.Mall.
Memandangkan hari ni mereka tiada kelas,mereka berlima pun mengambil keputusan untuk meluangkan masa bersama-sama.Mereka juga memaksa Junghwa supaya ponteng untuk satu hari ni semata mata untuk menghabiskan masa bermasa mereka.
Sebelum memulakan apa apa,mereka terlebih dahulu masuk ke cafe untuk mengisi perut.Meja yang paling dekat dengan kaunter menjadi pilihan mereka berenam.Hani dan Solji pun memesan makanan untuk mereka.
ELLY:Fuh,hidup berdua dengan dia buat aku gila...
HYUMIN:Kenapa pulak??
ELLY:Hidup dia hanya untuk tidur.Dia bangun bila aku suruh makan.Dia bangun bila ada kelas.Dia bangun bila aku perlukan bantuan.Selebihnya dia tidur..
Air yang baru sampai diminumnya sedikit.Junghwa memandang Elly dengan sengihan..
JUNGHWA:Kau cubalah ubah perangai buruk dia tu.Kau tukar dia jadi rajin dan tukar dia sebagai namja yang cintakan kau.Oh ya,btw malam pertama macam mana??best??
Burk!
Kepala Junghwa ditunjal kuat oleh Hani.Dari dulu sampai sekarang..mesti dia yang soal.Soalan tak masuk akal dan soalan mature yang ditanya oleh budak bawah umur.Sangat memalukan.
HANI:Umur kau dah cukup 19 ke nak soal macam tu??
Soal Hani.Geramnya ditahan supaya tidak menunjal kepala kawannya yang satu ni.Junghwa menggeleng kecil.Airnya diminum sambil tertunduk..
SOLJI:Kau mintak tolong kat Hyumin lah..
Hyumin yang minum hampir tersembur dibuatnya.Satu persatu kawannya di tenung.
HYUMIN:Kenapa aku??aku mana tahu nak jinakkan suami kau.Suami aku je jinak dengan sendirinya..
ELLY:Jinjjayo??bukan sebab kau yang jinakkan dia dengan buat scene hot ke??
Pap!!!
Kali ni kepala Elly di tunjal kuat oleh Hyerin pulak..
ELLY:Kau kenapa??apa salah aku??*geram*
HYERIN:Ada budak tengah pasang telinga tu.Hormat sikit lah*pandang Junghwa*
JUNGHWA:Gwenchana..teruskan.Lagipun aku tahu apa kau cakap tu.Dah naik bosan aku tengok movie 18+.Faham sangat dengan bahasa korang*tenang*
EXID:MWO??????
Mata mereka semua bulat dengan sempurna.Tatapan mereka masih kekal pada Junghwa yang kelihatan tidak bersalah langsung tu..
JUNGHWA:What??aku tengok sebab nak buat persediaan eh.Aku taknak macam dorang dua ni.Malam pertama yang suram..sad story lah you..*minum air*
HANI:Balik ni aku gi rumah kau..
JUNGHWA:For what???Nak buang movie tu semua??
HANI:*geleng*Aniyo,aku nak join..
HANI:Yah!!!!aku gurau je lah!!!!!
Jerit Hani sedikit kuat bila kepalanya diheadlock oleh Hyumin.Nasib kau lah sebab duduk sebelah dia.Attention!EXID dah tak normal.
ELLY:Apa korang merepek ni??aku nak cerita masalah aku ni*geram*
SOLJI:Entah dorang ni..tak faham aku..
Solji dan Elly mengeluh serentak.Tak faham dengan kawan-kawan dorang ni.Semakin meningkat usia semakin tak normal.Gila semuanya..
***
-pejabat-JIHYUN:Hello boy..
Jin terkejut dengan kehadiran Jihyun secara tiba-tiba.Jin menatap Jihyun sedikit tidak percaya bila perasan pakaian Jihyun agak menjolok mata.Dressnya hari ni sedikit terdedah di bahagian dada dan terlihat garisan boobs nya di situ.Dia pun kembali fokus pada kerjanya.
JIN:Kau buat apa kat sini??aku tengah kerja..hormat sikit masa aku..
JIHYUN:hohoho,nampaknya Jin yang pemalas dulu sekarang dah berubah.I like it*sengih*
JIN:Aku dah berubah.Kau tu bila nak berubah.Tak puas lagi nak kacau hidup aku??dulu kau kacau hidup Hyumin sekarang kacau hidup aku pulak..lepas ni apa pulak??
Jihyun melangkah mendekati Jin.Tempat letak tangan di kerusi Jin didudukinya sambil merangkul kemas bahu Jin.
JIHYUN:Lepas ni aku akan kacau hidup rumah tangga korang sampai korang bercerai.Come on,kita muda lagi lah..have fun lah dulu dengan umur yang muda ni.Takkan nak hidup macam ni sampai tua.Kerja..kerja..kerja..
Jin menolak Jihyun menjauh darinya.Hampir sahaja boobs Jihyun mengenai wajahnya.Duduknya diperbetulkan.
JIN:Naga(keluar)..Aku banyak kerja.Aku malas nak layan kau ni..
JIHYUN:Tenanglah..apa ni halau-halau..aku datang jauh-jauh ke sini tapi kau usir aku macam tu je??tak baiklah..
JIN:Habis kau fikir kau baik ganggu kerja aku??rapat-rapat dengan aku??ingat semua tu baik??macam mana kau boleh masuk ni hah??kau keluar..
Usir Jin.Jihyun tersengeh.Dia mendekati Jin lalu rambut di belakang Jin diramasnya pelan.Jin menatapnya datar.Matanya membulat sempurna bila bibirnya dicium tanpa kebenarannya.Cepat sahaja dia menolak Jihyun menjauh darinya...
JIHYUN:Kita jumpa lagi nanti.Woah!!your lips so soft honey..see you next time..
Jihyun menepuk manja pipi Jin sebelum keluar dari pejabat Jin dengan senyuaman kemenangan dia..
.skip.
.rumah J&H.Jin masuk kerumah.Kasutnya dibuka dimerata tempat.Hyumin yang sedang menonton tv tertoleh melihat Jin yang sedikit serabut itu.Stress dengan kerja ke..
HYUMIN:Weayo oppa??
Soal Hyumin sebaik sahaja Jin baring diribanya..
JIN:I'm stress of something..
Jawabnya dengan mata tertutup.Hyumin maramas ramas rambut hitam Jin sambil tersenyum..
HYUMIN:Stress kerja ke??
JIN:No!
HYUMIN:Habist tu??
JIN:Molla..
Tipunya.Walaupun dia tahu dia stress sebab Jihyun tapi dia tetap tak nak bagitahu Hyumin.Dia tahu Hyumin akan hilang kawalan bila dapat tahu yeoja tu datang lagi menemui dirinya..
HYUMIN:Dah makan belum??
JIN:Dah!
HYUMIN:Kalau dah pergi lah mandi.Lepastu berehat..
JIN:Shireo..
HYUMIN:Waeyo??
JIN:I want some fun..
HYUMIN:Mwo??
Hyumin menunduk memandang Jin.Tak faham dengan kata-kata Jin.Tiba-tiba kepalanya di ditarik lebih mendekat dan bibirnya dicium lama oleh Jin.Lumatan demi lumatan dapat dirasai oleh Hyumin.Dia pun mula membalas ciuman Jin dengan penuh lembut.
Jin tersenyum disela ciuman mereka.Akhirnya bekas ciuman dari Jihyun telah dihapus oleh Hyumin.
JIN:(Gomawo chagiya..)
.tbc.
Sorry for long hiatus..maaf sebab buat korang menunggu.Harap ff ni still ada dalam libarary korang.
Do you miss me??
I really missed my readers..
And I miss Solji😔😔I really missed you😭😭
YOU ARE READING
My BYUNTAE Husband [S.2]
FanfictionKehidupan alam perkahwinan yang baru ingin di bina oleh Jin dan Hyumin musnah apabila pelbagai halangan berlaku antara mereka berdua HYUMIN-Kau tak pernah berubah!