,,Mack, pohni si!" zvolala Lorelaine po tretí krát. Mack ešte stále postávala pred zrkadlom a nervózne si hrýzla dolnú peru.
Na sebe mala modré šaty, ktoré jej ladili k očiam a pod nimi čierne pančucháče. Pár pramienkov mala zopnutých, ostatné jej padali na chrbát. Oči si obtiahla ceruzkou a špirálou a na perách mala lesk. Vyzerala pekne a ona to vedela. No bála sa stretnutia s Austinom.
Po jeho slovách a bozku zmizol. Vzal si veci a odišiel. Len tak. Bez vysvetlenia.
Spravil by to, aj keby tam nie je imelo? Čo myslel tým, keď povedal, aby som milovala Vianoce aspoň z polovice, ako on mňa? Má ma viac ako rád? Tie otázky si kladla celú noc, no na nič neprišla. Musela sa s ním pozhovárať osobne.
Odtrhla zrak od svojho odrazu a pozrela sa na zabalené darčeky na posteli. Boli tam darčeky pre Austinových rodičov, pre jeho sestru, pre Lorelaine a pre Austina. Pochopí, keď si ho Austin nevezme.
Vzala si ich do rúk a pomaly zišla dole. Tam už netrpezlivo chodila Lorelaine, ktorá bola tiež nervózna. Vianoce s Mack neoslavovali tri roky a vôila, idú ich oslavovať k susedom!,,Môžme ísť," zarmlala Mack. Našťastie jej už nebolo zle a dokázala jesť bez vyvrátenia.
Lorelaine si všimla, že nie je v poriadku.,,Zlatko, tento večer zabudni na tvojich rodičov. Určite by nechceli, aby si sa trápila," a vtedy to prišla. Bolesť sa jej od srdca šírila celým telom. Zabudla na rodičov.
Práve dnes na nich zabudla.
Do očí sa jej nahrnuli slzy. Bola tak ponorená do svojich problémov, až za budla na nich. Na osoby, ktoré stratila. Ktoré sa u ňu pätnásť rokov starali.
Slzy sa jej začali valiť z očí. Kvôli Austinovi na nich zabudla. Mala by byť rada, že to prekonáva. Ale vyčítala si to. Aj jemu. Že na nich zabudla.
Lorelaine bola okamžite pri nej a objala ju. Darčeky spadli na zem, no Mack to bolo jedno.
Spomenula si na všetky pekné chvíle strávené s nimi.
Dovolenka v Španielsku, chata s Ertelovdoncami, výlety do zoo, prechádzky v parku. To všetko jej prebehlo hlavou.,,Pšššt, to bude dobré. Nechcem ti vravieť, že na nich máš zabudúť. Ale nechceli by, aby si sa takto trápila. Dnes sú Vianoce a chcem, aby si si je užila," povedala jej nežne.
A Mack to pochopila.
Jej rodičia vždy chceli pre ňu to najlepšie. A to najlepšie bol Austin.
A dnešok chcela stráviť s ním.,,Ľúbim vás. Prepáčte," šepla tak potichu, že to nepočula ani Lorelaine. Odtiahla.sa od nej a chrbtom ruky si zotrela slzy.
,,Hneď prídem," zamrmlala a odbehla do kúpeľne. Nad dverami bola tá rastlinka, ktorá všetko pokazila. Ak mala kvôli nej prísť o to najlepšie v jej živote, tak ju znenávidín a s ňou aj Vianoce.
V kúpeľni si umyla slzy a roztečenú špirálu. Naniesla si nové vrstvy a na pery si dala znova lesk. S červenými očami vyšla z kúpelne. Na tvár si nasadila úsmev. Nevedela však, či bol falošný alebo úprimný.
Obliekla si kabát a čižmy, pozbierala darčeky a vyšla von za pokojnou Lorelaine. Tá zamkla dom a spoločne prešli cez cestu k osvetlenému domu. Začínalo snežiť, vločky pristávala na Mackiných vlasoch alebo na kabáte, kde sa roztopili.
Zaklopala na dvere a o chvíľu sa v nich objavila blonďavá hlávka Em.,,Mack!" zvolala šťastne obajala ju okolo nôh. Mack s usmiala. Úprimne. Pohladila ju po vláskoch a keď sa odtiahla, vstúpili dnu.
,,Lorrie! Rada ťa vidím," usmiala sa svetlo vlasá pani v červených šatách na Lorelaine.
,,Aj ja teba, Betty," opätovla jej úsmev Lorelaine a obe sa začali rozprávať.
,,Čo to máš?" svoju pozornosť preniesla na Emmu, ktorá sledovala darčeky v jej rukách.
,,Darčeky. Vieš, Santa nedonesie všetko. Tak som mu pomohla," zasmiala sa Mack a Emma prikývla.
YOU ARE READING
24 of Christmas
Short StoryOna neznášala vianoce. A on ju ich naučil milovať. 21.12.2016: #8 in Short Story ♥