"Arghh, penatnya hari ni." Kata sara sambil duduk diatas sofa bilik dia dan hairi. Hana dan ariz duduk selang beberapa dr bilik mereka.
Hairi tersenyum memandang sara. Suka dia melihat tingkah sara. Hairi dtg mendekati sara dan duduk disebelah sara.
" Awak mandilah dulu, lepastu rehat." Arah hairi dgn senyumannya itu.
" Ok " ringkas balasan sara. Dia terus melangkah kearah beg utk menggambil pakaiannya dan menuju ke bilik air.
Hairi hanya duduk ditempat yg sama. Sambil melentokkan kepala di sofa. Tiba2 dia terpandangkan beg tgn sara disebelahnya dan ternampak sesuatu. Laju tgnnya mengapai beg tersebut.
" Aik, bila masa ada kotak biru gelap ni. Setahu aku sara jarang pakai gelang2 mcm ni." Kata hairi sendiri sambil tgn lincah membuka kotak tersebut. Nampaklah seutas gelang swarovski yg berkilauan. Dia menelek gelang tersebut.
Hairi mengeluarkan gelang tersebut. Tiba2 sekeping surat dijumpainya dlm kotak itu.
Salam Sara, saya nak mintak maaf dgn awak dan kalau awak sudi boleh tak saya nak jumpa awak. Ni saya bg no saya +960 XXX XXXX. Harap awak sudi terima hadiah ini and jumpa saya. (Azhar)
Berubah riak hairi, marahnya membuak-buak.
"Apa lagi yg mamat ni nak, hah?'' Katanya sambil merenyukkan surat td.
Terus dia meletakkan semula gelang tersebut dan beredar dr bilik tersebut.
_______________________________________
Sara melangkah keluar dr bilik air, dia memgeringkan rambutnya sambil tercari-cari Hairi.
“Mana pulak dia menghilang ni? Dia jumpa Ariz kot. '' monolog hati sara.
Sewaktu dia mengeringkan rambutnya, tiba2 dia terlihat sekiping surat yg sudah renyuk di atas lantai bersama hadiah yg diterimanya td. Lantas dia menuju kesitu dan membaca surat tersebut.
Mengigil tgnnya kerana ketakutan dan dlm fikirannya skrg adalah Hairi.
"Mana awak pergi Hairi?" kata hatinya sambil air mata yg mula mengalir. Sara terus jatuh terduduk kerana takut yg teramat.
_______________________________________
" Aku tgh otw pergi jumpa Azhar. Tlg tgkkan Sara, pape update aku. Please." Tersentak Ariz yg membaca mesej tersebut.
"Time2 nilah kau nak muncul Azhar. Aishh." kata Ariz geram. Dlm masa yg sama dia risaukan keadaan Hairi, marah Hairi bukan boleh dibuat main.
_______________________________________
"Well, well, well. Tgk siapa yg dtg? Lelaki yg dpt bekas aku! HAHAHA!" gelak Azhar kuat sambil merenung Hairi yg melangkah penuh laju kearahnya.
"Kau jgn kurang ajar!!" pekik Hairi. Terus dia menerpa ke arah Azhar dan mencengkam kolar baju Azhar sebelum tgnnya ditepis Azhar.
"Ahh lembut kulit Sara, wangi dia tak pernah aku lupakan. Untung aku org pertama sentuh dia dulu." Azhar melontarkan kata2nya sambil tersenyum sinis. Suka dia melihat wajah Hairi yg berang itu.
"Org mcm kau patut tak payah hiduplah! Kau ni sampah!!! " jerit Hairi lantang.
Dia hanya berdua dgn Azhar disuatu tempat yg terbengkalai. Dia tidak gentar berhadapan dgn Azhar walaupun dia tidak tahu apa akan jd tetapi dia hanya mahu melindungi Sara.
" Ehh, kau tak kenal aku sape. Jgn sampai kau org kedua aku bunuh lepas kwn baik isteri kau dulu. Hahahaha." kata Azhar seolah-olah bangga.
" Org mcm kau ni memang layak duduk dlm penjara sampai mampus!!" kata hairi tanpa ditahan lg. Marahnya sudah tidak mampu dibendung.
Baru shj dia ingin menumbuk muka Azhar..
Pang!!
Rebah Hairi apabila blkg kepalanya dipukul kuat sesuatu.
_______________________________________
Sorry sangat2 utk semua yg setia menunggu cerita ni. Saya akan habiskan cerita ni secepat mungkin. Doakan saya tau❤️❤️ Nak happy or sad endings?? 😉😉
YOU ARE READING
I'm Not Lesbian
RomanceHidup Sara dan Hana menjadi lebih rapat selepas suatu insiden terjadi. Hubungan mereka yg sangat rapat membuatkan ibu Hana risau. Ibu Hana bercadang untuk memisahkan sedikit hubungan mereka. Nak tahu selanjutnya sila lah baca cerita ni. Cerita ni t...