Bab 15

2.8K 37 0
                                    

Tok tok tok. Ketukan pd pintu bilik hana dan ariz. Apabila pintu terbuka, terus ternampak ariz yg sedang membawa dulang ke arah katil.

Ariz hanya diam apabila melihat hana sedang enak tidur di pangkuan sara. Apabila ariz sudah sampai, sara hendak keluar tetapi tangan hana terlebih dahulu memeluk pinggangnya. Terus kaku sara.

"Sayangg, jgnlah pergi lagi." Kata hana manja dan memeluk dgn lebih erat lagi sara. Mukanya disembabkan ke perut sara.

"Ahhh... Ariz awak letak jelah situ. Nanti saya suapkan hana bila dia bangun. Sorrylah hana ni manja sikit bila dia sakit." Kata sara seakan berbisik.

"Ok." Balas ariz dengar tak dengar je. "Ishhh geramnya aku, hana ni bila sara keluar je mengada-ngada dia, kalau gan aku kaku je!!" Omel ariz dlm hati. Dia melangkah keluar dgn langkah yg longlai.

______________________________________

Kedengaran lagu havana drpd Iphone 6 milik sara. Sara terus mengangkat telefonnya.

"Assalamualaikum Cik Sara," kedengaran suara zara PA sara di butiknya dan hana.

"Ye Waalaikumusalam zara, kenapa call ada perkara penting ke?" Soal sara kehairanan sebab kebiasaanya zara akak wassup je.

"Penting cik sara, sebab customer kite anak Tan Sri Malik tu, Harraz Iskandar dia nak buat appointment dgn cik sara di hotel. Cik Sara free ke? Kalau ok saya setkan masa nanti." Terang zara pada bosnya itu.

"Saya free je esok. Oklah kalau mcm tu esok awak set appointment saya dgn dia, awak set masa ptg tau." Kata sara kpd zara.

"Cik Sara pergi sorang je ke? Sebab nak tempah meja nanti." Soal zara lagi.

"Ya saya sorang sebab Hana masih cuti lg baru kahwin katakan." Kataku sambil tergelak kecil. Membuatkan hana terjaga.

"Oh faham2. Ucapkan tahniah sekali lg tau utk Puan Hana. Hehehehe" kata zara sambil tergelak juga. Sara tidak terlalu tegas dgn PAnya kerana zara baik dan patuh orgnya, memang sangat dipercayainya utk menguruskan butiknya.

"Oklah zara ada apa2 lagi?" Soal sara.

"Tak ada apa2 dah. Nanti saya wassup cik sara tempat dan masa tau. Jgn lupa pulak." Balas zara.

"Ok. Thanks zara, urus kedai elok2. Kalau ada apa2 hal call je saya. Assalamualaikum." Kata sara sambil mengelus lembut rambut hana yg sudah terjaga dan memandangnya tajam.

"Welcome. InsyaAllah cik sara. Waalaikumusalam." Kata zara sebelum masing2 meletakkan telefonnya.

"Whyyy?" Tanye sara laju apabila hana merenungnya begitu.

" Takde ape2 ingat sapa call siap gelak2 lagi." Kata hana sambil menarik mukanya.

"Alalala, sayang bucuk2. Dah takyah nak jeles sangat. Jom makan aku suapkan." Kata sara sambil mencuit dagu hana. Hana hanya tersengih.

"Esok aku ada appointment dgn customer dekat hotel tau." Beritahu sara kpd hana.

"Laki ke perempuan?? Dgn sape?" Soal hana.

"Laki. Soranglah dah kwn still cuti lagi." Balas sara sambil mencebik ke arah hana.

"Alahhhhh nak ikut." Kata hana sambil memujuk sara.

"Nooo way. Awak tu dahlah baru kahwin pastu tak sihat lagi. Memang taklah Ariz bagi lepas. Lagipun zara tempah tempat utk 2 org je." Kata sara tegas.

Hana memuncungkan mulutnya. Merajuk dgn sara yg memarahinya ketika sakit itu.

"Alalalala. Merajuk lagi dia ni. Makan ni kalau nak cepat sihat pastu kalau sihat boleh ikut aku nanti." Kata sara membuatkan hana terus makan bubur yg dimasak oleh ariz itu.

"Janji eh bawak aku." Kata hana sambil membuat muka comelnya.

"Tu pun kalau ariz bagi." Kata sara.

"Ish sibuklah dia tu sume kena tanye dia." Rungut hana dlm hati.

Selepas habis mkn sume. Sara melangkah keluar dan terus sahaja ariz masuk dlm bilik. Beku terus muka hana.

______________________________________

Something will happen dlm bab seterusnya. Just wait and see ya. Lots of love para pembaca.

I'm Not LesbianWhere stories live. Discover now