(KEDIAMAN LEE)
Kelihatan 2 keluarga sedang berkumpul di ruang tamu menanti Hyumin pulang ke rumah.Jin duduk di sofa dengan wajah tegangnya.Tak pasal-pasal masalah ni family mereka dah tahu.Mana taknya..satu Korea dah bising pasal gosip ni.
Clerk.
Bunyi pintu dibuka membuatkan semua mata tertumpu kerah Hyumin yang baru balik dari rumah Elly.Dia pun duduk di sebelah ommanya.Wajahnya kelihatan tenang je..berbanding dengan yang lain.Semua muka bengis,tegang,marah..semua adalah.
MR LEE:Kenapa sampai keluar surat cerai ni??Hyumin betul-betul nak cerai ke macam mana ni??
Soal Mr Lee membuka bicara.Jin dah menoleh ketepi bila Hyumin menatap Mr Lee dengan senyuman dan anggukan kecil darinya.Badannya disandarkan di sofa.
HYUMIN:Hyumin dah tak sanggup appa..
Balas Hyumin.Jelas kedengaran suara mengeluh mereka keluar bila Hyumin jawab macam tu.
MRS KIM:Hyumin ah,fikir masak-masak dulu.Takkan sebab gosip ni je Hyumin sanggup musnahkan rumah tangga Hyumin..
HYUMIN:Kalau itu yang lebih baik nak macam mana omma??
JIN:Saya takkan ceraikan awak..
Kata Jin serious.Semua mata menatapnya.
JIN:I'm mean it!
Tegasnya.
HYUMIN:Tapi aku nak..
Balas Hyumin mengejutkan semua.Cara panggilan Hyumin terhadap Jin sudahpun berubah.Takde lagi konsep berlakon dalam semua ni.
MRS LEE:Omma tak nak kamu cerai dengan dia..jebal..omma tak nak..
Rayu Mrs Lee.Hyumin menggengam erat tangan ommanya.Satu senyuman paksa tergaris dibibirnya.
HYUMIN:Mianhae omma.Tapi Hyumin nak sangat cerai dengan dia..Hyumin tak sanggup omma..tak sanggup.
MR LEE:Okey..macam ni lah.Buat sementara waktu ni kamu berpisah.Tapi bukan bercerai..hanya berpisah tempat tinggal.Ambil masa kamu berdua untuk betul kan semua kesalahan ni.Dan kamu Jin!Selesaikan semuanya..bersihkan nama kamu dengan segera..
HYUMIN:Tapi appa..Hyu..
MR LEE:Stop it Lee Hyumin!
Hyumin tertunduk bila memandang wajah amarah appanya.
JIN:Mianhae.Jin tahu yang Jin ni cuai.Jin akan cuba selesaikan semua ni..
MR KIM:Jangan akan tapi buat terus.Kamu berdua dah besar.Bercerai bukan jalan yang patut kamu buat.Sepatutnya berbincang..bukan buat keputusan sesuka hati.Tengok!tak pasal-pasal semua terlibat.
JIN:Mianhae appa..*tunduk*
MRS LEE:Dahlah tu.Bagi mereka rehat.Hyumin pergi masuk bilik berehat..
Kata Mrs Lee kepada Hyumin tapi dia malah menggeleng lalu bangun.Badannya dibongkokkan sedikit.
HYUMIN:Mianhae.Hyumin boleh terima cadangan appa tapi..untuk tinggal kat sini..Hyumin tak boleh terima.Hyumin nak ketenangan..Hyumin pergi dulu..
Baru je dia nak pergi,lengannya di tahan oleh Jin.Genggaman tu di tepisnya kasar.
HYUMIN:Jangan sentuh aku.
Arahnya disertakan dengan muka bengisnya.Dia menatap satu per satu wajah mereka semua.Satu senyuman paksa diberinya lagi.
HYUMIN:Gwenchana.Hyumin pergi dengan kawan-kawan Hyumin.Tolong jaga privasi Hyumin.Jangan ada yang call Hyumin ataupun kawan-kawan Hyumin.Nanti Hyumin balik ke rumah semula bila dah tenang..Selamat tinggal..
YOU ARE READING
My BYUNTAE Husband [S.2]
FanfictionKehidupan alam perkahwinan yang baru ingin di bina oleh Jin dan Hyumin musnah apabila pelbagai halangan berlaku antara mereka berdua HYUMIN-Kau tak pernah berubah!