Bab39

11.9K 252 3
                                    

Pantai Murni

' dari jauh dapat melihat dua sejoli makin menghampirinya.'

" assalamualaikum danish."ujar ijati sesampai dibangku danish.kailif disebelahnya hanya memandang keindahan itu daripada memandang wajah kejam danish.

" walaikumsalam ijati."kata danish.ijati duduk bersebelah kailif berdepanan danish.

" so apa yang kau nak cakapkan sangat tu talk now!"celah kailif tegang.danish tidak melatah dia tau salah dia juga.ijati mengusap lengan kailif.

" kailif keep calm,biar saya aje yang cakap "desis ijati perlahan agar danish tidak mendengarnya.kailif hanya mengangguk.

" so danish apa awak nak cakap tu."ujar ijati lembut.danish menunduk sayu.

" sekian kalinya abang minta maaf sangat dekat korang dua disebabkan abang rumah tangga korang hampir hancur dan abang pergunakan adila sebagai alat merobohkan masjid suci itu.abang abng.hanya mampu memohon maaf dan sebelum abang ke london abang nak dengar dari mulut ijati yang ijati memaafkan abang."kata danish panjang.ijati tersenyum kailif hanya memandang danish kosong.

" ijati dan kailif dah lama maafkan abang danish janganlah risau.nanti kalau abang danish kat london hati²tau ijati medina doakan semoga danish adhan dapat kejayaan dan dapat jodoh yang baik²"balas ijati.danish tersenyum tawar.lyssa abang dah selesaikan semuanya.syukur semuanya dipermudahkan.

' danish masih menunggu jawaban kailif.ijati seperti mengerti lalu mencuit jari kailif.'

" hm kai pun hm dah maafkan abang."kata kailif sekian lama berdiam.danish bangkit lalu memeluk kailif.kailif hanya menepuk bahu danish.

" abang pergi dulu ye ",balas danish.ijati hairan kenapa danish membawa beg besar

" abang,kenapa bawa beg besar abang nak kemana."kata ijati kailif turut mengangguk.

" sebenarnya abang dah tukar tiket abang kelondon petang nie."balas danish tenang.

" yeke nak ijati kailif hantarkan."kata ijati danish hanya mengelengkan kepalanya.

" takpe ijati abang drive sendiri.ijati kailif hati² kat sini kai jaga isteri bagus² dan baby semoga korang berkekallah keakhirnya."balas danish sayu tapi dia menghadiahkan senyuman manis.

" you to taka care abang "kata ijati mengalirkan airmata sedih dengan penderitaan danish.kailif hanya tersenyum sebaris.mengusap belakang isterinya.lalu danish melambai tangan nya.kailif membalas dan akhirnya danish hilang dari pandangan mereka.

" sayang dahlah tu.tak baik tau sedib cam gini tak cute dah."ujar kailif lalu menyekat airmata ijati.ijati hanya mengangguk.

" ijati cuma kesian dekat abang danish.ijati harap dia dapat kebahagian disana "kata ijati.kailif melingkari pinggang ijati dan tangan sebelahnya menggenggam erat tangan ijati.

" ye amin semoga apa yang sayang cakapkan tu semuanya dimakbulkan."balas kailif

" abang ijati nak makanlah lapar bubur abang buat tadi sikit sangat baby dalam perut nie tak kenyang."kata ijati tersengih kerang busuk.

" yela sayang cakap je nak makan apa insyallah lambat atau cepat abang akan dapatkan "balas kailif.ijati menarik tangan kailif dipinggang nya.lalu kedua belah tangan itu digengam erat.

Mr Ego Mrs Cinta✔Where stories live. Discover now