Lapan

2.2K 73 0
                                    

Hari ini adalah hari perlancaran kafe ayah. Sekejap aje masa berlalu tapi cepat betul kedai ayah ni siap tau.

Sekarang ni dah petang, akhirnya cafe ini pun semakin lengang. Tak henti-henti pelanggan masuk di hari pertama ni alhamdulillah. Sejak abi kembali ke Malaysia, restoran The Parrish pun semakin ramai pelanggan. Bila pelanggan makin ramai, jadi pekerja-pekerja pun semakin sibuk.

Aku dan Fakhri pun jarang dapat meluangkan masa bersama. Honeymoon pun tak sempat den merasa. Walaupun Fakhri ingat aku belum cintakan dia lagi, bukan ke dia sepatutnya tak boleh give up? Aku cuma jumpa dia kat rumah sebelum tidur dan bangun pagi aje tau. Tapi nasib baik jugak dia selalu whatsapp tanya pasal aku ehek.

Aku rindu. Rindu nak dia mengada-ngada dengan aku walaupun dulu bukan main aku cakap dia mengada-ngada tapi sumpah aku rindu saat macam tu. Mungkin aku nampak macam menyampah dengan dia tapi tu semua tipu. Hati ni suka. Bahagia.
Argh mesti tengah ramai customer sekarang ni.

"Sofia, tolong ambilkan cawan dalam stor belakang tu kejap!" aku pun terus berlari-lari ke stor belakang. Cawan oh cawan.... mana pulak cawan ni. Aku berdiri di depan pintu. Satu bilik ni aku scan. Memang tak ada. Tiba-tiba ada seseorang peluk aku dari belakang. Aku pun terus siku lah orang tu apa lagi ha!

Lelaki itu mengaduh kesakitan dan lepaskan aku. Aku pusing. Fakhri?! Omg aku siku perut laki aku sendiri lah weh hohoho

"Abang.. abang okay tak ni? Sorry lah abang..." haish tulah siapa suruh main peluk-peluk je tak bagi salam dulu kan? Aku baru nak selak baju dia nak tengok kut kut lebam pulak perut laki aku nih

"Abang rindu sayang" terus dia tarik aku dalam pelukannya. Perut tak sakit dah ke? Apa pun jantung aku seolah-olah terhenti. Eh terhenti ke? Tak tak, makin laju ada lah! Tapi aku pun rindu jugak.... aku balas pelukannya, tangan aku tarik tubuh sasa Fakhri makin rapat. Mesti Fakhri terkejut, entah-entah memang nak melompat dah tu. Ah tapi biasanya kalau tidur dia yang selalu peluk aku. Aku pun penat dah nak tolak dan dia takkan lepas punya lah.

Tapi lepas jugak rindu ni kan? Rindu~ rindu serindu-rindunya~ eh eh HAHAHAHAHA kalau abang-abang aku tahu aku tiba-tiba nyanyi lagu ni mesti teruk aku kena bahan huhu.

"Sayang, kita pergi honeymoon jom?" soal Fakhri. Aku angguk aje. Tak kisah lah honeymoon ke apa ke yang pastinya aku rasa macam dah lepas beban kat kepala ni bila dia peluk aku. Aku pejam mata, menikmati saat-saat bahagia lah katakan HAHAHAHAHAHAHAHA

"Ehem" tiba-tiba ada orang berdehem. Aish ayah ni kacau line pulak. Laju aje lah aku dan Fakhri leraikan pelukan, malu lah katakan.

"Ada filem romantik tengah bersiaran langsung pulak ye? Dah Sofia pergi lah balik ikut suami Fia ni. Ayah tunggu cawan ayah tak sampai-sampai pun dari tadi tau" aku dan Fakhri berbalas pandangan. Filem romantik ye abang? Live lagi tau.

"Ayah, orang dah scan bilik ni tadi tak nampak pun cawannya" aku cuba pertahankan diri aku sendiri hoho.

"Cari ye Puan Sofia, bukan scan. Dah balik lah, biar Haziq je tolong ayah kat sini okay?" ayah kenyit mata kat Fakhri. Ha ada lah apa-apa tu. Bukan main lagi eh diorang ni.

*****

"Tapi kan sayang, abang tak nak kira ni honeymoon kita tau? Sebab dua hari je and dekat je destinasi kita ni so kita anggap yang ni.... cuti-cuti je okay?" soal Fakhri. Tangannya dah lama melekat di pingangku. Sebab dah biasa, aku pun tak geli dah huhu. Aku angguk aje beberapa kali.

So destinasi percutian aku kali ni, Melaka aje. Dekat dan sekejap. Dua hari satu malam je huhuhu sedih I. Aku dan Fakhri berjalan masuk ke dalam Hotel Casa Del Rio ini. Mak aih macam mahal je hotel ni. Nampak grand je sekeliling dia.

Bukan MainanWhere stories live. Discover now