Bab 21

2.2K 30 0
                                    

"Assalamualaikum. Sara, sara?" Laung hairi selepas sampai saja di rumah. Rumah sepi je. Takde sebarang sahutan pun.

"Hmm, ni tak lain tak bukan dgn hana lah ni." Keluh hairi. Dia naik ke biliknya utk membersihkan diri dulu. Sebelum pergi mencari sara dirumah sebelah.

"Si ariz ni pon tak balik rumah lg ke? Patutlah si sara tu tak balik rumah sendiri lg." Kata hairi dlm hati. Sebab kebiasaannya sara akan pulang ke rumah bila ariz pulang dari kerja.

______________________________________

"Saraaaaaaaa, bangunlah. Kau buat ape semalam sampai ngantuk mcm ni." Kejut hana apabila sara tertidur petang itu. "Jarang sara tidur petang, ni dah kenapa?", hana berkata sendirian.

"Hmm, japlah. Ngantuk lg ni." Balas sara sambil membetulkan bantal dikepalanya. Selimut ditolak tepi sebab terasa panas.

"Saraaaaa, karang ariz baliklah. Nanti kau jugak yg malu dia nampak kau pakai mcm ni." Kata hana sambil melihat short spaghetti strap warna merah yg sara pakai tu.(↓)

"Haaahh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Haaahh. Weh dah pukul brape ni?" Terus sara tegak di tengah2 katil hana itu. Hana tergelak melihat sara yg kelam kabut mencari telefon pintarnya utk melihat jam.

"Dah pukul 6.30lah. Asal kau tak kejut aku awal2." Kata sara kesal. Hana hanya tersenyum melihat sara yg muka sembab baru bangun tido dgn rambut yg sedikit kusut tu.

"Eh hello tuan puteri, aku kejut kau byk kali tp kau je yg tak sedar tau." Kata hana sambil mencubit lembut pipi sara. Sara hanya tersengih.

"Kau asal tido petang2 ni? Mlm td tido lambat eh? Kau buat ape eh gan hairi tu? Huh? " tanye hana sambil merapatkan mukanya ke arah sara sambil bibir tersenyum nakal.

" Ish, kau ni merepek je. Mana ada aku buat ape2 gan hairi. Aku tidur bilik asing2 ok. Aku takleh tido semalam tu yg ngantuk ni." Balas sara  selamba sambil mengepit hidung hana.

"Aduhh, sakitlah." Adu hana sambil mengosok hidungnya. Sengaja dia masamkan mukanya.

"Alalalala, sian dia dah merah hidung tu. Huh tulah ckp bukan2 lg kan dah kena sepit." Balas sara sambil mencium lembut hidung hana lama.

Tiba2 ....

"Hana oh hana", terdengar suara hairi memanggil hana. Sara kelam kabut utk turun dari katil utk mencapai kardigan hitamnya di almari hana.

Hana pun turut turun dari katil utk berjumpa dgn hairi di tingkat bawah rumah. 

Tetapi disebabkan sara yg kelam kabut, dia tersilap langkah apabila kakinya tersadung kerana selimut yg ditolaknya td.

Hana pantas ingin menarik sara tetapi dia juga kurang imbangan menyebabkan kedua-duanya terjatuh di atas lantai.

"Arghhhh", jerit sara dan hana. Terus pintu terkuak dari luar. Bulat mata hairi melihat mereka berdua. Riak hairi berubah garang.

Sara terbaring dilantai sambil tangan berada di dada hana. Dress sara juga terselak sedikit ke atas. Rambut sara yg sedia kala kusut menjadi lebih kusut.

Hana pula jatuh menghempap sara. Tangan hana berada di kepala sara sebab dia taknak kepala sara terhantuk di lantai. Secara tak sengaja muka mereka bertemu dan bibir mereka bersatu.

______________________________________

Ok guys new chapter (panas sikit), hope you guys enjoy it. Jgn lupa vote tau. Gambar atas tu ibarat sara tau.

  

I'm Not LesbianWhere stories live. Discover now