"Hoiii! Kau buat apa ni??" Jerit hana dari muka pintu. Hana rase ingin tumbuk je muka hairi. Berani dia ambil kesempatan pada sara yg tengah tidur.
Hana melangkah pantas ke arah hairi belum sempat dia menarik hairi tangannya sudah ditarik oleh ariz.
Akibat jeritan itu, sara terjaga. Perlahan-lahan dia membuka matanya.
"Arghhhhh. Kau nak buat ape hah??" Jerit sara sambil menolak kuat dada hairi. Dia sangat terkejut. Dia ingat hana td.
Sara cepat2 bangun dari terus baring. Lagi dia terperanjat tengok hana dan ariz ada sekali. Terus dia menarik selimut menutup badannya yg terdedah. Dia memandang hana dgn mata yg mula berair.
"Lepaslah." Bentak hana sambil menarik kuat tangannya terus dia memanjat ke atas katil memeluk sara. Hana tau sara takut sebab dulu perkara mcm ni pernah terjadi hingga mengorbankan nyawa kwn baiknya, Tasya.
"Riz tlg bawa jantan tak guna ni keluar!" Kata hana dgn nada yg cukup keras.
Ariz hanya akur dia membantu hairi bangun dan membawa hairi keluar dari bilik. Biarlah dia memberi masa kpd hana utk menenangkan sara selepas apa yg dilihatnya td. Kata hati ariz. Ariz menutup pintu bilik sara selepas dia keluar bersama hairi.
______________________________________"Hanaaaa..a..a..aku ta..ta..takut" sebut sara sambil menangis. Dia berasa sangat takut. Dia memeluk erat tubuh hana.
"Shhhh... Sara jgn takut aku ada." Pujuk hana sambil membelai-belai rambut sara yg panjang beralun cantik dan berwarna coklat gelap itu. Sara membenamkan wajahnya ke leher hana.
Sara memang selalu meletakkan muka ke leher hana jika sedih kerana bau yg ada dpt menenangkan sara. Manakala hana akan membenamkan mukanya ke perut sara jika sedih.
Hana mengusap-usap belakang sara. Perlahan-lahan masuk ke dlm selimut dan membaringkan sara. Dia dan sara sudah selamat berbaring tp sara masih meletakkan mukanya di leher hana. Tangisan sara sudah berkurangan.
"Sara aku tau kau teringat peristiwa hitam tu. Jgn risau aku ada dgn kau." Kata hana memujuk. Mereka berkeadaan begitu sehingga kedua duanya terlena sambil berpelukkan.
______________________________________
Sorry agak boring chap ni. Teruskan membaca dan vote.
YOU ARE READING
I'm Not Lesbian
RomansaHidup Sara dan Hana menjadi lebih rapat selepas suatu insiden terjadi. Hubungan mereka yg sangat rapat membuatkan ibu Hana risau. Ibu Hana bercadang untuk memisahkan sedikit hubungan mereka. Nak tahu selanjutnya sila lah baca cerita ni. Cerita ni t...