.51.

1.1K 77 12
                                    

Di sebuah hospital ternama di Seoul menjadi sangat riuh apabila para wartawan mendapat berita tentang kecederaan V.Mereka semua berkumpul di hadapan pintu masuk hospital dan berusaha untuk masuk tetapi dikawal ketat oleh pengawal.

Tapi keadaan semakin heboh apabila datang seorang yeoja berambut panjang dan memakai cermin mata hitam menerobos segerombolan manusia.

WARTAWAN.1:Itu bukan ke Ahn Hani???model yeoja sama agensi dengan Kim Taehyung?

Dengar je dia cakap macam tu,semua camera fokus kearah Hani.

Hani tidak lari untuk menyelamatkan diri.Dia malah berjalan santai masuk ke hospital dan masuk ke dalam lift lalu menekan butang 5.

.Wad Vip.

V:Ahh appo!!!

Jerit V kuat apabila Namjoon tidak sengaja menekan kuat lengan V yang terkena tembakan.

NAMJOON:Ah mian..aku ingatkan lepas kena jahit dan balut dah tak rasa sakit..

Suga memukul belakang kepala Namjoon.

SUGA:Kau ingat dia jatuh basikal ke?ingat luka dia tak dalam ke?kenapa bodoh sangat kau ni?

NAMJOON:Mwo?aku bodoh??

SUGA:Eoh!IQ kau 148 tapi kenapa tak boleh tahu kalau lepas kena tembak dekat lengan,tangan dia akan lemah dan sakit?

Namjoon tersenyum seringai lalu memasang wajah dinginnya dan bersiap sedia untuk buka langkah tetapi ditahan oleh Jungkook.

JUNGKOOK:Hyung-nim,ni bukan gelanggang WWE tapi hospital.Tolong jaga tingkah laku sebelum kena usir oleh pengawal peribadi beretot kat luar sana..

Jungkook memeluk Namjoon agar bertenang dan benda tu berjaya buat mereka sedar mereka berada di mana.Elly langsung mencubit perut Suga.

ELLY:Nak mati ke??

Suga menggeleng kecil.Mereka semua fokus kearah V yang sedang makan bubur yang disuap oleh Jhope.

Sretttt~

Pintu dibuka dengan ganas.Hani masuk dalam keadaan yang lega.

JIMIN:Macam mana kau boleh masuk?war--warta--

HANI:Eoh!sebab tu aku datang.Wartawan tu akan fokus kearah aku dan lupakan apa yang berlaku dekat namja bodoh yang tengah makan bubur tu.Haish!aku yakin rumor aku dengan dia akan beredar dengan cepat..

Hani mendengus geram lalu duduk di sofa.Tak boleh bayang apa yang sedang dirancang oleh CEO besarnya.Dunia entertaiment agak menakutkan!

HANI:Yah!gwenchana?

V mengangguk sambil tersengeh.

V:Gwenchana,CEO tu takkan paksa kita berhubungankan?aku akan buat kenyataan yang kita ni kawan dari sekolah dan tak masalah kalau nak melawat.

HANI:Aku pun fikir macam tu...tapi...

JIMIN:OMO!!!!Ahn Hani berkunjung ke hospital untuk melawat Kim Taehyung?adakah mereka berdua mepunyai hubungan serius??

Semua mata tertumpu kearah Jimin yang sibuk dengan fonnya.

JIMIN:Artikel kau jadi top 1 dekat never.Chukahae!!

Buk!

Kali ni Suga memukul belakang kepala Jimin.

SUGA:Chukahae kepala otak kau!

NAMJOON:Artikel tu akan dilupakan tak lama lagi.Yang penting kisah sebenar tak terungkap.Kalau terungkap,bukan V dengan Hani je dapat masalah.Syarikat Jin dan FN entertaiment akan bermasalah jugak.

JHOPE:Tapi,kalau kita tutup cerita ni,apa yang akan berlaku dekat Jihyun?dia dah kena tangkap polis kan?

ELLY:Haahlah.Jadi buat apa kita sibuk tutup kes sedangkan si dalang sebenar sedang kena siasat?

HANI:SEBAB ITULAH ARTIKEL AKU DENGAN V AKAN KELUAR MALAM NI!

Semua mata fokus kearah Hani lagi.Yeoja ni betul-betul nampak stress..

JUNGKOOK:Apa lagi kali ni?

HANI:Malam ni CEO akan keluarkan berita yang aku dengan V ada jalinkan hubungan.Benda ni akan gempakkan satu korea dan dorang semua mesti tak berminat nak tahu kisah Jihyun.Dan asal semua tahu,CEO buat artikel palsu untuk elakkan saham syarikat jatuh.Yaish!!!sebab ni lah aku tak nak jadi model!

JHOPE:Wah!menyeramkan..sungguh menyeramkan..

V:Mianhae.Kalau aku tak kena tembak,artikel pasal kita takkan wujud.Semua salah aku kan?

V memasang wajah sedih.Hani menatapnya dengan perasaan menyampah.

HANI:Tak yah sedih sangatlah.Kau kena tembak sebab kau nak selamatkan kawan aku.Jadi kali ni aku selamatkan kau pulak.Aku tutup artikel kenapa kau kena tembak dengan artikel yang kita bercinta.

Namjoon mengangkat thumb up miliknya.Pandai jugak anak Ahn ni.

HANI:Elly,tunjukkan aku bilik Hyumin.

ELLY:Arraseo kajja..

---

Wad Hyumin.

Di wad Hyumin,kelihatan suasanannya agak tenang sedikit kerana Hyumin sedang tidur dalam keadaan yang nyenyak.

Hani menatap Hyumin yang penuh dengan biru-biru di wajah dan dilehernya.Terlihat jelas dengan bekas kena cekik di leher Hyumin.

SOLJI:Hani?apa kau buat dekat sini?wartawan ada kat--

HANI:Aku ada kerja dekat sini.Kau tak baca berita ke?

HYERIN:Berita??berita apa?

Junghwa memeriksa fonnya dan agak terkejut melihat terlalu banyak artikel tentang sahabatnya dengan model terkenal Kim Taehyung.

JUNGHWA:Ini bukan main-main kan?

Hani menggeleng.Hyerin merampas fon Junghwa lalu membacanya dan ikut terkejut.

HYERIN:Kau dengan V memang ad--

HANI:Aniya!kau pun tahu kan aku tak minat dengan namja..

SOLJI:Gurae..tapi artikel tu..

ELLY:Hanya kerja..kerja...dunia entertaiment takkan tak tahu..

JIN:Jadi maknanya,artikel ni akan tutup semua kes?

Hani mengangguk.Junghwa bangun lalu memeluk Hani dengan erat.

HANI:Aigoo,kesian kau.Mesti berat kan?gwenchana,kau mesti boleh buat..

Hani menolak Junghwa menjauh.

HANI:Walaupun berat,tapi perkara ni tak seberat masalah Hyumin.Selagi aku boleh tolong tutup aib dia dengan bajingan Jihyun tu,aku akan buat dengan hati terbuka.Tapi,aku akan pastikan Jihyun tu mati bunuh diri dalam penjara nanti..

ELLY:Yah!jangan kejam sangat!

HANI:Aku geram..

ELLY:Gurae..

Elly menarik Hani ke dalam dakapannya.

ELLY:Malam ni aku belanja kau sepuasnya.Mintak apa kau nak..beli apa yang nak beli.Beli semuanya Hani.Kecuali tanah,rumah dan kereta.

JIN:Gumawo.Tanpa korang dan BTS mungkin Hyumin masih dalam bahaya.Kalau kita terlambat sikit mesti isteri aku dah mati dalam genggaman Jihyun.

SOLJI:Gwenchana.Selama ni kalau kitaorang ada masalah,dia yang selalu tolong selesaikan..jadi,kali ni kami pulak yang balas jasa baik dia..kalau bukan dia yang jaga kami berlima,mungkin kitaorang jadi orang yang lemah sekarang..

---

TBC

My BYUNTAE Husband [S.2]Where stories live. Discover now