Bab 11

3.9K 44 1
                                    

Hana memasuki bilik dia dengan Ariz. Dia ternampak Ariz duduk di atas katil sambil menghubungi seseorg.
Ariz tak perasan yg Hana masuk ke bilik mereka. Hana mencuri dengar perbualan itu.

"Aku nak kau cari sape budak tu sampai dapat !!! Kalau ada apa2 berita bagitau aku. Dah aku nak letak telefon ni. Ingat pesan aku td." Kedengaran suara Ariz dan dia terus meletakkan telefonnya. Ariz menoleh ke arah pintu.

Dia terkejut melihat Hana yg memandangnya pelik. Mungkin sebab apa yg dia ckp td.

Ishh ni tak boleh jadi, karang kantoi, mampus aku kata Ariz dlm hati.

"Ehh Hana, Sara mcm mana?? Ok tak dia?" Tanya ariz dgn kalut.

"She's ok," balas hana ringkas. Malas dia mahu bertanya lebih. Hana terus melangkah ke dlm bilik air dgn muka yg sedih.

Hana terduduk di dlm bilik air sambil membuka pili air. Dia hanya membiarkan air membasahi tubuhnya. Dia serabut sangat skrg ni. Baru2 ni dia dpt berita yg Izhar dgn Azhar dah dibebaskan dari penjara. Dia takut kalau apa2 terjadi dekat sara. Hana hanya mampu menangis. Lama dia begitu sehingga dia pengsan.

______________________________________

Tok..Tok..Tok..

Bunyi ketukan pintu berkali-kali. Ish dia buat apa ni?? Lama sangat ni. Kata Ariz sendiri. Dia melekapkan
Telinga di pintu bilik air. Bunyi air kedengaran. Ishh takkan mandi lama gila mcm ni.

"Hana bukak pintu ni. Hana jawab please!!" Kata Ariz kuat. Tapi tiada sebarang sahutan.

Ariz terus mencari kunci pendua di dlm laci bilik mereka. Apabila dah jumpa bergegas dia buka pintu bilik air.

"Ya Allah". Ariz tergamam apabila melihat hana terbaring di atas lantai sambil air mencurah-curah diatasnya. Terus dia menutup pili air dan mengambil tuala dia yg tersidai berdekatan situ.

Ariz perlahan-lahan membuka pakaian Hana yg basah kuyup dan menutup badannya menggunakan tuala. Dia mencepung Hana ke atas katil. Wajahnya sungguh cemas.

"Asal jadi mcm ni Hana? Apa yg kau cuba buat!! Ish, aku ni pon asal tak perasan dari awal lagi, bodohnya aku ni." Ariz bermonolog sendiri.

______________________________________

"Auchh", Hana memegang kepalanya yg terasa berat. Dia cuba utk bangun tapi ditolak perlahan oleh Ariz.

"Awak tu tak sihat lagi. Baring je." Arah Ariz.

"Tapi saya ....." kata Hana separuh apabila Ariz memotong percakapannya.

"Takde tapi2, saya tau awak nak tgk Sara. No wayyy. Awak tak sihat lagi. Awak tu demam. Jgn nak mengada." Marah Ariz. Terus Hana membelakangkan badannya dari Ariz.

Dia terasa sebenarnya apabila dimarahi Ariz. Air matanya gugur setitis demi setitis. Dia cuba mengawal dirinya supaya tiada tangisan yg bunyi. Badannya mengigil-gigil.

Tak pernah dia dimarahi kalau sakit mcm ni. Baik Sara atau Tasya atau Ibu yg menjaganya.

Laki semua sama. Menyakitkan hati je. Kata Hana dlm hati.

Ariz kasihan apabila melihat Hana mengigil-gigil. Dia perlahan-lahan menarik bahu Hana utk menghadapnya. Terperanjat dia bila melihat Hana menangis.

Hana menangis sebab aku marah dia tu ke?? Alamak menyesal pulak aku. Kata Ariz dlm hati.

Hana terus memalingkan semula badannya apabila dilepaskan Ariz. Dia benci tgk muka "suci" ariz tu.

Ariz perlahan-lahan masuk ke dalam selimut yg menutup badan Hana. Dia merapatkan badannya ke blkg badan Hana. Dia memeluk Hana erat. Sejuk rase bdn Hana mengalir ke dlm badannya.

Hana terkedu. Dia cuba merungkaikan pelukan itu. Tapi tangannya terkunci oleh pelukan Ariz.

Ariz mengeratkan lagi pelukannya. Dia meletakkan mulutnya ditelinga Hana. Dia membisikkan sesuatu.

"Tlg jgn melawan. Saya just nak jaga awak. Jalankan tanggungjawab saya sebagai suami dan sorry sangat kalau saya termarah awak td.", bisik Ariz sambil mengelap air mata Hana dan mengucup telinga Hana.

Hana hanya membiarkan. Ariz membisikkan zikir dan selawat di telinga Hana. Hana terbuai dan akhirnya terlena dgn Ariz.

______________________________________

Sorry guys sebab dah lama tak update. Sibuk sangat. Hope korang enjoy it. Gambar atas tu gambaran Hana.

I'm Not LesbianWhere stories live. Discover now