.36.

1.1K 107 15
                                    

(FN Entertaiment)

Tepat pada jam 8 pagi,EXID,Jimin,Jungkook dan V sudah bersiap untuk meneruskan rancangan mereka.

Nak tahu apa yang menarik?

Dorang semua hari ni ponteng sekolah dan collage semata-mata nak letak alat perakam dekat bilik Jihyun.

Mereka semua menatap bangunan tinggi itu.kelihatan tempat ni sangat sesak dengan orang-orang yang nak uji bakat.

HANI:V,kajja...

Ajak Hani.V mengangguk dan ikut Hani masuk ke dalam.

HYUMIN:Elly ikut aku parking kereta kat bahagian bawah tanah..

ELLY:Lets go..

Jimin,Hyerin,Solji,Jungkook dan Junghwa masih ditempat mereka.Mata mereka masih kagum melihat bangunan itu.

SOLJI:Kalau kantoi macam mana?

Risaunya.Jimin tersengeh kecil..

JIMIN:Takkan kantoi lah..

JUNGHWA:Kalau kantoi pun..maybe kita sempat larikan diri..pakai mask dan topi itu penting untuk tutup diri kita..

JUNGKOOK:Aigoo,good girl...

Jungkook mengacak rambut Junghwa.Bersweet-sweet pulak lah..

HYERIN:Kajja..cepat siap..cepat balik..

Mereka semua pun masuk ke dalam bangunan tersebut.Lift ditekan menuju ke aras 3 dimana tempat untuk mereka melakukan tugas.Sepanjang perjalanan tu..sempat jugak Jimin melihat setiap sudut cctv yang dipasang.

1 belokan lagi mereka akan tiba di bilik kawalan.Mereka berhenti dan berbincang sebentar.

JUNGKOOK:Korang dua tunggu je kat sini.Aku dengan Junghwa akan pancing..

Jimin dan Hyerin mengangguk.Jungkook dan Junghwa pun jalan sedikit ke depan lalu belok ke kanan.Dalam beberapa langkah..mereka tiba di bilik pengawalan..

Tok tok tok

Pintu diketuk untuk beberapa kali.Terlihat seorang lelaki paru baya dihadapan mereka.

JUNHGWA:Saya nak mintak tolong..

Pengawal tu diam seketika.Kenapa nak mintak tolong dia pulak??

JUNGKOOK:Kami dah cari staff kat sini tapi semua sibuk..Mr...Jang..kami sangat perlukan bantuan anda..

MR JANG:Bantuan apa??

JUNGHWA:Kereta saya terlanggar kereta salah satu artis kat sini.Saya hanya nak tahu siapa pemilik kereta tu..jebal..

MR JANG:Nae???arra..arra..kajja..

Mr Jang menutup pintu bilik kawalan dan berlalu dari situ.Jimin dan Hyerin yang melihat mereka betiga lalu dihadapan mereka...dengan cepat berlari masuk ke dalam bilik kawalan.

Kerusi diduki oleh Jimin manakala Hyerin berjaga di depan pintu..takut-takut ada staf lain yang masuk nanti..

HYERIN:Jimin ppali..

JIMIN:Sabarlah...

Jimin membuka fail untuk hari ni.Semua rakaman yang berkaitan dengan mereka di padam dahulu.Rakaman untuk Hani dan V pun dia padam sekali.Selesai padam semua itu.Suiz utama di dekati dan terus mematikan sistem di dalam bilik tu.

JIMIN:Siap.Call Hyumin..

Hyerin mengangguk lalu mendail Hyumin.

***

Hyumin dan Elly bergerak pantas menuju ke bilik kerja Jihyun.Senang dorang nak cari sebab setiap pintu ada nama artis-artis dari entertaiment ni..

Masuk sahaja,meja kerjanya dedekati lalu memasang di alat perakam tu di bucu meja.Thanks to Jimin sebab dapatkan alat perakam yang nipis dan susah untuk dijumpai.

My BYUNTAE Husband [S.2]Where stories live. Discover now