BAB 15

91 3 0
                                    

"Syang ada nk ape ape x?" soal Amin apabila mlihtkn Sha hnya mndiamkn diri. Sha mnggelengkn kpala. "Syang ok x ni?" soal Amin lg. Sha mngangguk. "I'm sorry." ujar Amin. Sha mmndg suaminya plik. "Knape?" soal Sha. "Yelah, mna tau abg ada buat slh pd syang. That's why abg mnx maaf." trang Amin. Sha mnyandrkn kpalanya di bahu Amin. "Xde papelah. Sha just pnat skit. Sakit kpala." ujar Sha smbl mmicit kpalanya. "Hmm, abg tgk syang pucatlah. Jomlah blk." ujar Amin. "Ala, xnk. Sha nk study lah abg." ujar Sha. "Syang, jgn lwan ckp abg. Xbaik. Dah, jom blk." Amin cuba brkeras dgn Sha, klw x Sha xkn dgr ckpnya. Sha mnurut kta kta Amin dn mula dingin.
-------------------------------------------------------------
Dalam kereta,

"Syang, kita snggah klinik ye." ujar Amin dn mmndu ke arah klinik yg brdekatan. Sha hnya mngunci mlutnya. Tiba di klinik, Amin cuba untuk mmgang Sha nmun Sha hnya mnjauhkn diri dr Amin. Amin mngeluh. Dia tahu Sha marahknnya.

Slesai diperiksa,

"Doktor, knape dgn wife sy?" soal Amin risau. "Jgn rsaw, Puan Sha hnya mngalami dmm shja. Sehari dua nnti,dia akn smbuh. Sy akn berikn ubt utk mngurgkn dmmnya." ujar doktor trsbut. Sha trus kluar dr blik itu dn mngmbil ubtnya tnpa mmpdulikn Amin.

"Syang! Tggu abg!" Amin trus mngejar lngkah Sha. Sha trus msk ke dlm kereta. "Syang, knpe tggl abg? Haih. Ni syang ada nk prgi mna mna x?" soal Amin lmbut. Sha kkl mndiamkn diri. Amin mngeluh. Sha ttp mrhknnya. Dja mmndu pulang ke rmh. Sha yg ingin msk ditahan oleh Amin. "Syang, tggu kjp." Amin mmgang tgn Sha. Sha mmndg tgnnya yg dipgg oleh Amin dn direntapnya tgnnya. Trlpas. Pgangn Amin trlpas. Sha trus msk ke rmh tnpa mmpdulikn Amin.

Sha msk ke blik dn diekori Amin. "Syang, tlglah. Ckp kt abg apa slh abg? Klw tntg td syang mrhkn abg, abg mnx maaf. Abg brkeras dgn syang sbb abg xnk tgk syang sakit. Tlglah syang. Ckplah dgn abg. Abg blh jd gila tau x klw syang xckp dgn abg." Amin cuba mmjuk Sha.

"I DON'T CARE." ujar Sha dn trus mnylimutkn diri sndri. Sbnrnya, dye xmrh pun pd Amin cuma dye cmburu mliht Amin di kelilingi prmpuan gedik di kolej mreka. Amin mngeluh. 'Syang.' desis htinya. Dia kluar dr blik mreka dn brsndr di dinding. 'Klw aq tau ape yg aq buat td akn buat dye dingin dgn aq, aq btl btl xkn buat.' gumamnya. Tiba tiba dye trdengar rintihan isterinya.

"Hiks...hiks...Amin,...hiks..hikss..mna kw?..hiks..knape kw xjmpe aq?..hiks hiks...kw tau x aq sygkn kw?...hiks hiks...klw aq tau kw pgi lma mcm ni...msti aq dah luahkn prasaan aq kt kw..hiks...hiks..." tangis Sha. Amin tdk sggp lg mndgr tngisn Sha. Dia trus msk ke blik mreka dn mmluk Sha dgn erat. "Kw pahal pluk pluk aq! Kw kluarlah! Prgi! Aq xske kw! Prgi!" Sha cuba mlpaskn diri dr plukn Amin nmun xbrhasil. Plukn mreka dikemaskn. "Syang, jgnlah nangis lg. Abg xtahan dgn tngisn syang. Abg tau abg slh. Abg mnx maaf. Abg sygkn syang." Amin brbisik di tlinga isterinya.

Sha mnolak plukan Amin dn mmndgnya tajam. "Aq bnci kw! Tlglah fhm! Cnta aq bkn utk kw! Aq nk Amin. Tu je. Aq cuma nk dye." tangis Sha. Amin mmgang pipi Sha. "Syang, look at me. Please." ujar Amin. Sha mnatap mata Amin. "Tlg jgn mnangis lg, syang. Please. Ab-bg ialah Amin. Kwn syang msa kcil dlu. Abg mnx maaf sbb sorokkn identiti abg dr syang. Please syang. I'm really sorry." ujar Amin.

"Kw tipu!!!!!!" mrah Sha. Amin mnggeleng. "It's me, Amin. Org yg sllu brsma syang. Kwn baik syang. Trust me, Sha." ujar Amin mnghrapkn pngrtian Sha. Dia mngmbil ssuatu dr beg glasnya dn ditunjukkn pd Sha. Sha mngmbil bingkai foto itu. Mmg bnr, gmbr Amin. "Smua kluarga syang tau tntg abg. Abg mnx maaf sbb buat syang tggu abg trllu lma. Maafkn abg, syang." ujar Amin.

Pangggg...

Sha mnmpar Amin. "Smpai hati kw tipu aq. Kw buat aq mcm org bdoh, Amin. Aq mnyesal knl kw n khwin dgn kw!" mrah Sha.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 04, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

My Bff, My HubbyWhere stories live. Discover now