.13.

1.5K 129 40
                                    

Suasana yang meriah di hall menjadi hening apabila 2 namja masuk dengan bergaya.Dimana yang satu memakai sut lengkap lagaknya seorang pekerja pejabat dan satu lagi memakai seluar jeans pendek,berjaket kulit merah serta bertopi snapback.

JUNGKOOK:Hyung dah macam bodyguard aku je*smirk*

Bruk..

Perut Jungkook di siku kasar oleh Jin.Matanya melilau mencari sekumpulan yeoja di kawasan hall tersebut..

JIN:Kajja..

Jin terlebih dahulu menuju ke gerai yang berdekatan.Jungkook hanya mengikutinya dari belakang tetapi matanya tak pandang depan pun dan hampir sahaja dia terlanggar orang di depannya..

Percaya diri betul kau Kookie😑

"Yow Kookie,datang bawak bodyguard ke??handsome.Cha..lepas beli air tu jumpa kitaorang kat pentas.Kitaorang tengah duduk kat pentas ni..ada kerja sikit"-Jimin

Jungkook tersenyum sendiri lalu memandang pentas yang tidak jauh dari mereka.Terlihat 4 orang namja sibuk menghias pentas.Dimana Namjoon sibuk dengan lighting.Jhope dan V memasang banner.Jimin memasang microfon dan Suga hanya duduk di depan kipas..

JUNGKOOK:Hyung,dorang kat pentas.Dorang suruh kita gi sana..

JIN:Arraseo..kajja..

Kata Jin setelah membeli air untuk dirinya dan Jungkook.

Setibanya di depan pentas.Jin dan Jungkook hanya berdiri memerhati kawan-kawannya.Pemandangan baru bagi mereka di mana BTS yang dulunya di kenali sebagai pelajar paling nakal dan paling susah untuk meminta bantuan kini sedang sibuk mempersiapkan pentas untuk acara seterusnya..

JIN:Dorang dah berubah..kau bila nak berubah??*pandang Jungkook*

JUNGKOOK:Aku dah berubahlah..

JIN:Berubah ke playboy??*smrik*

JUNGKOOK:ANIYA!!!!!aku setia pada yang satu..

JONGKOOK:Junghwa yang playgirl*bisik*

JIN:Apa??

JUNGKOOK:Aniya...

       PERTANDINGAN MENYANYI!

SYARAT PERNYERTAAN:
-SOLO/GROUP
-GROUP TAK LEBIH 5 ORANG
-TERBUKA UNTUK SEMUA
-PEMENANG AKAN MENDAPAT HADIAH YANG LUMAYAN

Mata Hyerin bersinar-sinar membaca plan tersebut.EXID yang sedang rancak berborak didekatinya bersama dengan kertas tu.

HYERIN:Korang!!!jom masuk pertandingan ni.Hadiah kita kongsi*tunjuk kertas*

ELLY:Bosan!

SOLJI:Tak masuk campur!

HYUMIN:Tak minat!

JUNGHWA:Visual kita tengah kerja😬

HYERIN:Ala jomlah!!!*merengek*

HYUMIN:Kau masuk sendirilah..aku tak minat..

ELLY:Kau solo je lah..suara kau kan sedap..

My BYUNTAE Husband [S.2]Where stories live. Discover now