' tengku kailif amsyar pelik dengan kelakuan ijati yang sejak balik dari pantai murni ijati terus masuk bilik berkurung hingga sekarang ijati belum keluar,marah ke ijati sebab tak bawa pergi mall?
lalu dengan perasaan malas pergi naik keatas untuk melihat keadaan ijati.
Tok! Tok!
" ijati "laung kailif amsyar diluar,namun hampa pintu belum dibuka.lalu kailif melekatkan telingannya dipintu ijati.
" apasal sunyi semacam je nie "kata kailif namun dia tidak berputus asa dan mengetuk lagi pintu bilik ijati medina.
Tok!!Tok!!kedengaran kuat disitu.
" ijati medina!!"laung kailif dengan suara meninggi.berkira kira ingin mengetuk lagi tapi lain yang diketuknya.
Tok!
" auch "kailif hanya membuat muka selamba muka orang tak bersalah.
" ish apa awak nie kailif sakitlah "kata ijati sambil mengosok gosok kepalanya yang diketuk oleh kailif amsyar sebentar tadi.
" kesah "balas kailif amsyar acuh tak acuh.
' dasar lelaki hati batuu minta maaf pun tak ish kenapalah abah kahwinkan aku dengan dia nie buat hidup aku huru hara je 'desis ijati dalam hati.
" oh "kata ijati pendek.
" so what you want "sambung ijati sambil berpeluk tubuh.
" meant "kata kailif yang kurang faham dengan soalan ijati.
' ijati mengeluh seketika '
" yala apa yang awak nak kenapa ketuk^^ pintu bilik saya "balas ijati medina lalu menjeling kearah kailif.macam biasa kailif akan balas jelingan itu.
" oh itu takdelah cuma aku nak tanya kau ada masalah ke kenapa kau diam je dari tadi pastu kau berkurung sepanjang hari kenapa "ujar kailif panjang.dengan nada sedikit lembut.
' pelik ijati dengan perlakuan kailif kadang kala baik kadang dingin baran pastu always muka ketat nie apasal lembut semacam je ada apa-apa jadi ke.jangan^^ nie bukan kailif kot entah^^hantu air dari pantai murni '(😨)
" kau dah kenapa pandang aku macam tu "kata kailif macam nampak hantu je.
" keluar kau dari tubuh kailif keluar.kalau kau tak keluar aku bunuh kau!!! kata ijati tiba-tiba membuat kailif amsyar terlopong.dah kenapa minah nie.
" heii kau nie dah kenapa apa kau ingat aku nie hantu ke "balas kailif membuat ijati menutup mulutnya.
" ehh yeke bukan hantulah nie "kata ijati medina tersengih sengih.lalu kailif tersenyum sinis tapi lain sikitlah senyuman dia nie.
" kau nak aku jadi hantu betul^^ ke "balas kailif lalu mendorong ijati masuk dalam bilik.terbuntang mata ijati dibuatnya.mak ai takkanlah dia nak errr nooo!!!!
" awak nak apa eh..awak jangan nak macam^^ kailif nahas awak saya jerit satu rumah yang awak nak errr.nak.err "kata ijati medina tersekat sekat.lalu kailif memegang kedua lengan ijati supaya medekati tubuh sasanya.
" nak err nak apa "balas kailif menahan tawanya.melihat ijati ketakutan.
" eh fon saya bunyilah er jap saya nak jawab lepas kan la lengan saya nie saya nak jawab panggilan "kata ijati.tapi sayang kailif semakin erat memegang lengannya.
" tak dengar pun bunyi dia "balas kailif membuat ijati menelan airliur (gulp)
" err saya..silent kan tu yang tak dengar "ijati membuat alasan tak masuk akal.
" habis tu kenapa kau dengar kalau. kau silent kan fon kau "kata kailif yang masi setia memegan lengan ijati.
" err ish ok saya nak awak lepaskan saya sebab saya nak tidur dah nak dekat pukul 11dan nie kailif oii "rayu ijati.lalu menguap ya memang dia dah ngantuk wuargg!!
" no! "lalu ijati tersenyum manja.oh kau nak kenakan aku ye takpe^^ kita tengok siapa yang menang.
' lalu ijati menarik lengannya dari pegangan kaili dan merangkul leher kailif amsyar '
" oh taknak lepaskan eh kalau macam tu saya pun taknak lepaskan awak lah "kata ijati.melihat wajah kailif pucat membuat ijati tersenyum sinis(rasakan)
" kau..kau..err "balas kailif menahan gelora jiwanya apatah ijati nie sengaja nak goda dia.
" apa "kata ijati lalu menarik tangannya.
" alolo cian nya bucuk^^ saya nie muka dia dah pucatlah hu hu hu "sambunya sengaja nak buat kailif rasa tercabar.
' ijati tidak henti^^ ketawa dek muka kailif sudah pucat haha.namun beberapa minit kemudian ijati terkejut kerana kailif mendorongnya kealmari lalu memandangnya lama.dan......
Cup
' terbuntang mata ijati kailif menciumnya beberapa minit kemudian kailif melepaskan kucupan itu dan keluar dan berlalu dari bilik ijati '
Pap!
" allahu dia..dia cium aku ke aduh tulah kau nak sangatkan cabar dia arh padanlah muka kau ijati "omel ijati medina.lalu menuju kekatilnya dan membaringkan badanya.
' kalau dia tak suka aku kenapa dia cium aku dan kalau dia suka aku kenapa pula dia dingin dengan aku susah betullah nak faham kau nie kailif kau membuat perasaan aku keliru 'desis hati ijati.lalu tergeleng geleng.
' jam sudah menunjukkan pukul 1pagi tapi matanya masih segar sambil memikirkan wanita idamananya (cuma teka siapa.yes danish adhan)
" lyssa tau tak wajah dia sebiji macam wajah awak.tapi sayang dia dah kahwin dan yang paling menyakitkan dia kahwin dengan adik abang tsk..tsk..kenapa susah sangat abang nak lupakan lyssa eh bila melihat saja wajahnya hati abang sakit perlu ke abang rampas dia dari adik abang lyssa "omel danish sendirian dibalkoni meniup udara segar.
" kalau lah mama papa tau wajah lyssa sebiji seperti wajah ijati mesti dorang kahwinkan abang dengan dia bukan dengan kailif.maafkan abang lyssa sebab selama nie sembunyikan hubungan kita abang memang lelaki tak berguna lyssa abang akan selalu mencintai lyssa abang harap lyssa tenang disana "sambungnya lalu meraup wajahnya berkali kali.kesal sedih perit sakit ya itulah dia rasakan selama ini sejak lyssa pergi keilahi dia semakin tidak terurus malah jika dijodohkan dia mengelak dari semua itu.kerna hanya lyssa saja mampu membuat dia bahagia begitu juga dengan ijati medina?
huhu patutlah hari tu dia pandang ijati medina semacam je sebab wajah dia sebiji macam lyssa uh siapa lyssa nie?
YOU ARE READING
Mr Ego Mrs Cinta✔
Romance#25/29 in Romance 26/1/18~27/1/18 #1/in Ego 11/5/2020 #12 In Romance 16/08/2020 "Kenapa la aku kena kahwin dengan perempuan kampung macam kau"-Tengku Kailif Amsyar "Eh awak ingat saya nak sangat ke kahwin dengan bapak singa euw please la"-Ijati Med...