Bab 7

45 1 0
                                    

"Assalamualaikum cik Yana..Assalamualaikumm." Amin  mmberi slm nmun dilihat tiada ssiapa yg kluar. Dia mlihat ada jiran kluar dr rumah sblh. "Assalamualaikum, cik. Mna org di rumh ni?" Soal Amin pd seorg prmpuan. "Klw nk cr Yana dia xde kt cni lg, klw xsilap cik dye ada kt rumah kluarga dye, kt Olak Batu." Kta prmpuan itu. "Oo, kt situ. Trima ksih cik." Ujar Amin dn mnaiki kretanya. Dia mmndu mnghala ke rumah kluarga nnek Sha.

Ssmpainya di sna, dia mlihat kluarga Sha brada di luar rumah. Mngkn mlakukn aktiviti ptg. "Assalamualaikum." Amin trun dr kreta dn mmberi slm. Ksemua mreka mnjwb slm Amin. "Anak ni siapa? Nk cr siapa?" Soal nnek Sha. "Sy Aminlha nek, kwn Sha. Nnek xingat sy?" Soal Amin. "Amin mna ye?" Soal mama Sha pula. "Ala, Amin yg dduk dpn rumah cik Yana dlu. Kwn baik Sha. Yg gmuk dlu." Kta Amin. "Ooh, Amin. Wah, dah hensem, dah kurus dah skrg ye." Ujar mama Sha. Amin trsengih. "Eh, jmputlah masuk. Knape brborak kt luar plk ni." Kta nnek Sha. Mreka pun msk ke dlm rumah. "Amin skrg bljr ke kerja?" Soal nnek Sha. "Alhamdulillah sya msh bljr lgi." Ujar Amin.

Mma Sha dtg mmbwa air dn sdikit kuih. "Jmputlah mnum ye." Plawa mama Sha. Amin mnurut. "Amin smbg study kt mna?" Soal mma Sha stlh dye ddk brhdapan Amin. "Sya study dkt UM skrg." Jwabnya. "Kat UM? Dha jumpa Sha ke blm? Msti dye gmbira klw tau kmu dha blk." Kta mma Sha. "Sy dah jmpe Sha tp dye xtau siapa sy. Cuma yg sy agk plik, dia macam dah brubah." Ujar Amin. Kluarga Sha mngeluh. "Hmm, mcm tu lah dye sjak kamu brpndah Amin. Dia jdi seorg yg sntiasa brsndiri, dah xtrsnyum" kta mama Sha. "Mcmmna blh jd mcm tu?" Soal Amin. Mma Sha kmbali mngingat pristiwa lma.

My Bff, My HubbyWhere stories live. Discover now