Bab 14

52 2 0
                                    

Amin dn Sha sma sma prgi ke universiti. Trun shja dr kereta, Amin trus diserbu oleh para pmintnya.

"Am! Be my boyfriend please."

"Am! I'm your soulmate!"

"Am! Be mine forever!"

Dan byk lg jeritan yg blh mmbuatkn Sha muntah hijau di situ. Dia kluar dr kreta Amin dn trus mngglkn gadis gadis gedik yg xsdr kubur dha pnggl tu. Amin yg mlihat Sha sdah pun mngglknnya sgera mngejar lngkah gadis itu. Dia mmaut lengan Sha. "Sayang, knpe tgglkn abg td?" soal Amin trmengah mengah.

"Kw kn bz dgn fans kw td, xkn aq nk kcaw. Dah r, aq dah lmbat nk msk klas." ujar Sha dingin. "Ala, jgnlah mrajuk. Syang jeles ea dorg mnat abg?" usik Amin. "Urgh please! Jadah ape aq nk jeles, klw hati kw tu cuma pd aq kn? Klw x, xdenye kw trhegeh hegeh nk kjar cnta aq." ujar Sha. Amin mula muram. Ya, dye sdr hnya dye mngejar cnta Sha, nmun Sha tdk prnh brlmbut dgnnya. Amin brjln mndhului Sha sblm tgnnya dicapai oleh Sha. Amin mmndg Sha yg hnya trsengih. "Hmm, nak ape?" soalnya dingin. "Abg kn dah dpt cnta syang smlm. Bru syang usik sikit dah sentap. Alolo. Comelnya husband syang ni." ujar Sha smbl mmaut lengan Amin. Amin trsnyum. Dia rndukn prangai Sha yg ini. Yg suka buatkn dirinya sntiasa trsnyum.

Sha yg msk ke kelas dgn tgnnya mmaut lengan Amin mmbuatkn smua yg brada di klas itu trkjut.

"Miss Ice dgn Am!"

"OMG! My Am! Andwae!"

"Dunia dah nk kiamat agknya."

Dn byk lg kta kta dr mlut mnusia yg xprnh brhnti jd busybody. Sha hnya mmbuat pekak dn mnuju ke tmpt ddknya, tnpa dipinta Amin ddk di sblh Sha. Sha mmndgnya trkjut. "Syang, Abg nk ddk sini ea. Xnklah jauh dgn syang. Abg rndu." ujar Amin slamba. Wjah Sha mula malu. "Sukati lah." Sha mmberi kbnrn.

Roy mnyenggol bahu Amin. Amin mmndgnya. "Pahal?" Soal Amin. "Mcmmna kw blh jinakkn Miss Ice tu? Siap Abg Syang lg." ujar Roy. Amin mmndng Sha di sblhnya. "Simple, fhami hati dye. Msti dye akn ok. Lgpun, jdoh aq ngn dye kn kuat. Hahaha. Lari kemana pun dye ttp jdoh aq kn. Hahahaha." ujar Amin smbl ketawa.

Roy mncebikkn bbirnya. Dia mnpuk bahu Amin. "Aih, perasan btul. Apepun tahniah. Longlast ye." ujar Roy smbl trsnyum. "Amin. Moga doa kw diperkenankn." ujar Amin. Dia mmndg Sha di sblhnya.

My Bff, My HubbyWhere stories live. Discover now