Amin mmskkn brang brang Sha ke dlm kretanya. "Syang, ada nk bwk ppe lg?" Soal Amin dgn lmbut. "Ada. Tlg mskkn kotak ni dlm kreta kw. Pntng ni. Nyawa aq." ujar Sha smbl mnghulurkn sbuah kotak pd Amin. Amin mnymbut kotak itu dn mltkknnya brhati hati dlm kereta. Dia trpndgkn tulisan di kotak itu.
Brg brg My First Love, Amin Bear.
Amin trsnyum mliht ayt yg trtera di kotak itu. 'You're my first n last love too, syang.' desis hati Amin. Dia mlihat Sha sdg brslmn dgn ahli kluarganya. Amin mngikut prlakuan Sha dn trus msk ke keretanya utk mmulakn prjalann.
Amin mngerling Sha di sblhnya. "Syang ada nk prgi mna mna x?" Soal Amin. Sha mngangguk. "Nk prgi mna?" soal Amin lg. Sha mmbrikn alamt yg amt dikenali Amin. Tnpa mmbuang msa, Amin mnuju ke alamt trsbut.
Amin mliht Sha mmndg rumhnya lma. "Syang ok? Ni rmh siapa?" Amin mnyoal sdgkn dye tahu kbnarannya. "Ni.. Ni rmh org yg plg aq syg. Org yg sllu ada utk aq. Tp, ni jgk rmh org yg mungkir jnji dgn aq, Amin." Sha brsuara sayu. Amin mnpuk bahu Sha utk mnenangknnya. "Sayang, jgnlah sdeh." pjuk Amin. Hatinya sakit mliht Sha yg brsdeh. "Hmm dahlah. Jom blk. Aq dah pnt." ujar Sha.
Di dlm kereta, Sha hnya mndiamkn diri. Amin mmndu dgn tenang. 1 jam kmudian, mreka tlh pun smpai di rmh Amin. Mreka mngluarkn brang Sha dn sma sma mngemasnya. Slesai mngemas, Sha mncpai kotak yg amt disayanginya dn mnarik Amin agr ddk di sblhnya. "Am, aq mnx maaf ye sbb msh fkirkn llaki lain wlwpon kw dah jd suami aq. Aq mnx maaf." ujar Sha smbl mnundukkn wjahnya. Amin mmluk Sha. "Soky syang. Abg fhm. Dia kwn baik syg kn?" soal Amin pura pura mnyoal. Sha mnyndrkn kpalanya di dada Amin.
"Dia bkn stakat kwn baik aq. Dia ibarat abg, kkasih, bodyguard and segalanya untuk aq. Dia kwn baik aq sjk aq kcik lg. Dlu, msa kt tadika, aq sllu buli dye. Sbb dye comel sgt. Lma lma ktorg jd kwn. Aq xkisah pun tntg fizikal dye yg gmuk tu sbb bg aq, dye mcm bear aq. Aq syg dye. Dye sllu ada utk aq. Wlwpon dye sllu kna hina dgn org lain sbb dye gmuk n ddk klas blkg, tp tu xmmbataskn aq utk brkwn dgn dye. Then, ttbe dye pndah. Dye jnji kt aq yg dye akn dtg blk pd aq tp jnji hnya tggl jnji. Dye xdtg blk. Dye mngkir jnji. Pnt aq tggu dye. Jd, aq dah buat kptsn." trang Sha. Amin trkjut. "Kptsan ape?" soal Amin risau.
"Aq akn lupakn dye dn aq akn fokus pd kw sbb kw yg halal untuk aq. Ksian kw klw aq trus abaikn kw. So, aq decide, aq akn blas cnta kw. Okay." ujar Sha smbl trsnyum. "Syang btul ke ni?" soal Amin. Sha mngangguk. "Tapi, andainyalah klw dye dtg blk dlm hdup syang? Tp dlm rupa yg bru, mcm dye dah kurus ke dah hnsem ke? Mcmmna?" soal Amin. "Klw dye brbh sbb dri dye, aq xkisah sbb tu khndk dye. Tp klw dye brbh sbb aq, dye silap. Aq lbh suka klw dye jd dri dye sndiri. Xsmua mnusia perfect kn? Tp skrg ni yg pntg.." Sha mmndng mata suaminya. "I love you, Am." Sha mngucapkn kalimh cntanya. Amin trus mmluk Sha dgn erat. Dia gembira. "I love you too, syang. Really love you." Amin seolah mahu mnjerit kgmbiraan.