Bab 9

49 2 0
                                    

"Hmm, mcm tu lah critanya Amin. Sha hilang kwn, hilang identiti hdup dye sndri. Mngubah dye jd seorg yg sgt sgt dingin." Cerita mama Sha smbl mnangis. Amin kasihan mlihat kluarga Sha. 'Kcian kw Sha, brat dugaan kw.' Desis hati Amin.

Stlh skian lma brdiam dri, Amin mmbuka mlut. "Cik, blh Amin nk mnx ssuatu dr cik?" Soalnya. "Ape dye?" Soal mama Sha pula. "Sy nak mnx izin kahwin dgn Sha." Ujar Amin. "Haa?!" Seisi kluarga Sha trkjut. "Amin ni btul ke nak kahwin dgn Sha?" Soal atuk Sha. Amin mngangguk. "Sy sygkn Sha drpd kcik smpi skrg. Sy blk ni pun sbb sy nk tunaikn jnji sy pd Sha yg sy akn kmbali smula pd Sha. Sy jnji sy akn ubah Sha mnjdi Sha yg dlu dn sy xkn sia siakn dye." Ujar Amin.

Kluarga Sha saling brpandangn. "Baiklha klw kamu ckp mcm tu. Hantarlah kluarga kmu utk rombongn mminang. Buatlah ikut adat." Atuk Sha mmbri restu. "Baiklah, klw atuk dah ckp mcm tu. Nnti sy akn bincang dgn kluarga sy." Ujar Amin dn mminta dri utk brllu.

'Finally Sha. Aq akn sntiasa ada utk kw. Aq sygkn kw. Xsbar nk brsma dgn kw lpas ni.' Desis hati Amin smbl mmndu. Dlm prjlnn ke universiti smula, hujan trun dgn lebat dn dye mlihat ada seorg gadis sdang brjln kaki. Mngkn mnuju ke tmpt yg sma dgnnya. Amin mmbuka tingkap kretanya. "Cik, cik." Pnggl Amin. Gadis itu hnya mmbatukan drinya dn trus brjln. Amin mnndu kretanya dn mmintas gadis itu. Alangkah trkjutnya Amin apabila mlihat gadis itu.

"S..Sha!" Amin trkjut lntas kluar dr kretanya dn mnghmpiri Sha. "Sha hujan ni! Jom ikut aq!" Amin mninggikn suara mngatasi deruan hujan. Sha trus brjln tnpa mmpdulikn Amin. Amin mulai hilang sabar. Dia mnarik lengan Sha hingga Sha trdorong padanya. "Lepaskan aq!"jerit Sha smbl mmukul dada Amin nmun Amin yg lbh kuat trus mnarik Sha dn mnolaknya msk ke dlm kereta. Amin pon msk ke dlm kretanya dn mmndg ke arah Sha. "Ape mslah kw haa?!" Mrah Amin. Dia mnghentak stereng kretanya apabila mlihat Sha hnya mndiamkn drinya. "Sha, jwblha. Knpe?!" Amin msh mrah. "Kw bukan ssiapa pun pd aq utk aq jelaskn. Lgpon, aq xmnx pon kw dtg utk aq." Kta Sha sinis. "Sha, tolonglah. Aq nk brsma dgn kw, aq nk jga kw." Rayu Amin. "Aq xprlukn ssiapa utk jga aq. Aq blh jga dri aq sndri. Skrg kw stopkn kreta ni, aq mlas nk brduaan dgn kw kt dlm ni." Kta Sha smbl cuba mmbuka pntu kreta trsbut, nmun tdk brhasil. Amin tdk mngendahkn kta kta Sha dn hnya mnruskn pmanduannya. "Kw ni knape?! Aq ckp aq nk trun lha." Mrah Sha smbl mnarik narik lengan Amin. Amin trpksa mmbrhntikn kretanya di tepi jln.

My Bff, My HubbyWhere stories live. Discover now