,,Si oblečená teplo?" spýtal sa jej tretí krát Austin, kým sa obaja obúvali do snehúl.
,,Áno, mami. Za dva týždne som bola s tebou vonku takmer stále, naozaj ma už nič neprekvapí. Takže som oblečena tak teplo, že keď do minúty nevýjdem von, tak zhorím!" zahundrala Mack a nato vyšla von. Austin so smiechom šiel hneď za ňou. Zabuchla dvere a otočila sa naňho. Ak by povedala, že jej je zima, klamala by.
,,Poď za mnou," povedal, keď prešli z ich dvoru na chodník posypaný soľou. Prešli cez zamrznutú cestu, na ktorej soľ už nebola, až k fialovému domu, hneď vedľa Austinovho. Žila tam staršia suseda, ktorá občas postrážila jeho sestru. Bola milá, lúštila krížovky, piekla skvelé koláče a mala pekný život, až na to, že jej deti na ňu zabudli. Odišli do inej krajiny a pani Quinsiová trávila sviatky sama. Na Vianoce ju však Austinovi rodičia vždy k nim pozvali, no ona odmietala. Nechcela zavadziať, no počas Vianoc plakala od dojatia a smútku.
,,Čo tu robíme?" spýtala sa Mack, keď Austin podišiel k bielym dverám, na ktoré následne zaklopal.
,,Uvidíš," zaškeril sa, aj keď ho nemohla vidieť. O chvíľu otvorila dvere šedivá pani v modrom tričku a dlhej kaki sukni. Pri pohľade na Austina sa rozžiarila a Austin tiež. Keď bol malý, strážila aj jeho a prirástol jej k srdcu. Občas k nej prišiel na koláč alebo na čaj.
,,Austin, zlatíčko, ahoj! Čo tu rovíš v tejto zime? Oh, poď dnu, ešte zamrzneš! A prišla s tebou aj slečna?" svoj zrak premiestnila na Mack, ktorá za nimi postávala. Austin k nej otočil hlavu. Nebola ďaleko od neho, preto ju chytil za ruku a potiahol bližšie.
,,Dobrý deň, dnes vyzeráte úchvatne. A nejdeme dnu, pretože sme vám prišli odhrabať sneh. Dúfam, že ešte máte tie lopaty, keďže tá moja sa minulý rok zlomila. A toto je Mackenzie, moja kamarátka," predstavil ju. Mack bodlo pri srdci. Kamarátka. No usmiala sa na pani, ktorá sa široko usmievala.
,,Vy ste mi prišli odhrabať dvor? Ste zlatíčka, no nemusíte. Lopaty sú síce stále vzadu, no nemusíte. Naozaj. A Kenzie, rada ťa spoznávam," usmiala sa na ňu znova. Mala príjemný hlas. Mack však nechápala, prečo ju nazvala Kenzie. V skutočnosti sa tak volala aj vnučka pani Quinsiovej a všetci ju volali Kenzie. Pani však na to nepomyslela, práve pred ňou stal zlatý párik a nechcela sa trápiť.
,,Tak ideme na to. Zatiaľ," ešte raz sa na ňu usmial a Mack ťahal cez sneh za dom, do odomknutej búdky s dvoma lopatami na sneh.
,,Milá pani," povedala Mack, keď si bola istá, že už ich nepočuje. Austin jej podal jednu lopatu a znova šli dopredu.
,,To áno," prikývol. Pred domom začal odhrabáť na kraj sneh z chodníka, ktorý v snehu nebol vidieť. Mack mu pomáhala a spoločne sa bláznili. Zasypávali sa snehom, alebo si vraveli rôzne príhody, ktoré poznali obaja naspamäť. Pani Quinsiová ich z okna pozorovala.
Keď dokončili svoju prácu, pani Quinsiová vyšla z domu s dolármi v ruke.,,Ste poklady! Nech sa vám páči, zaslúžite si to," usmiala sa vráskavým, no úprimným úsmevom a Austinovi podávala peniaze.
,,Pani Quinsiová, to nemôžme v žiadnom prípade prijať," zakýval hlavou na znak nesúhlasj. Suseda rukou naznačila, nech ide bližšie.
,,Kúp niečo svojej priateľke. Zaslúži si to. A ty tiež," povedala Austinovi. Mack nič nezachytila, hovorili potichu.
Austin odmietal, no nakoniec si je vzal. Pani Quinsiová ich nemala komu dať.,,Tak ďakujeme. Dovidenie!" povedal. Lopaty nechali opreté o plot, potom ich schovajú. Teraz sa však musia ohriať.
,,Cez Vianoce si môžeš zarobiť peniaze a pritom potešiť duhých. Nie je to skvelé?" usmial sa na ňu. Mack prikývla. Nechcela tie peniaze, ani Austin. Meď však videli, aká je suseda šťastná, boli so sebou spokojní.
♥♥♥
Dnes som tu skôr! 😂
Mi nemáme ani sneh, nieže si ešte zarabáť. 😢
Ja som dnes piekla a tak-trocha mi to prihorelo. 😂😂
Stáva sa. 🙏
Inak, viac ako 400 videní! ♥♥ Thanxxx! ❤
Ily! ❤
ESTÁS LEYENDO
24 of Christmas
Historia CortaOna neznášala vianoce. A on ju ich naučil milovať. 21.12.2016: #8 in Short Story ♥