Bab29

11.5K 280 2
                                    

' danish 'getus dalam hati ijati.

" abang danish buat apa kat sini? "soal ijati pelik.edei malunya dahlah mata sembab dek menanggis tadi.

" actually abang nak singgah kedai jap tapi tiba tiba abang nampak macam ada orang nanggis so abang berhentilah. abang dekat dan dekat akhirnya abang macam kenal macam familiar je terus abang tegurlah rupanya yang nanggis tu ialah ijati "kata danish panjang.lalu danish duduk dibangku dimana ijati duduk tapi taklah berapa dekat jarak harus dijaga.

" erk....hm..."ijati kehilangan kata kata.odoi takkan nak cakap yang aku menanggis disebab kan takut ditinggalkan.

" abang tau ijati menanggis mesti sebab am kan "balas danish memandang ijati disebelahnya itu.ijati meramas ramas tangan nya lalu menunduk.

" tak "kata ijati perlahan.malas dia nak cerita dengan orang biarpun danish nie merupakan abang iparnya sendiri.bukan dia rapatpun buat apa nak dikongsikan derita dia kan.

" ijati tak bahagia ke dengan am "ujar danish tiba tiba.membuat ijati menoleh kearah danish dengan riak terkejut.

" apa abang cakap nie ijati bahagia dengan kailif "kata ijati biarpun hakikatnya dia memang tak pernah rasa dibahagiakan.

" jangan bohong lah dengan abang.abang tau ijati tak bahagia dengan am kan "balas danish.lalu dengan selamba danish memegang tangan ijati.membuat ijati terlopong lalu sepantas kilat ijati menepis..ya allah dah kenapa tetiba.

" abang danish tak takde hak nak desak^^ ijati.ijati bahagia ke tak bahagia sekali pun itu bukan membawa masalah kepada abang danish kan so pleaselah takpayah busybody "kata ijati menahan amarahnya nasib baiklah tempat umum kalau tak dah kena tampar si danish nie.

" haha ijati ijati."tawa danish membuat ijati meremang bulu roma dah kenapa dahlah ketawa tetiba pastu sebut nama aku what the hell.

" abang tak busybody tapi dari mata ijati abang dah agak ijati tak bahagia dengan am.abang bukan tak tau am tu masih menunggu benda yang tak pasti akan jadi miliknya dah ada mutiara jernih didepan mata masih lagi menunggu mutiara yang sudah pecah "ujar danish panjang.ijati terkesima sebentar.mutiara pecah.siapa?

" apa maksud abang danish nie mutiara apa pecah apa semua nie jangan nak merepeklah "kata ijati.tanpa memandang danish disebelahnya sedaya upaya dia jarakkan dari berdekatan danish.

" abang tau ijati kahwin gan am pun sebab keluarga kan kalau tak memang taklah am nak kahwin hati dia tu masih lagi dengan maira."balas danish.ijati hanya diam tapi tiba tiba dia terdengar sesuatu.maira?

" maira.siapa tu "kata ijati lalu memandang danish yang wajahnya agak tegang itu.

" ex am kalau tak salah nama ex dia tu ermm..adila maira lah kot "balas danish.mengundang semula airmata ijati.memang betul lah sangkaan nya selama ini adila maksud kan itu ialah suami ijati allahu beratnya dugaanmu ini.

" hm k lah bang ijati balik dulu kirim salam kat mama gan papa ye assalamualaikum "kata ijati.lalu bangun dan terus berlalu.

" insyallah walaikumsalam hati hati."balas danish.danish tau ijati mesti dah tau tentang hubungan adila gan kailif kalau tak takkanlah dia menanggis macam tu.

' lyssa maafkan abang.sekarang abang nekad abang akan dapatkan ijati abang akan bahagiakan dia abang janji 'getus dalam hati danish.senyuman jahat ditayangkan semula.




Mr Ego Mrs Cinta✔Where stories live. Discover now