Bab 6

46 1 0
                                    

Sha dduk di bwah pokok. Dia tringat akn knangannya brsma Amin. Amin sntiasa mnjadi pnghibur hatinya. Di saat dye sdeh, Amin sntiasa ada untuknya. Nmun, sjak Amin brpindah, dia murung. Dia mnghadapi harinya dgn lemah skali hnggalah kini dia bangkit smula mnjd Sha yg bru. Dia tdk mmrlukn ssiapa lgi dlm hdupnya. Ckup hnya drinya.

Amin mlihat dr jauh prlakuan Sha. Dia nmpk Sha mnangis. 'Aq rndukn kw, Sha. Aq tau kw mrh sbb aq tgglkn kw dlu. Tp skrg, aq dtg blk utk kw. Aq xkn biarkn kw brsedih lgi.' Tekad Amin. Wlw apepun, dia hrus mngubah Sha mnjdi Sha yg dulu. Dia brjln mnghmpiri Sha. "Sha, ape kw buat kt sini?" Soal Amin. Sha hndk bgn dn brllu prgi nmun Amin mmgang tgnnya. "Tlglah, utk kali ni. Jgn abaikn aq." Ujar Amin lmbut.

Sha mrentap tgnnya. "Lepaslha!" Mrah Sha. "Sha, tolonglah. Klw kw nk mrah or pkul aq, buatlah. Tpi tolonglah, jgn dingin dgn aq. Bgilah aq pluang utk fahami kw, knali kw. Jd BFF kw." Rayu Amin. "Skali lgi aq ingtkn kw, aq xprlukan kwan or ssiapa pun dlm hidup aq. Aq xprlukan. Jd, lpeknlah hasrat kw utk fhm dn knal aq sbb aq xprlukan kw!" Ujar Sha dn mninggalkn Amin. Wlwpon di hatinya trkesan dgn prbuatan Amin, nmun dia ttp kraskn hatinya. Dia ttp tdak mahu brkwn dgn ssiapa pun.

Amin nekad, dia akn mncri tahu punca Sha brubh, Amin akn mndalami khidupan lmpau Sha. Dia lihat sinar ksakitan di mta gadis itu. Dia thu di sudut hati Sha, dia mmrlukan sseorg utk brkongsi sgalanya nmun Sha ttp mmbekukn hatinya. Dia mngmbil kptsn utk prgi brtmu kluarga Sha tnpa pngetahuan Sha.

My Bff, My HubbyWhere stories live. Discover now