Home ijati
"Ni ke rumah minah ni hm bole tahan juga".omel tengku kai amsyar rumah ijati ni simple² je 2tingkat je hehe 😂
"Ish kamu ni kai adakah nak puji rumah dia bgs kmu puji bakal dalam rumah tu ah"kata mama sambil tergelak kecil eh bgs aku puji je bibik kat rumah ni dari pada puji minah senget tu.".
"Hm yala ma"uhh tak sabar nye nak jumpa bakal isteri aku tu cantik ke dia gemuk ke kurus ke baik ke jaaat ke eh da kenapa aku decs dia ni aihh".
"Assalamualaikum"laung mama papa serentak aku bagi salam dalam hati je"
"Eh walaikumsalam"Kata perempuan berbaju kurung putih hmm macam cantikk".
"Eh kamu ni mesti ijati medina kan".kata mama?
"Erh bukan saya kakak ijati aisyah irdina".kata wanita tadi sambil tersenyum sumbing"
"Oh kami ni bakal mer--"kata mama dipotong oleh makcik gaya macam baru dari dapur?
"Ya allah tengku Abrar amsyar masuk² ish kamu ni aisyah klau ye pun nak berborak bawahla masuk dulu ini tak "bebel makcik tu erh mak ijati kot"
"Hehe maaf"Kata aisyah a.k.a. kakak ipar aku, tapi aku perasan dia asyik tengok aku je tak pernah nmpk lelaki kee kak😝
"Ah aisyah pegi panggilkan ijati kata keluarga mentua dia dah datang cepat".kata makcik tadi a.k.a puan airina bakal mentuaku😌"
"Hm yala".kata aisyah sempat juga dia jeling aku?jelingan nakal euw tak kuasa aku nak balas".😒😹
Ijati bilik*
".Wei ijati ibu panggil, keluarga mentua kau da sampai"kata kakakku aisyah- eh jap dorang dah datang alamak".
"Hm nanti ijati turun".kataku tenang walah dalam hati macam nak meletop je bkn apa sebab mamat tu ada chat aku yg dia nak kenakan aku ishhh baru first meet dah buat kecoh edeii."
"Cepat tau"kata kakakku sebelum berlalu sempat juga dia cakp yg?
"Untung kau dik dapat laki kaya hensem pula tu perfect"kata kakaku sambil membuat tangan gini👌?
"Erh yeke".waw untungla aku hahahaa😂
************************************
Ijatipov"Edei macam mana ni takutla aku nak turun cuba klau dia buat apa² kat aku ah".ohgoh please help mee?
"Eh ijati buat apa lagi terjeguk kat sana tu meh sini turun eh kamu ni nak juga malu²".kata ibu, eh bukan malu bu tapi takutt takutttt!!anyone can help me "😮
"Nak turunla ni".kataku satu² tangga aku turun hm klau macam ni jalanan aku mmng taksampai bawa ah relax ijati relax?
"Assalamualaikum"Kataku sopan."
"Walaikumsalam".kata mereka serentak just mamat tu yg tak jawab diam je muka jan ckp macam bapa singa da aku teng-- eh jap klau betul la mamat ni bakal suami aku omggg makk taknakk kahwinm!!!!"?
"Ah ijati apa lagi kamu tenungkan kat sana tu meh sini salam bakal mentua kamu ni".kata abah,ish malu la nak salam tapi kita mesti hormat orang tuakan.?
"Erh assalamualaikum tengku ".kataku sambil bersalam kedua ibu bapa bakal suamiku yg pelik bakal suami aku ni asyik pandang aku je aku taula aku cantikk hehehehe."😁😂
"Eh ijati takpayala kamu nak bertengku tengku panggil papa mama je cukup".kata tengku abrar a.k.a. bakal mentua aku".
"Erh yala tengk-- erh papa mama".keluh nya lidah aku nii nak panggil papa mama euww."
"Ah kenal kan ini Tengku Kailif Amsyar bakal suami kamu ijati", kata papa kailif omaigad bapa singa ni ke bakal suami aku hm hensem juga tapi klau hensem je perangai buruk buat apa",
"Dan kai ni kenal Ijati medina bakal isteri kamu",kata abah pula hahaha saling ganti gituu 😂
"Oh,"kata kami serentak
"Hm ibu abah mama papa boleh tak saya nak pinjam ijati jap nak kenal² dengan bakal isteri kai",kata kai sengaja mengebut perkataan bakal isteri',
"Hm yala pinjam lama² pun. boleh".usik abah,la dorang ni nak jual aku kee apa ishh-- tapi jap dia nak pinjam aku edei ini mesti kes semalam."
"Oky jom sayang kita borak kat luar pv sikit kan",kata kai sambil tersenyum manis erh sesiapa je yg tengok senyuman dia tu hm corfirm boleh koma 1minggu hahah😂😂
"Erh yela abah ibu mama papa ijati pegi luar dulu ye,"kataku sopan tersantun,😂
'Okay sekarang keadaan menjadi krik² hm nak mula dari mana eh',getusku dalam hati"
"Ehem ehem."kai berdehem sebelum memulakan bicara."
"Aku nak tanya something ni kat kau, kau kahwin dengan aku sebab apa eh ."katanya sambil memandang tepat ke arahku."
"Erh saya kahwin dengan awak sebab sebab--".kataku gugup dan dipotong olehnya".
"Sebab harta aku macam tu".katanya tersenyum sinis."😏
"Eh bila masa saya ckp sya kahwin sebab harta ada saya ckp ke."kataku sedikit keras."
"Kenapa la aku kena kahwin dengan perempuan kampung macam kau".kata tengku kailif amsyar
"Eh awak ingat saya nak sangat ke kahwin dengan bapa singa euw please la ".kata ijati medina
'Aku akan pastikan kau akan menyesal jadi isteri aku' getus tengku kailif dalam hati,
Bab ni panjang sikit hehehe goodnight allss muah😚🌚
YOU ARE READING
Mr Ego Mrs Cinta✔
Romance#25/29 in Romance 26/1/18~27/1/18 #1/in Ego 11/5/2020 #12 In Romance 16/08/2020 "Kenapa la aku kena kahwin dengan perempuan kampung macam kau"-Tengku Kailif Amsyar "Eh awak ingat saya nak sangat ke kahwin dengan bapak singa euw please la"-Ijati Med...