Skip..(sorry idea byk hilang. Kita trus je lha part Sha n Amin dah kahwin. Srius talk, blur nk buat ayat utk Sha n Amin..tp yg psti, Sha kna pksa kawin dgn Amin n actually Sha msh xtau Amin tu bff dye msa kcik dlu.)
*************************
Slpas brkahwin..Slesai akad nikah, Sha trus pulang tnpa mnunggu ssiapa pun. 'Lantak r org nk ckp ape pun, spe srh paksa aq kahwin. Ni klw aq xbahagia, jgn sbuk nk mmbebel kt aq sbb xjga rumah tngga aq.' Desis hati Sha. Dia trus mmerap di dlm blik. Sjurus kmudian, kluarga Sha tlh pun smpi. Mama Sha sgera mmnggil Sha. "Kakak..kakak." pngglnya nmun tdk brsahut. Mama Sha mngtuk pntu blik Sha. "Kakak..knpe tngglkn msjid mcm tu je. Malu mama tau. Knpe tngglkn suami kamu, mertua kamu..." blm smpt mama Sha ingin mnruskn aytnya, Sha mmotong prckpan mmanya. "Akak xpnh stuju dgn prkhwinan ni n you all keep force me utk trima dye. Now, akak dha kahwin dgn dye n you all jgn cmpur lg dlm urusan hdup akak! This is my life n I will arrange it!" Sha tdk dpt mngawal kmarahnnya dr dlm blik. Dia mmbaling smua brang di atas mejanya. Kluarga Sha kmbali risau. Amin sgera mnolak pntu trsbut hngga trbuka dn trkjut mlihat Sha cuba mncederakn dirinya.
"S..Sha..jgn cderakn dri awq, syang. Please.." Rayu Amin. "Am..kw tahu kn, aq xsukakn kw! Aq xblh trima kw! Knpe kw paksa aq utk prkahwinan bdoh ni!" Mrah Sha smbl mnangis. Kluarga Sha smkin panik mlihat Sha cuba mncederakn drinya. Kmarahan yg mlampau dlm diri Sha mmbuatkn kpalanya sakit dn akhirnya, blm smpt Sha ingin mncederakn drinya, dye rebah ke lantai. Amin sgera mnyambut Sha. Kluarga Sha mnghmpiri Sha yg tlh pengsan dn mmbntu mngemaskn blik trsbut kmbali. Amin mnatap wjah Sha yg msh blm sdrkn diri itu. 'I'm sorry syang. Maafkn Amin sbb paksa Sha dlm prkahwinan ni. Tp Amin nk protect Sha n Amin sgt sgt sygkn Sha.' Desis hati Amin. Tnpa disedari, dye terlena di sebelah Sha.
Sha trsedar dr tidur apabila mrasakn ada tgn mmluknya. Dia bingkas bgn. Smerta itu, otaknya pntas mngingat akn ape yg trjadi smlm. 'Huh, llaki ni laki aq.' Desis hati Sha. Dia mlihat jam di atas mejanya, sudah pkul 6.15 a.m. Dia lntas mngejutkn Amin. "Weh, bgn! Dah subuh." Sha mngejutkn Amin dgn kasar. "Skjaplha syang. Abg msh pnat lg ni." Kta Amin smbl mnarik Sha ke plukannya. "Bgnlah! Subuh! Then klw kw nak smbung tidur, smbung r!" Mrah Sha pula. "Syang kiss dlu. Bru abg bgn." Usik Amin. "Argh! Lantak kw r! Mlas aq nk lyan." Kta Sha dn bingkas trun dr katil trsbut.
Slesai mmbrshkn diri dn brsolat, Amin ingin mnymbung tidurnya. "Syang nk prgi mna?" Soal Amin apabila mlihat Sha ingin kluar dr blik mreka. "Aq nk kluar r, nk buat sarapan." Kta Sha pula. Amin lntas mmbatalkn hsratnya utk tidur dn mndekati Sha. "Klw macam tu abg nk ikut syang lha. Kita blh msak sma sma." Kta Amin pula. "Lantak kw. Aq mlas nk lyan." Ujar Sha pula dn kluar dr blik trsbut.
"Haa, dah trun pun pngntin ni haa." Usik adik Sha. Amin trsnyum. Sha hnya mmbuat xendah. Amin mnarikkn krusi utk Sha. "Syang dduk sini." Ujar Amin lmbut. "Lain kali xyh tarikkn krusi utk aq. Aq blh buat sndri." Kta Sha. "Kakak, ape ckp mcm tu. Amin kn suami kakak." Mrah mama Sha pula. Trhnti suapan Sha. Dia mmndg mamanya dgn tajam. "Amin bestfriend akak n mamat ni bkn Amin. Ni Am." Tegas Sha. Dia trus mninggalkn meja mkn trsbut. Amin mngikuti Sha hngga ke blik mreka.