Bab 3

57 1 0
                                    

Suatu ptg, Sha brmain brsma Amin. "Weh, aq tringin r nk main basikal." Ujar Sha. Amin sgera mmbrikan bsikalnya pd Sha. "Nah, pkailha." Kta Amin. Sha mnjongketkn kningnya. "Btul ni?" Soal Sha. Amin mngangguk. Sha mnaiki basikal Amin dgn cpt. "Wei,..wei...aq xreti bwak." Kta Sha cemas apabila bsikal yg dinaikinya brgrak mnuruni bukit. Amin sgera mngejar. Tiba tiba...

Dush! Plop!

Basikal yg dinaiki Sha msk ke dalam longkang dgn Sha skali. "Sha, kw ok?" Soal Amin. "Ok. Cptlha tarik aq ke atas." Arah Sha. Amin sgera mnolong rkannya itu. "Sha, kw ok ke ni?" Soal Amin risau. Dia mlihat kaki dn tgn Sha luka bsar dn brdarah, nmun Sha hnya trsengih. "Ok je." Kta Sha. "Tp kw brdarah." Kta Amin lgi. "Biarlha. Xsakit pon." Kta Sha dn mnuju krumhnya.

Di rumah, Amin mndgr Sha dipukul dgn ayahnya. Hmpir stp hari dye mndgr Sha dipukul mskipun hnya ksalahan kcil. 'Kcian Sha.' Desis hati Amin. Wlwpon Sha seorg yg periang nmun di sbaliknya dia sntiasa brsdeh ble brsndrian. Di sbbkn itu, dia sntiasa brsma Amin. Amin sntiasa mncriakn harinya.

Keesokkn harinya, Sha ke skolah, wlwpon tbuhnya sakit. Dia brjlan trhincut hincut. "Sha, kw knape ni?" Soal rkan skelasnya. Syahir mndekati Sha. "Kw kna pkul dgn fatty boy tu ke? Tu r kn aq dha ckp xyh rpat dgn fatty tu. Tp kw dgil." Kta Syahir. "Haish. X r. Aq jatuh basikal smlm." Kta Sha prlhan. "Laa, kciannya kw. Habis kw g klinik x?" Soal Syahir. Actually Syahir ni baik just dye ni xske tgk Sha baik dgn bdx klas xpndai. Tu je, plus dye ni skekn Sha dlm diam. "Aq x gi klinik pon. Ala, ni nnti baik r." Kta Sha smbl trsnyum. Syahir mngusap tdung Sha. "Haish kw ni." Kta Syahir. Amin yg lalu di hdapan klas Sha mrsakn suatu prasaan aneh dlm dirinya. Prasaan xske mlihat Sha brsma llaki. 'Urgh, pahal aq nih?' Desis hati Amin dn brllu prgi. Syahir ddk di sblh Sha. "Sha, ary ni Qira xdtg kn? Blh aq ddk sblh kw?" Syahir mminta izin. Sha mngangguk. "Syahir, blh aq mnx tlg kw?" Soal Sha prlahan. Syahir mngangguk. "Ape dye?" Syahir brtnya. "Blikan aq roti dgn air kotak nnti msa rehat, aq xlrat nk prgi kantin." Kta Sha smbl mnghulurkn duit. Syahir mnolak huluran Sha. "Xpe, aq blanja." Ujar Syahir.

"Err, Syahir. Sha kt mna?" Soal Amin tragak agak apabila mlihat Syahir di kantin. Syahir dn rkan rkannya mnjeling Amin dgn sinis. "Ape msalah kw nk tnya psl awek aq?" Soal Syahir. "A..aq ta..tnya je. Biasa dye pgi kantin ble rehat." Kta Amin lg. Syahir mnolak badan Amin. "Awek aq tu tgh sakit, so xprlulah dia nk ke kantin dgn kaki sakit dye tu. Aq pakwe dye, biar aq je yg blikn mknn utk dye. Lagipun  kw ptt sdar, kw tu just bdx bdoh yg fat je." Kta Syahir dn brllu dr kantin.

My Bff, My HubbyWhere stories live. Discover now