Clerk...
Pintu rumah dibuka dengan perlahan.Kepala Jin menjenguk kedalam dan kelihatan Hyumin sedang tertidur di atas sofa dengan tv tak mati dan kotak pizza di atas meja.Senyumannya yang tadinya mekar mengecut apabila perasan dahi Hyumin di balut.
Kotak pizza di ketepikan lalu duduk menatap Hyumin yang tidur.Dahi Hyumin diusapnya pelan.Tiba-tiba Hyumin terbangun kerana terasa tidurnya diganggu.
Matanya dibuka perlahan-lahan dan melihat Jin yang sedang menatapnya datar.Dia hanya memberikan senyumannya lalu kembali tidur..
JIN:Kajja...
Jin bangun dari duduk lalu mengangkat Hyumin ala bridal style menuju ke biliknya..
HYUMIN:Bogoshipeo Kim Seok Jin..
tangannya memeluk erat leher Jin dan mencium aroma khas milik Jin.
Tubuh Hyumin dibaringkan di atas katil dan dia pun turut baring sambil memeluk Hyumin.Rasa nak patah tulang kerja je terus..
***
×malam×Tepat 8 malam,semua makanan terhidang di atas meja.Dari hujung sampai ke hujung meja di penuhi dengan makanan.Kejap je lagi BTS akan datang ke rumahnya untuk berjumpa dengan Jin.
Ting tong
Hyumin berlari anak menuju ke pintu dan membukanya.Terlihat Namjoon dan Jungkook yang baru datang..
HYUMIN:Masuklah dulu..aku bangunkan Jin..
Mereka berdua mengangguk lalu masuk dan terus duduk di meja makan.Hyumin pulak naik keatas nak bangunkan Jin..
HYUMIN:Oppa..ireo--
Kata-kata Hyumin tergantung apabila melihat Jin sedang mengeringkan rambutnya di depan cermin.Dah bangun rupanya..
Jin berpusing menatap Hyumin dan menyuruh Hyumin mendekatinya.Badannya terus di peluk dan tarik mendekatinya.Satu ciuman singkat diberikan kepada Hyumin..
JIN:Kenapa tak cakap awal-awal yang dorang nak datang emm??
HYUMIN:Do...dorang baru call 1 jam lepas..nak cakp macam mana??
JIN:Kenapa gagap??malu??
HYUMIN:Nae??malu apanya??
JIN:Yelah malu sebab situasi kita sekarang ni..
HYUMIN:Aniy..aniya..saya tak malu..
Tangan Hyumin terus memeluk pinggang Jin.Kepalanya mendongak memandang Jin yang tersenyum..
Tangan Jin menyentuh dahi Hyumin yang luka..
JIN:Kenapa ni??
HYUMIN:Takde apa-apa..kajja kita turun dorang dah sampai..
Pelukan Hyumin terlerai lalu menarik tangan Jin turun ke bawah untuk berjumpa dengan kawan-kawannya..
-skip-
DAHYUN:Apa kau ni???kena gantung kolej lagi??apa yang kau buat kat kolej ah??
Marah Dahyun.Vernon yang duduk di sofa sambil menonton terganggu dengan suara nyaring noonanya..
DAHYUN:Yah aku tanya kau...apa lagi kau buat delat kolej kau tu??*marah*
VERNON:Tak buat apa-apalah..
Jawabnya tenang..
DAHYUN:Kau tak buat apa-apa??ni surat apa ni??kau kena gantung 1 minggu sebab memperlecehkan yeoja.Apa kau ni??kemaruk sangat nak buat gi kahwin jangan nak rosakkan anak orang!!!
Amarah Dahyun semakin memuncak.Tak tahan rasanya melihat perangai saengnya yang tidak berubah sejak dulu lagi..100% ikut perangai appa dia..
DAHYUN:Nasib baik omma dah takde..kalau omma masih hidup..tak tahulah apa akan jadi kat dia..yah!!kalau betul nak tinggal kat rumah ni jangan ikut perangai appa!!!!dah tua pun masih dengan perangai dia..
VERNON:Don't call her name...
DAHYUN:Wae??rasa bersalah??kau ingatkan apa yang kau dah buat dulu sampai omma meninggal??yes Vernon!!!ni semua sebab kau dah mengandungkan anak orang dan tak nak bertanggungjawab.Omma kena serangan jantung sebab kau!!!
VERNON:Hajima!!!!!!!
Kata Vernon sedikit kuat.Wajah noonanya ditatap dengan tatapan dingin.Nasib baiklah di depannya ni noona dia..kalau bukan dah lama dia pukul..
VERNON:Stop mention her name..i hate it!!!
Vernon terus naik ke tingkat atas meninggalkan Dahyun yang sedang menatap kepergiannya..
.Vernon pov.
Aku duduk di birai katil sambil menatap jendela yang terbuka.Hati aku sakit bila noona ingat kisah lalu aku.Yes aku akui apa yang dia cakap tu betul..memang sebab aku lah omma dah takde.Tapi perlu ke dia ungkit kisah dulu??tak perlukan??
Aku pun ada hati dan perasaan.Hormatlah hati aku ni even aku selalu malukan kau di depan orang.Aku dah takde orang lain dekat dunia ni selain kau noona..
Tanpa aku sedari,air mata aku jatuh ke pipi.Aku mengelapnya kasar lalu menoleh menatap sebingkai gambar yang tergantung cantik di dinding..
VERNON:Omma mianhaeyo..jeongmal meianhaeyo*menangis*
.pov end.
****
HYUMIN:Yah appoyo..
Hyumin meringis kesakitan bila Jin mengubati lukanya yang tak kunjung sembuh tu..
JIN:Kenapa tak jahit je luka ni??dalam kot luka dia*sapu ubat*
HYUMIN:Berparut lah nanti.Dah macam apa dah kalau ada parut kat dahi.Nanti orang fikir saya gengster pulak..
Jin menatap Hyumin lama..
JIN:Bukan Hyumin memang dah gengster ke??*ketawa*
HYUMIN:Yah!!!!!!!!
Perut Jin di cubitnya secara kasar.Bab mengejek memang nombor satu dia ni..
JIN:Ahh...mianhae chagiya..
Ting tong..
Mereka berdua saling menatap antara satu sama lain.Siapa pulak yang datang malam-malam macam ni??ganggu ketenteraman orang betullah..
???:Yah!!!Hyumin ah...buka pintu ni..
H&J:Omma??
-TBC-
Sorry for long hiatus.Hope ff ni still dlm library korang😀😀
YOU ARE READING
My BYUNTAE Husband [S.2]
FanfictionKehidupan alam perkahwinan yang baru ingin di bina oleh Jin dan Hyumin musnah apabila pelbagai halangan berlaku antara mereka berdua HYUMIN-Kau tak pernah berubah!