Bab 2

75 1 0
                                    

"Eh Sha. Ape kw buat kt cni?" Soal Amin. Sbnrnya dia malu hndk brhdapan dgn Sha. Sudh byk kali dia dihina krana brkwan dgn Sha. Dia tdk mahu Sha malu apabila dia brkwan dgn Sha. "Kw pahal xpergi kntin?" Soal Sha. "Erm..a..aq" . "Dah, xpyh nk bljr mnipu. Mkn nih." Sha mmotong kta kta Amin dn mnghulurkn roti dn air kotak pd Amin.

"A..aq dh mkn lha." Tolak Amin prlahan. Sha msh mnghulurkn roti dn air kotak trsbut. "Aq kta mkan. Kw jgn nk buat hal ngn aq. Kw tau kn ape aq blh buat." Ugut Sha pula. Amin sgera mngmbil huluran Sha. Tiba tiba..

"Wuu, fatty boy mnghrap mknn dr prmpuan. Xde duit lettew." Perli Syahir apabila mlihat Amin mnymbut huluran Sha.

Semerta itu, Amin trus trtunduk. Sha bgn dn mnghmpiri Syahir yg brada di luar kelas Amin. Syahir trsnyum sinis mlihat Sha. "Ape mslh kw haa?!" Mrah Sha. "Ape? Aq xde mslh pon." Kta Syahir pula. "Eleh, kw ckp je r yg kw jeles tgk aq rapat dgn Amin. Kw jeles tgk aq lyan Amin xmcn aq lyan kw." Perli Sha. "Eh..ma..mna ada." Syahir mnafikn. Wlwpon sbnrnya sjk dulu dia mminati Sha. "Ah poyo r kw. Blah r. Tp klw aq tau kw ktuk Amin lg lpas ni, kw kna r dgn aq." Ugut Sha pd Syahir. Well, sjk kcik dye mmg suka mngugut org dn bila org tdk mngendahkn ugutannya mka dia akn mnunaikn ugutannya. Syahir telan liur. Dia brllu prgi dgn takut. "Amin, aq tau kw hbiskn ape yg aq bg tu. Blk ni aq tggu tmpt biasa." Pesan Sha dn brllu ke klasnya krana msa rehat tlh tamat. Amin mnurut kta Sha. 'Knapelha kw baik sgt dgn aq. Aq rsa aq xlyak kwn dgn kw.' Desis hati Amin.

Amin brjlan mnuju ke tmpt biasa dia mnunggu Sha. Dia khuatir krana Sha lmbat smpi. 'Mna Sha ni? Biasa dia smpi dlu. Asl lmbt lak ary ni.' Desis hati Amin. Tiba tiba dia mlihat Sha sedang brlari ke arahnya. Dia trmengah mengah. "Fuhh, sorry beb sbb lmbt. Class aq lmbt kluar ary ni." Kta Sha smbil trsnyum. "Xpe." Amin mmblas snyuman Sha dn mreka brjln pulang.

Dlam prjlanan pulang, Amin hnya brdiam dri. "Weh, asl kw nih? Snyap je." Soal Sha. "Erm..xde ape." Amin mnymbunyikn rsa hatinya. "Baik kw ckap." Ujar Sha. "Erm..kw xrsa malu ke kwan dgn aq? Aq ni gmuk, bo.."

Pap!

Blm smpt Amin mnghbiskn aytnya, bahunya tlh diketuk oleh Sha. "Aww, sakitlah." Kta Amin dn mngusap bhunya. "Haa, ckp lg bnda bkn bkn. Lek r. Kita dha brkwan dr kcik smpi skrg kita dh drjah 6 ni. Aq xprnah pon rsa malu bila kwn ngn kw. Kw tau x kw lha kwn plg aq syg. Bff yg plg aq xblh jauh." Kta Sha mmujuk Amin. Dia tdk mahu rknnya itu trus mrasa rndah dri akn kkurangnnya, krana bgi Sha stp manusia ada klebihan trsndiri. "Thanks Sha sbb sudi kwan dgn aq." Kta Amin. Sha hnya mngangguk.

My Bff, My HubbyWhere stories live. Discover now