"Ko ok ke?" Tanye hana sambil merenung muka sara yg suram.
"Tak ok. Baru aku rase kehilangan ko." Kata sara sambil menahan air matanya drpd menitis.
"Sabarlah sara. Aku pon sedih tapi nak buat mcm mana aku pon dah kahwin. Semalam waktu aku dtg jumpe kau tanye pasal perkahwinan ni. Kau kata kat aku kahwin jelah. Ni kau pulak yg sedih." Balas hana panjang lebar.
"Aku bukannya apa, aku just nak kau ikut kata mak ko. Sian dia nak tgk sangat ko kahwin. Takpelah sedih aku tak lama pon." Balas sara pula sambil memalingkan mukanya kerana air matanya mula menuruni pipi gebunya itu.
"Sayang, jgnlah merajuk. Sorrylah kalau kau terasa." Pujuk Hana. Keluar dah nada manjanya yg ingin memujuk sara. Hana seorang yg manja, kalau memujuk org sangat pandai. Dia menarik lembut muka sara agar memandang dia.
Hana terkedu. Dia ingat sara hanya merajuk rupanya menangis. Sara seorang yg kuat. Sara jarang sangat menangis kecuali kalau sangat sedih. Kali terakhir dia tgk sara mcm ni waktu arwah tasya meninggal. Dia rasa serba salah sebab kerana dia sara jadi sedih.
Pantas Hana memeluk sara. Dia mengelap air mata sara. Lalu mencium lembut mata sara. Lama. Sehingga sara berhenti menangis. Kemudian dia merebahkan kepala sara ke dadanya sambil mengusap-usap kepala sara. Sara hanya diam.
"Ehem." Dengar seseorg berdeham. Lama dah dia mengintai perbuatan dua wanita itu. Sampailah dia rase agenda itu keterlaluan baru dia muncul. Pantas mereka berdua toleh ke blkg.
"Hairi!" mereka berdua berkata serentak. Hana terkejut tapi Sara lagi terkejut. Hairi tu sukakan sara tp sara tak pernah sukakan hairi sebab dia tak sukakan lelaki.
"Awak okey ke Sara? Muka awak merah. Awak nangis ke?" Tanye Hairi.
"Dia tak apa-apalah . Jomlah masuk sara." Kata hana sambil menarik tangan sara.
Hairi hanya memandang dgn perasaan geram. "Ishhh. Selama ni aku cuba cara baik, kau tak layan. Siaplah kau nanti, sibuk je hana tu." Bisik Hairi dalam hati.
"One day, you will be mine, sara." Azam Hairi sendiri sambil tersenyum penuh makna.
______________________________________
Sorry if kurang menarik. Masih memikirkan lagi idea. Hehehe. Jgn lupa vote.
YOU ARE READING
I'm Not Lesbian
RomanceHidup Sara dan Hana menjadi lebih rapat selepas suatu insiden terjadi. Hubungan mereka yg sangat rapat membuatkan ibu Hana risau. Ibu Hana bercadang untuk memisahkan sedikit hubungan mereka. Nak tahu selanjutnya sila lah baca cerita ni. Cerita ni t...