Bab 14

2.9K 34 0
                                    

"Hoiii.." sergah hairi kpd ariz yg sedang khusyuk memasak.

"Astaghfirullahalazim.. Kau ni terperanjatlah aku !!" Marah ariz.

"Lek ah broo. Dah kahwin ni sensitiflah pulak. Hahahaha." kata hairi sambil ketawa berdekah-dekah.

"Ah kau. Sakat aku nombor satu." Kata ariz selamba.

"Wei aku nak tanye something ni??" Kata hairi dgn serius.

"Tanye jelah takyah nak mintak permission sangatlah." Kata ariz yg masih sibuk menyiapkan makanan utk sara.

"Ibu mana tak nampak pon?" Tanye hairi dgn muka seriusnya.

"Lah tu ke kau nak tanye. Ibu tidur rumah Mak Long sebab ada nak tlg siapkan oder tempahan baju. Dlm 3 ke 4 hari mcm tu." Balas ariz kembali.

"Ohhh. Aku nak tanye lain sebenarnya?" Kata hairi.

"Apa ckp jelah, kau ni adalah tu nak kenakan aku." Kata ariz geram.

"Kau buat ape dgn hana sampai dia demam mcm tu hah?? Kau ni jgnlah kuat sangat. Hahahahahaha" kata hairi sambil tersenyum nakal dan ketawa dgn kuat.

"Kau jgn mcm2 eh. Sukati akulah dia isteri aku. Kau tu buat ape kat sara sampai cedera kaki dia??" Tanye ariz dgn muka yg memerah sebab disakat hairi.

"Ehh aku lain eh. Dia yg cedera sendiri bukan aku buat. Bukan mcm kau buat hana sampai demam." Sakat hairi lagi.

"Ri...... Aku tgk nanti kalau kau kahwin mcm mana." panggil ariz meleret sambil mata merenung hairi dgn geram.

"Ahh sape je nak kahwin gan aku ni. Dahlah tak hensem." Kata hairi dgn nada sedih yg dibuat2.

"Ahh kau berlambak nurse dgn doktor perempuan yg cun2 kau tolak. Tetap jugak nak sara tu. Ish2 apalah kau ni, tolak tuah betul." Kata ariz sambil senyum sinis.

"Mestilah takde perempuan lain boleh gantikan sara. Alah kau mcm aku gak setia gan si hana tu. Walaupun ditolak selalu. Hahahahaha" dalam sungguh kata2 hairi itu.

"Ishh. Kau nampak ni???" Kata ariz sambil menunjukkan buku limanya. Tetiba dia teringat sesuatu.

"Ri kau tau tak something pasal sara yg menyebabkan dia tak suka laki??" Tanye ariz dgn perlahan.

Hairi hanya menggelengkan kepalanya. Terus berubah riaknya. "Tertarik nak dgrlah tu." Desis ariz dlm hati. Ariz pandang sekeliling takut ada sara atau hana pulak.

"Mcm ni ceritanya, aku dpt tau yg si sara tu dulu hampir kena rogol dgn ada lelaki ni. Nama dia azhar kot. Tp tak dpt sebab kena tangkap gan polis." Kata ariz perlahan. Dia melihat muka hari yg bertukar merah itu. Mungkin menahan amarah agaknya.

"And yg paling penting skrg aku dpt tau yg dia dah dibebaskan dari penjara. Aku tau si hana pasti tak duduk diam kalau tau hal ni." Kata ariz lagi.

"Ish ni tak boleh jd ni kalau si jahanam tu dah bertaubat takpelah jugak kalau belum mcm mana??" Soal hairi dgn rase geram yg amat.

"Ok aku ada plan. Sini sikit." Kata ariz berbisik di telinga hairi.

Kemudian mereka berdua berpandangan sebelum melagakan buku lima mereka dan sama2 tersenyum dgn penuh makna.

______________________________________

Ok guys enjoy your reading. Jgn lupa nantikan yg seterusnya.

I'm Not LesbianWhere stories live. Discover now