Bkn niat Sha utk mmarahi mmanya. Nmun htinya sakit bila mndgr nma Amin disebut. Dia sakit bila dye merasakn seolah Amin tlh memungkiri jnji utk kmbali pdnya. "Syang, knpe ckp mcm tu pd mama. Xbaiklah." Mrah Amin pula. Sha trus brjln hngga Amin mnarik Sha mnghadapnya. Amin trkjut mlihat air mata Sha. "Sayang, knpe ni?" Soal Amin. Tnpa brfikir pnjg, Sha trus mmluk Amin dgn erat. "Aq rndukn Amin. Tp knapa dia xdtg blk pd aq? Knpe dye buat aq trtnggu tnggu khadiran dye!? Sakit Am. Hati aq sakit." Tangis Sha. Dia mmluk Amin dgn erat. Amin mmblas plukan Sha. 'Maafkn aq, syang. Aq ingtkn kw yg dah lupakn aq.' Desis hati Amin.
Stlh tangisan Sha reda, dia mlpaskn plukannya. Dia mnarik Amin agar dduk di sblhnya. "Aq xjnji yg aq akn lupakn Amin. Tp aq blh brusaha utk brlmbut dgn kw. Aq tau kw sygkn aq, cntakn aq, tp..aq xmmpu utk blas apa apa utk kw sbb aq takut kw akn jd mmpi ngeri aq." Kta Sha. Dia nmpk cinta dlm mta suaminya sbb itu dye mmpu utk mmbuka rahsia hatinya. "Ape mksd syang dgn mmpi ngeri?" Soal Amin. "Hmm..xde apelha. Sha dah pnat sgt. Sakit kpala." Sha mnghntikn prbualan mreka. "Abg tlg ambkkn panadol utk syang kjap." Kta Amin. Sha mnahan dgn mmrik tgn Amin. "Xpyh. Come here." Ujar Sha dn mnarik Amin dkt dgnnya. Amin msh kliru. "Awq brsndar blh?" Kta Sha. Amin mngangguk dn brsandar di katil mreka. Sha mrebahkn dirinya di dada Amin. "Just hug me tightly." Kta Sha dgn lmbut dn Amin hnya mnurutinya.
"Syang dah ok?" Soal Amin apabila Sha bgn dr tidurnya. Nyenyak sngguh isterinya tdur di dadanya. Sha mngangguk. "Syang..blh abg ckp ssuatu?" Soal Amin. Sha menjongketkn kningnya. "Ab..abang nk bwk syang blk rumh abg." Kta Amin tenang. Dlm msa yg sma, dye takut Sha mnolak cdangnnya. Sha mngangguk. "Sayang, stuju?" Soal Amin. Sha mngangguk lgi. "Syang, btul ni ?" Soal Amin lgi. Sha bgn dr plukan Amin dn mncpai bantalnya lalu mmkul Amin mnggunakn bantal trsbut. "Mmglha aq kna ikut kw! Kw kn laki aq!" Mrah Sha dn bgn dr katil trsbut. "Eh, syang nk prgi mna?" soal Amin.
"Nk kluarlah. Mlas nk ddk lma lma dlm blik. Kng trjd ape ape, spe yg ssh? Aq jgk." ujar Sha slmba. "Trjd ape ape tu ape?" soal Amin smbl mmbuat muka miangnya. Pntas Sha mnpuk dahi Amin. "Xpyh nk pervert sgt. Jijik aq." Sha mmbuat muka grang dn mnolak Amin.
"Ala syang ni, tu pun nk mrh." Amin mncebik. "Dah, xpyh nk mnyakai kt sini. Bila nak pindah?" Soal Sha tegas. Dia mlas mahu mlayan krenah suaminya yg mngada ngada itu. Amin mnggaru kpalanya. "Esok blh?" Amin mngerdipkn mtanya. Sha trgelak dn mngangguk. "Dah, jom trun. Bgtau kt parents kw ngn aq, ckp kte nk pndah." ujar Sha. Amin mnurut lngkah isterinya dn mmgang tgn Sha.
Sha mmndgnya plik. "Dah knpe kw pgg tgn aq?" soal Sha. "Sje. Abg suka nk pgg syang. Syang mrh ke?" soal Amin smula. Sha mngeluh. "Aih, sukati kaulah. Kng ckp xblh sbuk nk mrajuk. Sepak kw kng, elak jd jnda muda je aq.". Ujar Sha slmba. Amin trsnyum. Mreka sma sma mnuruni tngga trsbut dn mnuju ke ruang tamu.
Klihtnnya seluruh kluarga Sha dn Amin brkmpul di ruang tamu itu. "Erm, mom, dad, mama, mak, atuk n the others, Am nk ckp smthg ni." ujar Amin. "Haa, ckplah." Atuk mmberi kbnaran. "M-mcm ni, td Am bncg dgn Sha n Am nk bwk Sha blk ke rmh Am. Bkn ape, Am nk bljr utk jga rmh tngga kitaorg. Boleh?" Amin mmnta izin dgn lmbut. Kluarga Amin dn Sha slg brpndangn dn trsnyum. Mreka mngangguk. "Laa, Sha kn wife Am. Buat ape nk mnx izin. Lgpun Sha dah stuju kn? Haa, prgi je lah." ujar ibu Amin pula.