" Oitt , tengok apa tu ? " soal Tasnim kepada Airis .
Airia memalingkan wajahnya untuk melihat Tasnim ditunjukkan apa yang dilihatnya pada skrin ip6snya kepada Tasnim .
" Ni haa , nanti event nanti band Adryan nak buat peresembahan . Kita pergi jom " ajak Airis dengan teruja .
Tasnim angkat kening tanda tak percaya dengan pelawaan Airis , " kau dah kenapa tiba tiba ajak aku selama ni kau usya sesorang takdenya nak ajak aku "
" Ala biasanya dia buat siang hari jadi aku tak takut , tapi kalini dia buat malam . Ala jomlah Tas , bila lagi kan ? Lagipun dengar cerita kawan Adryan si Afiq dengan Shahir tu belum berpunya auchh " ujar Airis dengan mata yang sengajakan dikelip kelip banyak kali , siap cucuk cucuk pinggang Tasnim lagi . Niatnya hanya ingin mengusik .
" Haa yelah yelah . Naik meluat aku tengok muka kau yang bajet comel tu . Kau pikir cute ? " kata Tasnim yang akhirnya bersetuju . Yelah tak sanggup rasanya dia nak biarkan kawannya itu pergi seorang diri . Dia risaukan keselamatan gadis itu . Baru sahaja membuka langkah untuk beredar , dirinya ditarik ke dalam pelukan Airis . Ketat dan kejap . Lemas siot . Nak bernyawa pun tersekat sekat .
" Thankyou Tasnim . I love you " kata Airis kegirangan sebelun mencium pipi gebu milik Tasnim . Tasnim sudah meronta kegeliaan manakala Airis pula selamba menghayun tah ke mana mana .Bahagia sungguh nampaknya siap nyanyi nyanyi lagi .
----------------
" Asslamualaikum . Okay first of all for those yang still tak tahu nama band kami . I want to tell you guys that we are Adrew Band . Saya , vokalis utama , Adryan . Guitarist sebelah kanan saya ni , Afiq , sebelah kiri pula Qayyum . Haa drummer yang kat belakang tu pula Shahir . That's all and enjoy okay " kata Adryan sebelum mereka memulakan persembahan .Mereka muka mempersembahkan lagu Ungu - Cinta dalam hati
mungkin ini memang jalan takdirku
mengagumi tanpa dicintai
tak mengapa bagiku asal kau pun bahagia
dalam hidupmu, dalam hidupmutelah lama kupendam perasaan ini
menunggu hatimu menyambut diriku
tak mengapa bagiku cintaimu pun adalah
bahagia untukku, bahagia untukkuku ingin kau tahu
diriku di sini menanti dirimu
meski ku tunggu hingga hujung waktuku
dan berharap rasa ini kan abadi untuk selamanyadan izinkan aku
memeluk dirimu kali ini saja
tuk ucapkan selamat tinggal untuk selamanya
dan biarkan rasa ini bahagia untuk sekejap sajaSemua yang mendengar bagaikan terpaku . Entah mengapa setiap bait lirik itu seolah olah disampaikan secada ikhlas oleh Adryan . Kesengsaraan boleh dirasa oleh pendengar begitu juga Airis . Firasatnya kuat mengatakan bahawa Adryan benar benar menyampaikan lirik itu dengan ikhlas sekali .
Jadi dia sedang terluka ? Itulah sebab dia menjauhi wanita ? Siapakah wanita yang berlaku kejam terhadap dirinya itu ? Soalan soalan tersebut mula bermain di minda Airis .
Tapi , siapa pula Amanda ? Mereka sampak mesra , sepadan lagi . Airis mula menggelengkan kepala seorang diri . Ish serabutlah fikir banyak banyak .
" Wei , kau okay tak ni ? " tanya Tasnim kepada Airis yang dari tadi tergeleng geleng seorang . Dah macam orang tak betul dah . Pertanyaan tersebut sekali gus menyedarkan Airis untuk kembali ke realiti .
" Oo oo okay . Aku okay " sambut Airis . Dia kembali menumpukan perhatian kepada lagu yang seterusnya . Lagu Papinka - Masih mencintaimu
Jika teringat tentang dirimu
Berlinang air mataku
Ku rindu saat-saat bersamamu
Kasih sayangmu padaku
YOU ARE READING
Let Me Love You
RandomAdryan Benjamin - seorang lelaki kacukan yang mempunyai rupa yang tidak pernah gagal untuk menggetarkan hati sang wanita . Ditambah pula dengan suaranya yang merdu dan harta yang dimiliki . Namun , bukan senang untuk mendampingi sang jejaka ini dis...