Pejam celik, pejam celik. Sudah sebulan waktu berlalu. Hubungan antara ariz dan hana bertambah baik. Hana mula membuka pintu hatinya utk ariz. Memandangkan hana tidak pernah ada pengalaman pahit dgn lelaki, membuatkan dia mudah menerima ariz.
Tetapi tidak pada sara. Dia sukar menerima lelaki dlm hidupnya. Walaupun hairi sering mencuba utk mendapatkan hati sara. Tp salahkah hairi kalau dia terus mencuba demi cinta sejatinya?? Hairi bertekad utk mencuba lagi. Ada rancangan yg dirancang olehnya. Hehehehe.
______________________________________
(Part hana mula terjatuh chenta pd ariz. :-p)
Di rumah Ariz yg bersebelahan dgn rumah Hairi. Senang cite dorang ni beli rumah sebelah2, so senanglah hana dan sara berjumpa.
"Arghhhhhh." Jerit hana sekuat hati. Mukanya pucat. Ariz yg berada di ruang tamu terkejut mendengar jeritan itu. Pantas dia berlari ke bilik dia dan hana.
Sampai sahaja di bilik, terus dia membuka pintu bilik seluas-luasnya. Matanya meliar ke kiri dan kanan ruang bilik. "Takde pape yg mencurigakan pon ke dia nak goda aku ni??" Omel ariz sendiri.
Dia hanya melihat hana yg hanya memakai bath clothes dan sedang berdiri di tengah2 katil dgn muka yg pucat dan tubuh yg mengigil ketakutan.
"Awak ok tak ni?" Soal ariz sambil menahan getar di dada. Hana hanya diam, hanya tangannya shj yg menunjuk ke arah lantai di bahagian kanan katil.
Tajam mata ariz merenung ke arah yg ditunjukkan itu. "Lahhh, haiwan kecik ni pon takut. Tp aku pon takut kalau dia terbang." Ucap ariz sendirian.
Dia menghampiri katil mereka, dia ingat menyuruh hana keluar tetapi belum sempat dia menyuruh, hana terlebih dahulu melompat ke arahnya apabila dilihat lipas itu terbang.
Terkejut beruk ariz. Ingat lipas yg takleh terbang td. Aduh jiwa kentallah kau. Doa ariz dlm hati. Hana terjatuh menghimpap ariz di atas lantai. Dia memeluk erat ariz kerana takut. Mengalir air matanya kerana terlalu takut.
Lipas itu pula, hinggap di kepala katil. (-_-)
"Hana, mcm mana saya nak bunuh lipas tu kalau awak asyik peluk saya je." Soal ariz berbisik.
Walaupun takut jugak dgn lipas terbang tu tp takut lagi dia kalau tak boleh kawal nafsunya, apatah lagi hana yg memakai begini.
"Awak tunggu luar dulu. Biar saya bunuh lipas tu kejap." Pujuk ariz apabila hana hanya diam. Perlahan-lahan hana melepaskan pelukannya td. Sekelip mata shj, hana sudah hilang dari penglihatannya.
Pantas ariz bangun sebelum lipas tu terbang balik. Dia pantas mendapatkan spray racun lipas dan menyembur ke arah lipas td. Apa lagi terbanglah lipas td. Tidak tentu arah lipas td terbang dah mcm lipas mabuk je.
Terus ariz sembur racun td dgn lebih byk dan cepat2 dia masuk ke dlm bilik air. Menyorok jap. Karang kalau keluar dari bilik, hilanglah macho dia di depan hana. Kantoi nanti yg dia pon takut lipas terbang tu. Hehehe.
Selepas beberapa minit, hana tunggu di luar bilik. Akhirnya, terbuka pintu bilik tersembul wajah ariz yg tampan itu sambil membawa lipas yg mati itu di dlm plastik.
Hana menjauhi ariz. Ariz hanya berlalu ke dapur dan membuang lipas td. Dia membasuh tangan di singki. Sewaktu membasuh tangan, pinggangnya dipeluk dari blkg. Terkaku ariz. Dia tahu itu hana sebab bau haruman hana sangat kuat dan memikat.
"Terima kasih Riz sebab tlg saya bunuh lipas tu td." Kata hana perlahan sebenarnya dia malu sebab itu dia peluk blkg ariz supaya ariz tak dpt melihat mukanya yg membahang itu.
Tangan hana dilonggarkan oleh ariz. Ariz pusing menghadap hana. Hana tertunduk. Pantas dagu hana diraih supaya memandang ariz.
"Terima kasih je??" Soal ariz nakal.
"Abistu nak apa?" Soal hana geram. "Mcm tak ikhlas je tlg." Guman hana sendirian.
Pantas ariz meletakkan jari telunjuk ke bibirnya. Bulat mata hana, lagi merah mukanya. Pantas dia ingin berlalu pergi. Namun tangan ariz lebih pantas melingkari pinggang hana. Memeluknya rapat ke arah ariz.
"Lepaslah" pinta hana kalut.
"Not until you kiss my lips, sayang." Kata ariz lembut. Dia merapatkan mukanya ke arah hana.
"Cup" satu ciuman singgah di bibir ariz lembut. Cuma seketika dan terlepas terus pelukan ariz td. Terkedu dia melihat muka hana yg sangat merah itu. Pantas hana berlari menuju ke bilik mereka. Ariz yg melihat tersenyum bahagia.
Di bilik, hana tersandar pd dinding pintu. Dia memegang dadanya yg berdegup kencang. Sungguh dia tidak pernah merasa begini. Renungan ariz td membuatkan dia kelu.
______________________________________
Sorry guys lambat sangat update. Hope u guys enjoy.
YOU ARE READING
I'm Not Lesbian
RomanceHidup Sara dan Hana menjadi lebih rapat selepas suatu insiden terjadi. Hubungan mereka yg sangat rapat membuatkan ibu Hana risau. Ibu Hana bercadang untuk memisahkan sedikit hubungan mereka. Nak tahu selanjutnya sila lah baca cerita ni. Cerita ni t...