Bab37

11.3K 269 3
                                    

Keesokkan harinya........................

Cafe kate spade
Adila&Fariz

" maaflah lambat. jalan jem tadi,"ujar adila sesampai dimeja dimana fariz duduk.fariz hanya mengangguk

" sokaylah lagipun saya baru je sampai."kata fariz.hatinya cukup mendebar apa betul dia buat nie kalau kena reject macam mana aiyooo!!

" so ada apa awak nak jumpa saya nie,"balas adila.fariz hanya tersenyum hambar.apakah?

" sebenarnya saya jum.paa..aw.ak nie ada niat "kata fariz gagap.adila mengangkat kening.

" niat apa tu fariz ,"balas adila hairan.fariz menghela nafas sekuat mungkin kalau terima syukurlah kalau tak hm mungkin tak ada jodoh.lalu fariz bangkit dari posisi duduk dan berdiri dihadapan adila lalu fariz berlutut didepan adila dan
.......

" adila will you marry me,saya tahu saya tak seromantik orang lain lamar girlfriend diorang saya suka awak dah lama dan mungkin awak tau tapi awak buat donno aje sebab masa tu awak dengan kailif,saya melamar awak nie bukan sebab saya kesian kat awak atau apa saya lamar awak sebab diri saya nakkan awak bukan atas sebab²lain oleh itu sekali lagi saya ulang will you marry me adila umairah "kata fariz panjang.adila terlopong dibuat,patut ke dia terima atau reject macam erk.....allahu.

" adila say something kenapa diam je nie saya tak kesah kalau awak tak sudi maybe kita tak berjodohkan tapi saya nak dengar dari mulut awak sendiri,"sambungnya lagi harapan nya sekarang sungguh tipis.adakah adila terima lamaran itu atau tidak.

' adila tersenyum manis lalu memandang kotak putih ditangan fariz itu dulu merah tapi kena reject insyallah kalau putih akan diterima hehe.'

" betul awak lamar saya sebab diri awak nakkan bukan sebab kesian ke apa ke "ujar adila,semua di cafe itu hanya jadi penonton.tanpa ragu ragu fariz mengangguk

" hm baiklah saya terima lamaran awak,"kata adila membuat dicafe itu bertepuk tangan.fariz yang berlutut itu hendak mau pengsan tak sangka bidadari idaman nya akan jadi miliknya.yahooooo!!!!!!

' pantas fariz mengeluarkan cincin belian itu dari kotak putih dan dipakaikan dijari manis adila,fariz bangkit bangun dan mengosok kepala adila perlahan memandangkan mereka belum kahwin hehe takadalah sesi peluk peluk.

" terima kasih sebab awak sudi terima saya,saya rasa bahagia sangat saya berterima kasih sangat dengan awakk "ujar fariz lalu duduk ditempat tadi.adila hanya mengangguk bahagia.

" saya yang patut berterima kasih sebab sudi lamar saya maybe kalau awak tak lamar saya entah jadi bujang adartu dah kot saya nie "kata adila sayu.

" alah awak nie takyalah cakap macam tu kan kita dahnak kahwin so status awak akan bertukar "balas fariz adila memandang cincin dijarinya sungguh cantik dan menawan,kalaulah dulu dia terima kailif mesti diorang dah bahagia.ya allah adila apa nie sekarang dia dah ada family sekarang fokus pada masa yang akan datang.bersama fariz.

" saya akan jumpa mama daddy awak pastu kita nikah takpayah tunang "kata fariz.adila hanya mengangguk.niat baik tak baik dilambat lambatkan.



9Pagi
" sayang hari nie biy cuti so biy akan masakkan sayang keyy ,"ujar kailif yang baru keluar dari bilik air hanya berkemban dengan tuala paras pinggang.ijati yang membaca novel itu hanya terpinga pinga melihat kailif.

" pandai ke biy masak "kata ijati novel diletakkan dimeja.dan kailif mendekati ijati yang masih bersandar dibahu katil itu.

" yela pandai,but resipi kita hari nie bubur je memandangkan sayang mengandung tak bolehlah makan minyak² k "balas kailif,lalu ijati bersandar dibidang dada kailif yang terdedah itu haiii hangatnya

" hm tapi saya nak tolong boringlah asyik berkurung je dalam bilik."kata ijati.kailif mengusap rambut ijati lalu mencium kepala ijati.

" baca lah novel atau sayang tengok tv biar biy aje yang masak ,"balas kailif ijati hanya mengeleng gelengkan kepalanya.lalu memandang keatas (kailif)

" aiyo semua tu boringlah,arh apa kata biy yang buat semua tu biar sayang yang masak ok tak,"kata ijati tidak mau mengalah.lalu ijati menarik kepalanya kembali dan memandang kailif.

" tak boleh sayang tu pregnant tak boleh buat kerja apapun fahamkan! "balas kailif sedikit tegas.ijati hanya selamba.

" taknak sayang nak tolong juga masak je pun bukan kerja berat "kata ijati degil.

" boleh tak!! Dengar cakap!!jangan degil!! "tengki kailif terangkat bahu ijati dek suara kailif meninggi.ya ini bukanlah kali pertama kailif tengki dia selalu juga dulu.

" saya nak ke ta..ndas "ujar ijati lalu menyelak selimutnya dan berlari ke tandas.kalau di nanggis tak boleh tunjuk kat kailif nanti dia kata apa pula.selalunya kalau kailif tengki macam nie tak pula ijati ambil hati tapi hari nie tiba-tiba pula dia terkecil hati hm mood orang mengandung memang macam nie eh.

' kailif meraup wajahnya berkali kali.arhh kenapalah dia tengki ijati tadii,lalu kailif bangkit dan menuju ke pintu tandas,'

Tok tok!!

" ijati sayang bukalah pintu nie kenapa lama sangat tu "kata kailif lembut.klikk pintu suda terbuka mata ijati sedikit tembam merah sikit maybe nangggis kot!!

' tanpa pedulikan pandangan kailif ijati lekas ke katil dan mengemas katil itu.kailif mengeluh seketika tiba-tiba kailif terdapat idea.sengaja kailif baring ditilam empuk itu biar ijati marah haha.

" heii kenapa awak baring kat sini pergilah sana saya nak kemas nie "kailif bangkit dan tanpa ketahui ijati kailif menarik sama ijati baring disebelahnya.

" biy minta maaf tau sebab marah sayang tadi,bukan niat biy nak tengki tapi sayang nie arh degil sangat "ujar kailif lembut.ijati hanya diam kailif menarik kepala ijati untuk mengalihkan pandangannya kearah kailif

" hmm "kata ijati menundukkan wajahnya tidak mau bertentangan mata bersama kailif.kailif menarik dagu ijati untuk memandang nya mau tak mau ijati pandang juga.

" alah sayang takmau lah merajuk rajuk gini tak bestlah nanti tak boleh sweet² "balas kailif.meletus ketawa ijati.berkelip kelip kailif memandang ijati.

" hahaha ehh awak nie macam budak²lah saya tak merajuklah cuma baby kat dalam nie terkejut sebab papa dia marah mama dia yang degil nie "kata ijati.kailif senyum lalu mencium sekilas bibir ijati

" biy minta maaf tau den--"kata katanya dipotong oleh ijati.

" shh tak payahlah nak minta maaf balik² dah lama saya maafkan awak,awakkan suami saya ,"balas ijati penuh lembut.kailif mengangguk

" okay now kita pergi masak sayang tolong tunggu kat ruang tamu biar you husband masak kat dapur "kata kailif lalu mereka berdua bangkit dari tilan empuk itu.kailif mengengamkan tangan ijati berkira kira mau memulas tombol pintu...tapi tiba-tiba telefon ijati bergemar dimeja solek ijati melepaskan tangan kailif lalu pantas mengambil telefon nya dan nama yang tentera ialah.......

' abang ipar,terbuntang mata ijati.lalu kailif bertanya.

" siapa call sayang "ujar kailif.ijati menunjukkan telefon nya kepada kailif.terbuntang matanya.kailif merampas telefon ijati dan menekan butang hijau.

" hello,"suara danish dalam talian.kailif mengetap bibirnya menahan amarah.......




Follow my ig faiza24@
Kalau dan follow thankk😘

Mr Ego Mrs Cinta✔Where stories live. Discover now