20 | Two Event

260 19 4
                                    

Malam tadi , semasa makan malam aku memberitahu ayah dan bonda tentang hubungan aku dan Mel . Mujur ayah dan bonda setuju . Lagipun tiada sebab mereka ingin menolak Mel . Mel yg berada di samping aku asyik menunduk kerana malu .

"Kalau macam tu , minggu depan kita buat dua majlis tu serentak ." Ayahanda memberikan kata putus .

*

Dan hari yg dinanti telah tiba . Pertama , majlis perkahwinan .

Aku berasa berdebar-debar berada di atas pentas ini . Semua mata yg berada di dalam dewan melihat aku . Kemudian mata mereka tertumpu pada pintu dewan apabila terdengar loceng dibunyikan . Mata aku juga tertumpu pada tubuh seorang gadis yg sedang berjalan ke arahku .

Gadis itu sangat cantik berpakaian pengantin yg dibuat khas oleh seorang tukang jahit diraja . Rambutnya dibiar lepas kali ini . Kali ini dia kelihatan lebih anggun dan matang dengan gaya rambut yg baru . Di tangannya terdapat sejambak bunga yg berwarna putih suci .

Sesampainya di hadapan pentas , kami berdiri menghadap satu sama lain

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sesampainya di hadapan pentas , kami berdiri menghadap satu sama lain .

"Prince Max Anderson . Adakah kamu akan berjanji bahawa kamu akan menerima Amelna Xander sebagai isteri kamu ? Sentiasa ada diwaktu suka dan duka ? Susah dan senang ? Dan akan mencintainya sehingga akhir hayat ?" King Anderson bertanya .

"Ya . Saya janji ."

"Amelna Xander . Adakah kamu berjanji bahawa akan menerima Prince Max Anderson sebagai suami kamu ? Sentiasa ada di kala susah dan senang ? Suka dan duka ? Dan berjanji akan hidup di sisinya sehingga ke akhir hayat ? " King Anderson bertanya pada Mel pula .

"Ya . Saya setuju ."

"Sekarang , kedua-dua pasangan boleh bertukar cincin and ... having a kiss ."

Aku menyarungkan cincin pada Mel . Begitu juga dengan Mel . Kemudian , kami bercium . Seluruh dewan gamat dengan tepukan .

Sekarang , tiba masanya untuk event yg kedua iaitu majlis pertabalan aku dan Mel . Ya . Memandangkan dia sudah menjadi isteri aku , jadi dia juga akan menaiki tahta dan menjadi permaisuri .

Sama seperti tadi . Lafaz ikrar dibuat di hadapan para tetamu . Selepas itu , ayahanda menyerahkan mahkotanya kepadaku . Bonda pula menyerahkan mahkotanya kepada Mel .

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sekali lagi dewan gamat dengan tepukan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sekali lagi dewan gamat dengan tepukan .

Kini , aku telah menjadi seorang raja . Dan aku sudah punya permaisuri walaupun aku baru berumur 20 tahun . Aku tak pasti aku mampu memikul tanggungjawab seorang raja . Namun , aku yakin orang di sekeliling aku mampu membantu aku menjadi seorang raja yg hebat .

Satu persatu wajah yg berada di dalam dewan aku tatap . Dan pandanganku terhenti pada Mel . Gadis misteri yg dah berjaya curi hati seseorang yg bernama King Max Anderson .

Aku pasti kehidupan selepas ini akan semakin mencabar .

[TAMAT]

The Awaken Potion . [C]Where stories live. Discover now