.8.

1.7K 131 17
                                    

Wonwoo pov

Aku berjalan munuju ke class dance sambil-sambil memakan lolipop perisa anggur aku.Bosan.Yes..hari ni bosan sebab si Vernon tak datang class tak tahu lah kenapa sebab dia akan inform aku macam selalu dia buat.

????:hahahahahaha*ketawa*

Kepala aku tertoleh kebelakang melihat siapa yang ketawa bagai nak gila tu.Aku melihat Hani yang sedang berjalan sambil bertelefon dan ketawa besar.1 word.CUTE!yes she so cute.

???:Yah buta ke apa??

Tanpa sengaja aku terlanggar seseorang.Baru aku perasan yang aku ni jalan sambil tengok belakang.

WONWOO:Mian..*tunduk*

Kataku dan kembali berjalan.Okey stop pandang dia..nanti dia ingat aku suka dia pulak..

HANI:Wonwoo yah...

Oh gosh..dia panggil pulak..aku pun menghentikan langkah dan menoleh memandangnya.Tanpa suara,aku hanya menaikkan sedikit kepalaku tanda 'apa'.

HANI:Mana kawan kau??

Cis..aku ingatkan apalah tadi..nasib
.nasib

WONWOO:Tak datang.Wae??kau rindu dia ke??

HANI:Aku rindu dia??erhhh...

Katanya dengan sedikit riak muka yang menjengkelkan..but still cute..

???:Hoi-hoi bercinta pulak kat luar ni buat apa??masuklah..

Sergah Elly membuatkan kepala aku dan Hani serentak memandangnya..

WONWOO:Aku pergi dulu..

Aku terus pergi dan masuk ke kelas dance seorang diri.

Pov end

ELLY:Yah~~sejak bila selera kau muka jambu eoh??he not swag lah..Jackson is better than him..

Kata Elly sambil merangkul bahu Hani berjalan bersamanya.Hani memandang tangan Elly tepat kearah cincin tunang Elly lalu memandang Elly.

HANI:I know tunang kau swag..

Kata-kata Hani membuatkan Elly terhenti lalu memandang Hani..

ELLY:Mwo???*pelik*

HANI:Heol.Kau ingat aku tak tahu tunang kau si Suga tu??heyy ini Hani lah..*belagak*

ELLY:Mwo??Min Suga??you know??*terkejut*

HANI:Wae??kau tak tahu ke??

Elly menggeleng disertakan riak terkejutnya.Hani pun menepuk bahu Elly beberapa kali..

HANI:Nanti kau call omma kau okey.Aku tak sangka pulak kau ni tak tahu tunang kau siapa..Wow!aku je ke yang tahu di kalangan kita ni??*bangga diri*

Tanpa memperdulikan Hani,Elly berlari masuk ke kelas dance untuk bertemu dengan Hyumin.

Dia pun mengambil tempat di sebelah Hyumin dan terus mengeluarkan telefonnya lalu menelefon ommanya..

"Omma"

"Wae??"

"Are you really??"

"Mwo??omma tak faham"

"Min Suga..aniy..Min Yoongi"

"Yes.Why baby??you dont like him??"

"Ahhh im so mad right now.Jalga.."

Elly menamatkan panggilannya dan melempar telefonnya di atas meja.Kepalanya di tundukkan sambil diurut.Dia cuba untuk mencernakan semuanya tetapi nihil apabila dia perasan Hyumin memandangnya pelik.Dia pun menoleh memandang Hyumin.

ELLY:What??

HYUMIN:Min Yoongi??what??apa ni aku tak faham..*kerut dahi*

ELLY:*Mengeluh*dia tunang aku..

HYUMIN:Jinjja????*terkejut*tapi macam mana??

ELLY:Ahhh molla..

HANI:Terkejutkan..Aku pun terkejut jugak..

Elly dan Hyumin memandang Hani yang baru masuk.

ELLY:Mana kau tahu??

HANI:Omma kau datang rumah aku masa tu..aku terdengar yang dorang berdua borak pasal kau dengan Suga.Aku rasa Suga tahu yang kau ni tunang dia..

HYUMIN:Wow!Jin with me and Suga with Ell..

???:Annyeong chingussss*menjerit*

Mereka semua serentak memandang kearah pintu masuk di mana Jhope,Jimin,Suga dan V berada.

HYUMIN:Makin besar perangai makin pelik..tak faham aku..

JHOPE:Elly annyeong*lambai*

Semua mata terus memandang kearah Elly termasuklah Hyumin dan Hani.Elly pulak hanya memandangnya datar lalu anak matanya tak sengaja terpandang kearah Suga tapi dengan cepat dia menoleh..

HYUMIN:Aku rasa dia tahu jugak..

Purk!!!

V terus memukul belakang kepala Jhope.

V:Pleasye..dont be idiot infronted mereka..

NAMJOON:Cakap melayu kalau tak reti cakap Landon.Bersepai ayat kau*smirk*

V:Do I care??

Soal V menyampah..tangan Namjoon dengan senang naik untuk memukul V tetapi niatnya terhenti sebab dia tahu perangai V memang macam ni..

*****
Malam.incheon airport

HYUMIN:Oppa!*tunduk*

Jin menyentuh dagu Hyumin dan dinaikkan sedikit..

JIN:Only 1 week chagi..gwenchana..

HYUMIN:I know but...

Ayat Hyumin terpotong apabila memandang kebelakang Jin di mana Dahyun sedang menunggu Jin.

HYUMIN:With her??nanti dia go..

JIN:Yah~kenapa fikir macam tu eoh??

HYUMIN:Tengoklah pakaian dia tu.Musim sejuk macam ni pun still nak pakai seksi.Ingat peha dia cantik???

JIN:Hahaha..kyeopta*gelak*

HYUMIN:Im serious*datar*

JIN:Arra arra..mian..oppa pergi dulu nae..

Jin pun mengacak rambut Hyumin sambil tersenyum manis.Baru sahaja dia ingin pergi,tangannya di tahan oleh Hyumin membuatkan dia berpusing kembali.

Dia tersenyum kecik saat melihat jari telunjuk Hyumin menyentuh bibirnya dengan wajah yang comel.Aigoo,mana Hyumin yang gangster dulu???queenka yang di geruni dan sangat berbahaya??mana semua tu??

JIN:Oppa lupa pulak..hehehe..mian*sengeh*

Jin pun kiss lips Hyumin sekilas tetapi Hyumin malah menahannya untuk melepaskan ciuman mereka.Hyumin pun melumat sedikit bibir Jin yang turut dibalas lalu melepaskannya..

JIN:Saranghaeyo Mrs Kim..

HYUMIN:Nado..

JIN:Annyeong*lambai*

HYUMIN:Oppa hati-hati kat Jepun.Ke sana untuk kerja bukan untuk dating dengan langau plastik tu.ARRASEO??*tegas*

JIN:Nae..nae..jaljayo..

Jin pun berjalan masuk ke tempat check in tiket bersama Dahyun dan terkadang menoleh memandang Hyumin yang sedang melambai kearahnya..

Tbc

Mian for the very late update...mian mian mian...mianhaeyo...

My BYUNTAE Husband [S.2]Where stories live. Discover now