Hyumin memberhentikan keretanya tepat di hadapan Junghwa dan selang beberapa rumah je dengan Jungkook punya rumah.
JUNGHWA:Gomawoyo unnie*wink*
HYUMIN:Emm aku balik dulu.Yah Jeon Kookie..I will kill you went you have relationship with her..okey have a nice day..bye..
Pergi sahaja kereta Hyumin dari kawasan itu,Junghwa pun bersiap sedia untuk masuk ke rumahnya tapi begnya di tarik kasar oleh Jungkook.
JUNGKOOK:Apa tadi kau cakap??JR handsome??seriously??are you kidding me chagiya??*smirk*
JUNGHWA:Nae??apa yang aku cakap tadi??aku lupa*garu kepala*
JUNGKOOK:Lupa??okey i will kill you right now chagi..
Dengan sekali sentuhan,Junghwa sudah terpusing menghadap Jungkook.Dia melihat Jungkook yang semakin lama semakin menghampirinya dan dengan cepat dia menolak wajah Jungkook jauh darinya
JUNGHWA:I think this is not a right time.Dekat dengan rumah aku ni..kau dah gila ke??*geram*
JUNGKOOK:Kenapa kalau kat depan rumah kau??salah ke??i think not..
JUNGHWA:Eoh appa!!!*jerit*
Junghwa menjerit sambil menuding ke belakang Jungkook.Jungkook dengan segara berpusing dan menunduk tanda hormat..
JUNGHWA:See you tommorow oppa..
Jungkook kembali menegakkan kepalanya dan terlihat tidak ada appa Junghwa pun kat situ.Dia pun menoleh dan melihat Junghwa sudah berlari masuk ke rumah..
JUNGKOOK:Takpe..kau tunggu nanti..
Rumah keluarga Elly
Elly masuk kerumahnya dengan keadaan penat dan muram.Tambah lagi malam ni bakal keluarganya akan datang untuk berbincang tentangnya dan bakal tunang dia..
MRS AHN:Malam ni kamu ikut.Arraseo??
ELLY:Malas.Elly terima pertunangan ni pun dah cukup baik omma*duduk kat sofa*
MRS AHN:Marilah ikut omma,kamu tak nak jumpa dengan keluarga baru kamu??
Pujuk Mrs Ahn.Elly memandang ommanya lalu menggelengkan kepalanya..
ELLY:Bakal tunang Elly pun tak datang jugakkan??so buat apa Elly nak pergi??macam ni lah..Elly boleh ikut tapi dengan syarat tidak ada pertunangan antara Elly dengan bakal tunang Elly.Omma pilihlah..
Kata Elly lalu bangun dari duduknya.Dia pun naik ke lantai atas menuju ke biliknya untuk berehat..
Dia pun melempar dirinya ke katil lalu menelefon Hyumin..
"Hyumin.."-Elly
"Emm wae??"-Hyumin
"Aku tak ready dengan semua ni"-Elly
"Gwenchana..nanti lama-lama kau akan terbiasa dengan semua ni.Fighting!"-Hyumin
"Ahh ottokae??aku betul-betul takut sekarang ni.."-Elly
"Bosanlah call ni..sinilah kau datang rumah aku..kita berparty sikit hilangkan stress kau.EXID tengah otw gi sini"-Hyumin
"Yah sampai hati kau tak ajak aku.."-Elly
"Aku tengah ajak kau lah ni..cepat sikit"-Hyumin
Hyumin terus menamatkan panggilannya dan kembali menyambung aktiviti memasaknya..
Ting tong
Mata Hyumin beralih memandang ke pintu lalu menuju ke pintu untuk membukanya..
HYUMIN:Oppa??a..awalnya balik.
Hyumin terkejut melihat Jin yang baru pulang dengan keadaan yang serabut.Baju terkeluar,tie longgar dan rambut serabut..fikirannya terus berfikir perkara negatif
HYUMIN:Yah oppa..oppa buat tut dengan PA oppa ke??auchh!!!
Dahi Hyumin terus di jentik kuat oleh Jin.Fikir bukan-bukanlah dia ni.Mana mungkin Jin buat semua tu..ye tak??
JIN:Kenapa fikir macam tu eoh??jahat sangat ke oppa ni??*datar*
HYUMIN:Mana tahu perangai dulu datang balik.Oppa jangan main-main.Kalau Hyumin tahu oppa dengan dia ada hubungan.Say bye bye dekat langau plastik tu..
Jin tersengeh kecil melihat muka tidak puas hati Hyumin.Haha pandai jugak dia cemburu-cemburu ni kan.Tiba-tiba Jin menangkap bau yang kurang sedap dari arah dapur..
JIN:Bau hanguslah..
HYUMIN:Omo,masakan aku!!!
Hyumin terus berlari menuju kedapur melihat masakannya.Dia melihat makanannya yang di masakknya sudah kering tanpa kuah..dah EXID nak sampai..hancur harapan..
JIN:Nak oppa tolong??
HYUMIN:Takyah lah..dah malas nak masak..oder pizza je lah..buat penat tenaga je..
JIN:Yah come on..takkan nak mengalah pulak*pandang Hyumin*
HYUMIN:Dah mengalah dah pun..
Hyumin pin mengambil telefonnya lalu memesan pizza,ayam dan burger untuk kawan-kawannya..
Sementara menunggu,dia hanya duduk di sofa sambil main game di telefonnya.Jin yang masih belum menukar pakaiannya mendekati Hyumin dan membaringkan dirinya di riba Hyumin..
HYUMIN:Mandi lah..bau dah macam kambing tahu tak..
JIN:Shireoyo..oppa nak tanya ni..
HYUMIN:Tanya apa*main game*
JIN:Siapa namja yang Hyumin bully tu??dan kenapa Hyumin bully dia..
HYUMIN:Hyumin bully dia sebab dia kurang ajar dengan Hyumin..
JIN:Siapa namjanya??
HYUMIN:Vernon maybe..dah takyah kisahlah dengan semua tu..
Ting tong
Loceng rumah mereka di tekan oleh seseorang..
HYUMIN:Dorang dah datang..ppalli gi mandi sana..
JIN:Siapa datang??
HYUMIN:E.X.I.D*sebut satu-satu*
JIN:Oh kalau macam tu oppa nak call BTS lah..awak oder makanan lagi..saya nak mandi kejap..
Cupp~~
Satu ciuman sempat di berikan untuk Hyumin sebelum dia naik ke atas untuk mandi..
Tbc..
YOU ARE READING
My BYUNTAE Husband [S.2]
FanfictionKehidupan alam perkahwinan yang baru ingin di bina oleh Jin dan Hyumin musnah apabila pelbagai halangan berlaku antara mereka berdua HYUMIN-Kau tak pernah berubah!