..FN Entertaiment..
Hyumin memberhentikan keretanya jauh sedikit dari bangunan mewah itu.Dari kejauhan dia melihat kereta Jin terparking cantik tepat di depan bangunan itu.Betul cakap Jimin..Jin pergi ke tempat kerja Jihyun..
Fonnya di keluarkan lalu menelefon suaminya..
HYUMIN:Hello..
JIN:Waeyo??
HYUMIN:Dekat mana??
JIN:Pejabat..
HYUMIN:Arraseo.Hyumin tidur rumah omma malam ni..kalau nak..datang..kalau tak nak..sudah..
Tut
Panggilan dimatikan..pedal minyaknya ditekan dan terus pergi jauh dari bangunan yang penuh dengan artis-artis terkenal..
HYUMIN:Tipu aku??erm..sah kau ada hubungan dengan betina bangsat tu..
•••
RUMAH LEE
Hyumin tiba di depan rumah keluarganya dan terlihat ommanya sedang menyiram pokok bunga.Dia turun dari kereta dan terus memeluk ommanya.Rindu rasanya bila dah lama tak berkunjung ke rumah keluarganya..
MRS LEE:Hey dear..why??
HYUMIN:Appa gwenchana??
Soal Hyumin..Mrs Lee mengangguk kecil
HYUMIN:Omma??
MRS LEE:Me too..
Hyumin menghembus nafasnya kasar.Pelukannya semakin dieratkan dan kepalanya bersandar pada bahu ommanya..
MRS LEE:You look so tired..are you okey dear??
Soal Mrs Lee sedikit risau melihat Hyumin yang kelihatan tidak semangat..
HYUMIN:i'm okey..gwenchana..Hyumin lapar..
MRS LEE:Pergi masuk makan..omma ada masak spagetti..
HYUMIN:Arraseo..
Hyumin melepaskan pelukannya lalu melangkah masuk ke rumah.Meja makan di dekatinya dahulu dan terlihat makanan yang dikatakan oleh ommanya terhidang diatas meja.Cepat je dia amik pinggan dan mengambil spagetti itu lalu makan dengan berselera..
Sedang asyik dia makan..fonnya bergetar..dan terlihat Jin menelefonnya..dia hanya biarkan sahaja sehingga panggilan itu mati.Fonnya bunyi lagi..di sebabkan dia geram..fonnya di matikan terus.Kacau orang nak makan je lah..
...MALAM...
Jam menunjukkan jam 8 malam.Jin masih lagi belum balik ke rumah.Hyumin yang tadinya membaca novel turun dari katil dengan niat nak berkumpul dengan family dia tapi niat dia terhenti bila mendengar gelak ketawa dari bawah.Dia hafal betul dengan ketawa pelik tu.
Mukanya monyok dan kembali naik ke atas.Bunyi pintu yang ditutupnya membuatkan semua mata tertumpu ke tingkat atas..
JIN:Omma..appa..Jin naik dulu..selamat malam..
Jin bangun dari tempatnya lalu naik ke atas dan masuk ke bilik.Terlihat Hyumin yang sedang baring membelakanginya..
Beg kerjanya disimpan diatas meja.Suit hitamnya di buka dan tie nya juga dibuka lalu dia menuju ke katil dan duduk memandang Hyumin.Bahu Hyumin diusapnya tetapi Hyumin menepisnya..selimut ditariknya menutupi badannya..
Jin hairan..kenapa Hyumin makin pelik ni??masa kat rumah dorang..dia tidur kat bilik belajar dia.Macam nak tak nak layan Jin je..
Jin menarik keras selimut Hyumin..dia baring lalu merangkul pinggang Hyumin dari belakang.Kepalanya tepat diatas kepala Hyumin..
YOU ARE READING
My BYUNTAE Husband [S.2]
FanfictionKehidupan alam perkahwinan yang baru ingin di bina oleh Jin dan Hyumin musnah apabila pelbagai halangan berlaku antara mereka berdua HYUMIN-Kau tak pernah berubah!