Lola Carter, jepp det er meg! Juhu, såå gøy... not. Livet mitt suger, og jeg mener sånn bigtime. Det eneste positive her er at jeg liker å lese, og liker jeg å lese, da kan jeg hoppe inn i hvaslags bøker (eller som jeg sier; verdner) som jeg vi. Det er ganske gøy faktisk.
Så har jeg jo en gjeng med venner, som de fleste har. Vi er en godt sveiset sammen gjeng. De et veldig forskjellige fra meg, og det er en del krangling men jeg overlever... tror jeg?
For eksempel så satt jeg akurat nå og snakket med bestekompisen min Criss. Han har lysebrunt hår og også blå øyner. Vi har hvert venner siden vi var sånn to år. Criss er også fan av alleslags bøker som meg. Okey, han fikk meg til å lese både Percy Jackson og Harry Potter. Han er som en storebror (selv om han er litt yngre enn meg).
"...og uansett tror jeg at Poseidon hadde hvert min far, liksom han er kul og jeg elsker å svømme!" Smilte Chriss, vi hadde hatt dette temaet i hele niende siden jeg hadde begynt på Percy Jackson bøkene og jeg nå var på siste boken av den andre serien (Blodet av olympos).
"Kan dere ikke snakke om noe annet snart? Herregud vi forstår jo ingenting!" Ropte Bella frustrert, hun slengte litt på det brune håret og slapp ut ett sukk.Bella er litt overdramatisk av seg. Hun har langt kastanjebrunt bølgete hår og blå øyner. Hun har alltid masse sminke selv om hun egentlig ikke trenger det og nynner heletiden. Vi har kjent hverandre siden barnehagen.
"Ja, jeg er enig!" Sa Janne med et ertende smil om munnen. Janne erter veldig ofte. Hun erter, irriterer og ler. Hun ler mye. Egentlig ville jeg (og de fleste som kjenner henne) beskrevet henne som en gal latter-bombe av energi. Hun er hektet på snapchat og det å ha en perfekt kropp... litt trist egentlig. Vil du ha noen å snakke med på sosiale medier? Snakk med Janne. Hun er på snap 24/7, hvordan får den jenta søvn egentlig?
"Kan ikke dere bare lese bøkene dere også da?" Spurte jeg.
"Æsj, nei! Jeg leser ikke." Svarte Bella, mens Penny og Janne nikket i enighet.Der har vi Penny. Hun er kanskje det nærmeste du kommer til en steriotype jente i gruppen vår. Hun har alltid perfekte oufits, og alltid perfekt sminke. Hun var mye med de i klassene over oss før, men har hengt en del med oss i år.
"Vel det burde du assa!" sa Kari og tok meg i forsvar.
"Harry Potter er bra, du kan begynne med dem!" Smilte Kari oppspilt, hun var en ganske ny HP fan, men mye mer engasjert i det enn meg.Kari er lillesøsteren min, hun er et år yngre enn meg og har halvlange lyse korketrekker-krøller og lysende blå øyner. Hun er bare fantastisk, selv om vi krangler litt.
Og så var det meg da... det er ikke så mye å si. Jeg har mørkeblondt skulderlangt litt krøllete hår og blå øyner som er mørkere enn Kari's, men lysere enn havet. Jeg har svarte briller. Jeg har en ganske normal kropp. Og jeg er litt nerd vil jeg si. Jeg jobber hardt på skolen og ellers liker jeg å lese og skrive historier.
"Enig!" Ropte Evelyn som gikk forbi benken som vi satt på. Hun hadde hørt hva Kari sa. Evelyn var en god venn av Kari.
"HEY EVELYN! VENT DA!" Ropte Kari etter henne og reiste seg.
"Snakkes Lola!" Smilte hun og løp, uten tvil for å snakke med Evelyn om Harry Potter eller Twightlight."HEY!" Hørte jeg pipende komme fra andre enden av bordet. Det var Jonas som hadde kommet bak Penny og knøpet henne i sidene. Dette brukte å skje ganske ofte, Jonas er ett år yngre enn Penny, meg, Bella, Chris og Janne. Han liker Penny mens hun ser på ham som en bror... ja litt forskjellig skjer der som jeg skal spare deg fra.
Så begynnte de å flørte en hel haug så jeg og Chriss startet opp samtalen igjenn."Du... hadde hvert en datter av Athene, du er jo så smart og alt det der. Eller kanskje datter av Afrodite?" Fortsatte Criss
"Afrodite, tuller du eller!? Det er så ikke meg."
"Tenk på Piper da... hun er ikke så ille vel?" Smilte han
"Nei, men det er Piper, hva med alle de andre søskene hennes, herlighet de suger."
"Jeg ser hva du mener."
"Jeg er ganske feminist da, så kanskje Artemis... om hun kunne fått barn da." Sa jeg, altsål, jeg så meg Athene eller Artemis, for de var veldig feministiske.
"Ja kanskje, du kan jo det med pil og bue og Artemis er ganske smart også da. Så det er kanskje en god match."
YOU ARE READING
Halvblods
FanfictionRakel og de grå søstrene gir en profeti: "-En trekvarts halvblods. To av de tre. Ingen de har sett før, men mange de ble. Gudene har lite makt, med tanke på den store pakt. Jaktet for makten skyld, uten mening i paktens fyll." Lola's liv holder på...