"Sha, aq sygkn kw. Tolonglah bg aq pluang utk jga kw, utk brsma kw." Rayu Amin. "Kw ni jnis xfhm bhasa ke ape?! Aq ckp aq xske, means aq xske r! Kw fhm! Llaki ni, blm dpt tunjuk baik, ble dah dapat, huh! Aq xnk hbiskn hari hari aq dgn org yg ske pkul, ske mrah! Aq xnk, kw fhm x?!" Tnpa Sha sdar dye hmpir mmbuka sjrah dirinya. Tiba tiba Sha trus trdiam. "Sha..Sha." pnggl Amin. Amin mlihat Sha tlh pon trtidur, nmun dia mlihat Sha mnggigil. Amin mrasa dahi Sha. Panas.
'Shit.' Desis hati Amin. Dia yakin Sha dmm, lntas Amin mmbwanya ke klinik, nmun Sha msh tdk sdrkn diri. Kta doktor, Sha dmm dn dye sgt trtekan. Amin mmbwa Sha pulang ke apartmentnya. Sdg dye mletakkn Sha di katil, dye mndgar igauan Sha.
"A..Amin..ja..jgn tgglkn aq. Sakit."
Mnitis airmata Amin mndgrkn igauan Sha. Tnpa brfkir pnjg, Amin trus mmluk Sha bg mnenangknnya. 'Aq sygkn kw, Sha. Sbb tu, aq blk smula pd kw. Maafkn aq sbb xde di sisi kw saat kw btl btl prlukn aq. Aq jnji lpas ni aq akn sntiasa protect kw. Aq cntakn kw, Sha.' Desis hati Amin. Plukan Amin brjya mnenangkn Sha. Amin bgn dn kluar dr blik trsbut dn mmbrshkn drinya.
Keesokkn harinya, Sha bgn dn mrasa sgt pning. Nmun dye mrasakn dye brada di tmpt yg asing. 'Aq kt mna ni?' Desis hatinya. Sha cuba utk bgn tp dye mrasa sgt pning dn akhirnya dye rebah sblm dye mrasa dye dismbut oleh sseorg. Amin smpt mnymbut tubuh Sha dn mltkknnya kmbali keatas katil. Dia mngmbil sapu tgn bsah dn mltakknya di atas dahi Sha. Dia mnunggu shingga Sha sdar smula.
Satu Jam Kmudian~~~
Prlahan lahan Sha mmbuka mtanya. "Aq kt mna ni?" Ujarnya sndrian dn cuba utk mmbgnkn drinya. Amin yg trtidur lntas bgn. "Sha, jgn byk brgerak, awq dmm pnas." Tegah Amin. "Aq kt mna ni?" Soal Sha lgi. "Awq kt rumah sy, smlm awq pengsan n sy xtau nk hntr awq pgi mna." Kta Amin. "A..aq nk blk." Kta Sha. Dia cuba utk bgn dr pmbaringannya nmun tidak brdya. Kpalanya msh trasa sakit. Amin mnarik Sha ke plukannya. "Smpi bila bila pun, aq xkn prnah lpaskn kw. Aq cntakn kw sgt sgt." Bisik Amin. Sha cuba mnolak tubuh Amin, nmun llaki itu mmluknya trllu kuat hngga mnyukarknnya utk mlepskn diri. "A...Am..lpas..sa..sakit." ujar Sha. Amin trsedar dn sgera mlpaskn pluknnya. "Ma...maaf..saya xsngaja." Kta Amin. Sha mnghela nfasnya. 'Xpelha. Aq cuba brlmbut utk kali ni.' Desis hati Sha. "Am.." Pnggl Sha lmbut. "Knpe?" Soal Amin. "Lapar.." Sha mngusap prutnya smbl mmbuat muka comel. Amin trsnyum dn mngusap lmbut kpala Sha. "Sy suapkn ea." Amin mminta izin. Sha mngangguk dn mmbuka mlutnya. Amin mnyuapkn bbur pdnya.