Bab 8

51 2 0
                                    

Flashback...

Sha dipukul dn dimarahi stp hari hnya krana ksalahan kcil. Nmun, tbuhnya sudah lali dgn smua itu. Stlh dipukul dn dimarahi, Sha trus brsndri. 'Mna kw, Amin? Aq sakit wei. Knpe kw tgglkn aq.' Tangis Sha. Air mtanya krap luruh sjk Amin prgi. Shnggalah air matanya kring sndri.Disebabkn tekanan yg dialami, Sha hmpir mmbunuh dirinya.

"Kakak, mkn jom." Ujar mama Sha. Nmun tidak brsahut. Mama Sha mmbuka pntu bilik Sha dn trkjut mlihat blik Sha yg pnuh dgn taburan pil pil. Mama Sha mncri Sha dn nmpk Sha dduk di meja bljrnya. "Kakak." Pngglnya. Sha tdk mnyahut. Nmun, dia mlihat Sha sdang mnggenggam ubat ubat dlm tgnnya. Srentak itu, Sha cuba mmasukkn pil pil itu ke dlm mlutnya nmun smpat ditepis dgn mama Sha. "Jgn buat krja bodoh kakak!" Kta Mama Sha smbl mmluk Sha. "Biarlah akq nk mati! Biar! Lpas! Dah xde guna lgi akq nk hdup kt dunia ni!" Sha mronta ronta ingin mlpaskn diri dr plukan mamanya.

Mama Sha brasa sdeh mlihat keadaan Sha. Sungguh anknya hilang kkuatan utk hidup. Disebabkn itu, tahap pmblajaran Sha smakin mrosot. "Kw ni knpe bodoh sgt haa! Ni knpe kptsn priksa kw truk mcm ni!" Bapa Sha trus mmukul Sha tnpa belas ksihan. Nmun kali ini Sha sudah tdk mnangis. Dia xkn jtuhkn lgi air matanya disbbkn ayhnya yg tdk brguna itu lgi.

Sjk kecil, Sha tdk prnah mrasai ksih syg seorg ayh. Dia trpksa mnahan kbncian ayhnya sjk kcil lg. Dia mnjdi mngsa amarah ayhnya mskipun ksalahn trsbut dilakukn oleh org lain. Ksedihan Sha mmuncak ble mamanya, dye dn adq adqnya dihalau oleh ayahnya kluar dr rumah tnpa sbrg sbb yg munasabah. Sjk itu, Sha bangkit smula dn tdk mmrlukan ape ape lgi dlm hdupnya. Dia brubah mnjd sseorg yg dingin dlm hdupnya. Nmun stlh dihalau, ayah Sha kmbali smula dlm hdup mreka dn brjnji akn brubah mnjd ayah yg baik.

Mama Sha mnyerahkn Sha dn adq adqnya dlm jgaan ayahnya nmun blm smpi 3blan, Sha hmpir hmpir dirogol oleh ayhnya. Mjur adq Sha nmpk prlakuan ayhnya lalu niat bsuk ayahnya dibatalkn. Sha disalahkn 100% punca retaknya rumah tgga kluarganya. Sha mlwan dn akhirnya dia dihalau kluar dr rumah trsbut. 2 bln slpas itu, pihak JKM mnelefon Sha dn mmbritahu bhwa adq adqnya brada di hospital krana kes pengabaian.

My Bff, My HubbyWhere stories live. Discover now