab I ada untuk hilangkan kesunyian dalam diri U.Isteri U pun dah tinggalkan U kan??why not kalau I datang dan happy kan U??I boleh happykan U lebih dari dia..
JIN:Happy??jeongmal??jeongmalyo??you are wrong girl!!!!kau datang sini hanya semakkan kepala otak aku.Berhenti sakiti pekerja aku dan jangan datang ke sini lagi..
JIHYUN:Tak nak!setiap hari I akan datang ke sini..
JIN:Its up to you..
Jin bangun dari tempatnya..
JIN:Esok aku akan adakan sidang media tentang hubungan kita.Aku akan ceritakan semuanya..dari A sampai Z.Aku akan cakap kat public yang kau ni adalah manusia yang jahat sebab dah musnahkan hubungan aku.Wait and see girl..
Jin keluar dari biliknya tetapi langkahnya terhenti bila Mr Lee menyuruhnya masuk ke dalam kembali..
MR LEE:Kita perlu bincang semuanya Seok Jin ah..
****
JUNGHWA:Unnie!!!!Hyumin unnie!!!
Hyumin memusing kebelakang dan melihat Junghwa mengejarnya.
HYUMIN:Waeyo??
Tanpa banyak bunyi..tangan Hyumin di tariknya menuju ke bangku.Fonnya dikeluarkan dan ditunjukkan ke arah Hyumin..
JUNGHWA:Semuanya akan terjawab esok..
Hyumin menepis pelan tangan Junghwa.Tak kuasa nak baca berita pasal Jin..
HYUMIN:Lantak dia lah nak buat apa pun.Aku dah tak kisah..harap dia akan umumkan yang kami berdua dah bercerai..
JUNGHWA:Unnie..
HYUMIN:Wae??aku tak boleh bercerai ke??
Laju sahaja kepala Junghwa menggeleng..
HYUMIN:Kenapa tak boleh??
JUNGHWA:Sebab unnie sayangkan dia..
Hyumin tersenyum nipis dan menggeleng..
HYUMIN:Aku benci dia Junghwa..
YOU ARE READING
My BYUNTAE Husband [S.2]
FanfictionKehidupan alam perkahwinan yang baru ingin di bina oleh Jin dan Hyumin musnah apabila pelbagai halangan berlaku antara mereka berdua HYUMIN-Kau tak pernah berubah!