.47.

1.2K 104 13
                                    

JIN:Kim Hyumin!

Panggilnya tegas kearah Hyumin yang lalu melintasinya dimeja makan.Yeoja itu membuka peti ais lalu mengambil sekotak air susu dan minumnya begitu sahaja.

Lepas minum,air tu disimpan balik.Panggilan dari Jin dia biarkan macam tu je.

JIN:Jangan cuba-cuba untuk buat hal kat collage lagi hari ni..

Katanya.Hyumin masih pekakkan telinganya.Kasutnya disarung dengan kemas.

JIN:Dengar ke tidak??

HYUMIN:Arra.Saya tahu oppa lega sebab appa tak dapat apa-apa panggilan dari collage.

Leternya lalu keluar dari rumah.

HYUMIN:(Bitch collage!aku buat gelanggang tu musnah pun tak kena panggil..)

****

Langkahnya menuju ke cafe.Perut ni rasa lapar pulak sebab tak sarapan dengan Jin tadi.Siapa je boleh bertahan dengan air susu sampai petang?orang gila pun perlukan makanan tau..

VERNON:Yah Kim Hyumin!!!!

Pekik Vernon membuatkannya geram.Sampai je namja tu kat samping dia..terus dia pukul-pukul..

HYUMIN:Jangan sesekali kau panggil nama aku dengan gelaran Kim!AKU TAK SUKA!!!!

Vernon mengurut-ngurut badannya.Sakit betul pukulan dari yeoja ni.

VERNON:Mian,aku cuma nak bagi ni je..

Satu kad dihulurkan ke Hyumin.Satu kening yeoja tu terangkat.Kad apa ni??

VERNON:Datang jangan tak datang.Kau orang pertama aku jemput.

HYUMIN:Omo!kau nak kahwin ke??

Terkejutnya.Mulutnya ditutup rapat dengan tangannya sendiri.

HYUMIN:Macam mana dengan partner sex kau yang dulu??buang dalam tong sampah??

VERNON:Buanglah..ada yang lagi berhak dapatkan tut aku..

Burk!

Kepalanya dipukul sekali!

Otak kuning.

???:Erm..sampai hati tak jemput aku...

Sergah seseorang mengejutkan mereka berdua.Shit!datang macam hantu namja tu.Tak diseru tiba-tiba muncul.

WONWOO:Aku kawan kau dari dulu.Kau patut jemput aku!bukan jemput dia!

Rengeknya dan kepalanya ditunjal kuat oleh Vernon.Kau ingat kau comel ke kalau merengek macam tu??siap main hentak-hentak kaki lagi..

VERNON:Aku tak bawa kad lebih.Aku jemput kau melalui chat je lah.Nanti aku share location..

WONWOO:Wah Jinjja??

VERNON:Yes!

Hyumin dah menggeleng-gelengkan kepalanya.Apa patut dia buat sekarang ni?tinggalkan dorang dua dengan drama free ni ke atau stay?tapi,niat dia untuk beredar terhenti bila Suga lalu di tepinya.Pantas dia memanggil namja tu dengan suara dinginnya.Vernon dengan Wonwoo yang bergaduh kecil tadi jugak terhenti.

HYUMIN:Gomawoyo*datar*

SUGA:Cheonmanayo..lain kali nak buat hal jangan ajak dia.Kau dah menyusahkan aku.

Balasnya dan beredar membuatkan Hyumin merungus geram.Boleh pulak namja tu balas macam tu.Bukannya nak mintak maaf sebab dah jadi paparazi tak berbayar.

****
Malam

Hyumin keluar dari kedai 7E setelah membeli beberapa barang untuk mengisi perutnya.Ingatkan malam ni dia nak ke library siapkan semua kerja dia.

Tapi lain jadinya bila nak ke kereta,keretanya dihalang dan 2 orang namja yang sangat dia kenali mendekatinya.Yaa,itu namja yang serang dia dengan Hani tempoh hari.

HYUMIN:Jangan sentuh aku!

Hyumin menendang namja tu kuat sampai terundur kebelakang.Plastik makanannya dah jatuh ke jalan dan dia masih bergelut dengan 2 namja yang bertubuh besar tu.

Masa dia sibuk dengan seorang namja yang berkepala botak...tiba-tiba rambutnya ditarik kasar dengan namja yang lagi satu membuatkan dia meringis kesakitan dan akhirnya badannya dikunci kuat sampaikan dia susah untuk bergerak.

NAMJA.1:Takdelah hebat mana kau ni.Kekuatan kau lebih lemah dari namja sweety girl

Namja tu berbisik tepat ditelinga Hyumin.Takde cara lain..Hyumin berusaha menyepak d*ck namja tu dan akhirnya pelukan tu terlepas.

Tiba-tiba..

PANG!!!!!

Satu tamparan kuat mengenai pipinya membuatkan dia jatuh ke lantai.Namja yang bertubuh lebih besar tu menarik Hyumin dengan paksa menuju ke kereta mereka.

Dari kejauhan terlihat seorang yeoja sudah tersenyum sinis apabila mangsanya sudah berada didalam genggamannya.Takdelah susah sangat nak control yeoja tu.Hanya perlukan yeoja tu tinggal sendiri dan semuanya settle.

JIHYUN:Catch you Lee Hyumin!

Katanya.Pedalnya ditekan mengikuti kereta anak buahnya didepan menuju ke tempat persembunyiannya.

JIHYUN:Say bye-bye to your husband!*sengeh*

Skip*

Tengah malam macam tu,Jin tak boleh duduk diam bila panggilan dia tak dijawab langsung.Fon Hyumin pun mati.

JIN:Dia ni merajuk ke apa???

Bebelnya.Rambutnya ditolak kebelakang menggunakan jari-jarinya.Fonnya digenggam kuat sampaikan tangannya merah.

JIN:Keras kepala!ni mesti bermalam kat rumah siapa-siapalah ni sampai tak nak balik.Rumah siapa pulak malam ni??Junghwa?Elly?Hani?Solji?

Lekas dia menelefon Junghwa untuk mencari jawapan.

JIN:Hello

JUNGHWA:Waeyo?

JIN:Mana Hyumin??

JUNGHWA:Molla

JIN:Mana Hyumin??jangan main-main dengan aku..

JUNGHWA:Mollayo!

JIN:MANA HYUMIN???PERMIANAN APA LAGI LEADER KAU NAK BUAT MALAM NI???

Jin menjerit kuat sampaikan Junghwa diseberang sana terkejut teruk.Apahal dengan namja ni??tak reti tanya elok-elok ke??

JUNGHWA:Kau kenapa hah??kalau aku cakap tak tahu...tak tahu lah.1 hari aku tak jumpa dia!!!!!Hyumin takde je cari aku..cari lah yang lain..tanya EXID yang lain.JANGAN NAK MEMEKAK TAK TENTU HALA BODOH!!!!!!

tut tut tut tut

Panggilan dimatikan oleh Junghwa.Geram je bila namja ni menjerit-jerit macam orang gila.Orang lain frust jugak tapi tak lah macam dia.Dah lah call tengah malam.Menyusahkan betullah..

Jin scroll cantact dia sampai ke nama Elly pulak dan menelefon yeoja tu.Nasib baik tak tidur lagi.

JIN:Mana Hyumin??

ELLY:Molla..

JIN:Dia bukan dengan geng kau ke??

ELLY:Aku kat rumah ni.Malam ni mana ada kitaorang lepak.Dia cakap dia nak gi library siapkan assigment.Dia tak bagitahu kau ke??

JIN:Arh molla!dia tak balik lagi.Fon dia mati.

ELLY:Pergilah cari dia.Entah-entah dia tertidur kat library tu..

JIN:Arra.Gomawo

Tut tut tut

Panggilan dimatikan dan dia bergegas mencapai kunci kereta dan menuju ke library yang berdekatan dengan collage Hyumin

...tbc..

Very late update kan?okey author ni dah boleh dapat anugerah untuk story paling lambat update.

Aku akuinya..

Hahahahahaha

Keep vote,comment.

Saranghae readers...

Chu~

My BYUNTAE Husband [S.2]Where stories live. Discover now