"Aku terima nikahnya Nur Hana Antasha Binti Mohd Hanz dengan mas kahwinnya RM100 tunai." Lafaz Aiman Ariz.
"Sah? Sah?" Tanye tok kadi pada saksi.
"Sah. Alhamdulillah. Marilah kita berdoa. " kata tok kadi dan memulakan doanya sambil diaminkan oleh hadirin yang lain.
Di suatu sudut lain. Hana hanya menandah tangan dengan perasaan yg kosong. Dia hanya melihat Sara yg sedang duduk disebelahnya. Sara yg perasan yg dia ditenung terus melihat ke arah Hana.
Mata mereka bertentangan, Hana mula rasa sebak kerana berasa akan kehilangan sahabat baiknya itu. Matanya mula kabur. Sara yg perasan perubahan itu terus memeluk pinggang Hana untuk menenangkan dia. Sara hanya menahan rase sebak dlm hati.
"Aku tahu kau tak suka perkahwinan ini tp kau kene terima sebab inikan permintaan mak kau. Aku akan tetap disisi kau kalau kau perlukan aku. Jgnlah sedih nanti aku pun sedih." Kata Sara sambil memandang tepat ke dalam mata Hana.
Sara mengelap air mata Hana dgn hujung jarinya.
"Sekarang masa untuk sarung cincin." Kata mak Hana kepada sara yg leka memujuk hana. Dia bukannya tak suka sara cuma dia bimbang sara terlalu rapat dgn hana.
Hana mengangkat mukanya memandang Ariz. Ariz juga memandang muka Hana yg langsung tidak gembira itu. Perlahan-lahan dia menghulurkan tangannya kepada hana. Tetapi hana hanya seperti acuh tak acuh.
Sewaktu Ariz mahu mencium dahinya dia mengeraskan kepalanya tetapi Ariz dgn perlahan-lahan menariknya. Dia hanya menjeling Ariz yg berbuat begitu padanya. Tangan Hana asyik menggengam tangan Sara je mcm tak nak dilepaskan. Akhirnya terpaksa melepaskan tangan sara selepas dijeling ibunya.
"Siaplah awak malam ni." Bisik Ariz ditelinga Hana.
Hana terkedu.........
______________________________________
My new story. Sorry kalau ada kekurangan tau. Jgn lupe vote. Ada pape nak tanye boleh komen.
YOU ARE READING
I'm Not Lesbian
RomanceHidup Sara dan Hana menjadi lebih rapat selepas suatu insiden terjadi. Hubungan mereka yg sangat rapat membuatkan ibu Hana risau. Ibu Hana bercadang untuk memisahkan sedikit hubungan mereka. Nak tahu selanjutnya sila lah baca cerita ni. Cerita ni t...