'ijatiiii'laung seseorang"
'siapa kau'balas ijati hairan,pandanganya terbatas dekk terlalu gelap.
'kau lepaskan kailif amsyar kalau kau nak dia selamat'.kata seperti suara wanita'
'kenapa pula dia tu suami aku buat apa aku nak lepaskan dia'balas ijati berani,dan ijati merasa ada orang yang memcekiknya'
'sebab dia tak cintakan kau'kata wanita itu.sempat juga ijati mendengar sebelum pandanganya kabur.
"Ya allah!!.jerit ijati kecil,lalu memandang kekiri kanan eh rumah siapa nie"
"a'h bangun pun kau,"ijati terus menoleh ke pintu eh--.
kailif".sebut ijati sambil mengelip gelipkan matanya"
"yala akula nie,"jawab kailif hairan dengan perlakuan ijati.
"err ini bilik siapa eh bukan rumah siapa'kata ijati sambil menyandar dibirai katil.
"rumah kita,"balas kailif pendek,lalu mendekati ijati yang bersandar dibirai katil
ohh.tapi bukan ke tadi saya tidur kat dalam kereta"kata ijati kepada kailif"
"yala kau memang tidur dalam kereta tadi"balas kailif selamba
"jadi macam mana saya boleh ada kat sini,sapa angkat saya,"kata ijati lagi.
"hantu"kata kailif,duduk bersebelahan ijati
"ish betul2 la kailif,"balas ijati tidak puas hati
"yela,akula yang angkat kau berat tau hampir nak putus lengan aku"kata kailif lalu pura pura mengurut lenganya.
"yeke"balas ijati acuh tak acuh.sambil memeluk tubuhnya
"yela aku angkat kau dari kereta sampai bilik ingat kau tu ringgan ke mengalahkan gajah tau berat kau"kata kailif memandang tajam. kearah ijati,
"excuse me jangan nak sampaikan berat saya dengan gajah okay,saya lagi ringganla kalau awak angkat gajah silap hari bulan awak punya tangan tu yang putus belah empat tau"bebel ijati lalu membalas tajam pandangan kailif.
"amboi kau bukan ye nak berterima kasih.ah terimala balasanye--kailif mendekatkan wajahnya dengan ijati"
"err aw..ak.. bu.. at ap. a n. ie"kata ijati tergagap gagap"
"kenapa akukan suami kau so apa nak ditakutkan"lembut kata kailif menyapa telinga ijati"
"ish pegila"lalu ijati menolak kailif jatuh sehingga mencium lantaii"
Bukkk!
Hahahahahaha padan muka"tergelak besar ijatii
"eii kau nie,takpe2 petang nie kau punya nanti malam siapla kau"serta merta tawa ijati hilang"
"hahaha gelak lagilah kau tunggu malam nie"kata kailif terus berlalu meninggalkan ijati"
'odoi matilah aku,"getus ijati dalam hati"
"ohya patut ke aku bagitau kailif pasal mimpi tadi.hm takpayala kot mungkin mainan saiton je"lalu ijati keluar dari bilik dan menuju ke dapur hehehe laporrr😂
hm siapa yang dalam mimpi ijati tu?
YOU ARE READING
Mr Ego Mrs Cinta✔
Storie d'amore#25/29 in Romance 26/1/18~27/1/18 #1/in Ego 11/5/2020 #12 In Romance 16/08/2020 "Kenapa la aku kena kahwin dengan perempuan kampung macam kau"-Tengku Kailif Amsyar "Eh awak ingat saya nak sangat ke kahwin dengan bapak singa euw please la"-Ijati Med...